/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
3 højtalere til tv´et
Fra : cobran
Vist : 946 gange
500 point
Dato : 21-09-09 21:20

Hej.

Jeg har et 32" LCD-TV LE32A656 Samsung fladskærm og jeg overvejer at få nogen højtalere sat til for at få en super lyd til ps3 spil og film selvfølgelig

Jeg tænkte at købe nogen lange og slanke højtalere på hver side at fladskærmen (max 50cm høje) og så have en højtaler liggene foran skærmen til evt nogen effekter...
Altså jeg har allerede surround sound til pc´n i rummet, så jeg har ikke plads til at hænge højtalere op nogen steder ... så kan de her være en smart løsning til at få en fed lyd til tv´et på den måde?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 21-09-09 21:23

Hvad er så dit egentlige spørgsmål ???

Kommentar
Fra : severino

Dato : 21-09-09 21:26

Spørgsmål
- Ubesvarede 1
- Besvarede 76
- Annullerede 37
- Slettede 0

De 37 annullerede ????
Skyldes det manglende indhold i spørgsmålet, som du så ikke har fået svar på, eller sparer du på pointene???

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 21-09-09 21:39

Det er da fint nok, med en venstre og højre højtaler, men hvor i TV-et vil du tilslutte den 3'de ht ?

Kommentar
Fra : cobran

Dato : 21-09-09 21:39

altid mangel på indhold i svarene! Point gider jeg ik spare på dem får man jo hele tiden! nogen gange kommer der bare svar ud i luften som ikke giver meget hjælp :) det ville du måske forstå hvis du så mine spørgsmål og svar ... det kan også være mine spørgsmål har været for svære at svare eller forstå

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 21-09-09 21:42

Det du måske kan bruge er et subwoofer-system, hvor subwooferen er tilsluttet TV-et, og de 2 højtalere er tilsluttet subwooferen !

Mvh H

Kommentar
Fra : cobran

Dato : 21-09-09 21:42

hmm det har jeg ikke researched "heller22" ... min fejl jeg gik bare ud fra det var standard at man kunne tilslutte højtalere til et tv når det sjældent er super lyd til standard højtalerne der er indbygget... da kunne jeg selvfølgelig bare have betalt mere den gang jeg købte tv´et for at få bedre lyd men det er for sent nu

Men kan man ikke sætte nogen højtalere til? evt bare 2 så?

Kommentar
Fra : cobran

Dato : 21-09-09 21:45

heller22 , kan du komme med et eksempel fra en forhandler så jeg kan læse lidt om det?

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 21-09-09 21:49
Kommentar
Fra : cobran

Dato : 21-09-09 22:22

nårh ok på den måde. men så stiller jeg bare en subwoofer under tv´et og så kan man tilslutte nogen højtalere til subwooferen?

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 21-09-09 22:23

Lige præcis .

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 21-09-09 22:30

Jeg vil da lige fortælle, at sådan har jeg selv gjort, for mit TV har IKKE højtalere indbygget .

Mvh H

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 21-09-09 22:42

Hvis du allerede har et sourround anlæg i rummet, kunne du jo genanvende det, i stedet for at fylde rummet med højtalere.

En subwoofer laver kun helt dybe toner, hvis du har et par fornuftige højtalere, er en subwoofer ikke nødvendig.

Jeg forstår ikke rigtigt hvad du vil med den 3. højtaler.

Kommentar
Fra : cobran

Dato : 21-09-09 22:43

hehe ok takker så er det på det rene ... så skal jeg lige finde et fedt TV bord først hvor der er plads til det hele :D Mange tak for hjælpen.

Accepteret svar
Fra : heller22

Modtaget 500 point
Dato : 21-09-09 22:44

En fornøjelse at kunne hjælpe .

Mvh H

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 21-09-09 22:47

Du kan (så vidt jeg kan finde ud af) ikke tilsluttehøjtalere direkte til TV'et, så du skal have en forstærker i mellem. Derved kan du også få højere lyd end de 10Watt der er i TV'et.

Kommentar
Fra : cobran

Dato : 21-09-09 22:49

jeg overvejede bare at de 2 i siden af tv´e tgav den normale lyd og så en i midten kunne afspille effekter som min midterste gør i mit surround sound system til computeren...

Forresten hvis jeg skulle anvende min computers surround sound højtalere til tv´t så vil jeg side med computerens REAR højtalerne imod mig og det tror jeg ikke blir så godt :)

Godkendelse af svar
Fra : cobran

Dato : 21-09-09 22:52

Tak for svaret heller22, jeg vil arbejde på at få det hele op at køre snart.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 21-09-09 22:55

Hvem skulle generere disse "effekter" som du vil have ud af den midterste højtaler?
Jeg tror ikke TV'et har en udgang til "specielle effekter".

Du kan måske bytte om på front og rear, når du ser TV?

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 21-09-09 22:56

Og så skal forstærkeren tilsluttes til TV-et med special-kabel: scartstik i en ende og 2 phonestik i den anden. (Scartstikket skal i TV-et)

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 21-09-09 22:58

TV'et har dedikeret lydudgang, så du behøver ikke et tage lyden fra scart.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 21-09-09 23:02

Som jeg har skrevet: Det er en fornøjelse at kunne hjælpe. Held med det, og du får garanteret god lyd fra TV-et .

Mvh H