/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
PC fryser i opstart
Fra : F.Kyllesbech
Vist : 417 gange
300 point
Dato : 17-09-09 19:11

Jeg har kæmpet med 1 PC, nej 2, der kæmper imod mig.

Jeg har en PC med vigtige informationer, bla. bank i udandet mm. Den ikke vil starte op normalt og jeg kan ikke komme ind i fejlsikret tilstand overhovedet således jeg kan lave en scandisk.

Når jeg starter på normalt er skærmbiledet meget svagt og står meget mørkt i baggrunden uden at brugernavn og adgangskode kommer fra. Det er der PC fryser. Det er mig umuligt at komme ind i kommandopromt og lave et Scan af hardisk.

Jeg kan få skørmbilled frem hvor 5 % af teksten er uden for skærmen. Det skærmbillede hvor der man har de 4 valgmuligheder "start normal, start med Kommandopromt, Start i fejlsikret tilstand mm.
Ligemeget hvad jeg gør kommer det samme "sorte" skærmbillede frem og jeg kan starte forfra.

Jeg har forsøgt at flytte harddisk til anden PC, det gik helt galt da den pc jeg sattte hardisk ind i også strejkede bagefter.. samme problem..

De har tilført hardisk hardware eller software som ikke virker, Fjern dette .. *s* og start forfra.

Nogen i DK der har et godt råd til jeg får PC igang. Det er XP og alt ligger på et drev.

Flemming

Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-09-09 21:13

Har du prøvet at tilslutte denne disk via et USB kabel, og så køre en virus og spy scan derfra. Du skal så nok gøre det, inden du forsøger at se diskindholdet, for alle tilfældes skyld.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-09-09 21:25

Det lyder til at harddisken er defekt. Hvis du flytter den over i en anden pc skal du sørge for at den bliver tilsluttet som en sekundær slave disk, så vil den ikke gå ind og lave ravage på den "nye" pc.
Dvs at den pc du vil sætte den i stadig skal have sin harddisk som plejer at sidde i og den sidder som primær master. Det er den der startes op på og den harddisk du så har monteret i som sekundær slave, kan måske på den måde fåes adgang til og man kan hente data ud fra den.

Ellers er severinos bud på at man kan tilslutte den med et usb kabel også virkeligt et godt bud. Der skal du jo så bare lige skaffe en overgang til usb

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-09-09 21:50

Jeg tror Fijala er inde på noget af det rigtige, du har nok haft den harddisk du satte i sat som master. Den skal sættes som slave for du har allerede en master i den anden maskine.

Du sætter den som slave ved at flutte en lille jumper bag på, det er en lille sort/hvid dippedut og den kan forsigtigt trækkes op og flyttes. Det står på harddisken hvor slavepindene er.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-09-09 22:28

Alt det slaveri!!!
Der er som regel tre muligheder!!!
1) Primær slave
2) Sekundær master
3) Sekundær slave
Hvis den sidder som Sekundær master, behøver du ikke at flytte jumperen.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-09-09 23:31

Det er da godt at slaveriet er ved at blive ophævet med SATA.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 18-09-09 15:25

Det var SATA-ns!