/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Hvordan kommer man ud af det?
Fra : WEBlance
Vist : 621 gange
50 point
Dato : 14-09-09 17:25

Min svigerfar, som også er min arbejdsgiver, blev ringet op i sidste uge af "IT Vejviseren". De ville ha' checket han oplysninger og have ham registeret. Nu er det sådan at han er registeret i den lokale telefonbog, og troede at de ringede derfra. Derfor sagde han ja til registreringen.
I dag modtager han en ordrebekræftelse på 12 måneders registerering på www.it vejviseren.dk, på kr. 1867,50 inkl. moms.

Er det ikke en af de her firmaer der prøver at bondefange folk, som man har set både i DR's Kontant og Basta på TV2? Hvordan kommer han ud af det igen inden lavinen ruller med rykkere og inkasso?

MHV

Carl

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-09-09 17:27

Send regningen retur i et anbefalet brev... tag en kopi af brevet inden afsendelsen

Og lad endelig være med at betale, for så hænger i fast på "aftalen"

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 14-09-09 17:31

- ignorer dem. Han har ikke givet dem noget på skrift forhåbentlig? Du har ret Carl, det er rent bondefangeri (jeg prøvede det selv engang, de blev ved med at ringe. Så sagde jeg at de skulle tale med vores revisor og gav dem nummeret på den nærmeste politistation. Vi har ikke hørt fra dem siden...).

Ignorer dem...

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 14-09-09 17:44

Ignorer dem.

Hvis du har tid og lyst så optag en masse af deres tid med tom snak, jo mere tid de bruger på dig jo mindre tid har de til at bondefange andre.

Husk aldrig at indrømme at du har bestilt noget, heller ikke mundtligt, man ved aldrig med sådan nogen de optager det måske... De lever tros alt af at snyde folk.

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 14-09-09 17:46

Se forresten lige hjemmesiden, det er for latterlig at sådan nogen folk ikke sidder i fængsel.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 14-09-09 19:44
Kommentar
Fra : webm

Dato : 14-09-09 19:46

Citat
Se forresten lige hjemmesiden, det er for latterlig at sådan nogen folk ikke sidder i fængsel.

Hvilken side refererer du til?
Har du et link, så alle kan se det?

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 15-09-09 06:00

Vi modtog på et tidspunkt den ene rykker efter den anden, fordi vi angiveligt skulle have meldt os til "Online chancen" på nettet.

Dét vidste vi i hvert fald, at vi IKKE havde gjort, så til sidst skrev vi dem et anbefalet brev, hvori vi bad dem om at stoppe deres evindelige rykkere, og såfremt de ikke holdt op med at skrive, ville vi politianmelde dem, samt melde dem til SKAT for at få dem til at kigge deres, tydeligvis, ulovlige virksomhed efter i sømmene.

Det hjalp....

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 15-09-09 10:43

Citat
Hvilken side refererer du til?
Har du et link, så alle kan se det?

Tjaa, det eneste link der er nævnt i startindlæg. Life mush be hard.

www.it vejviseren.dk

Kommentar
Fra : webm

Dato : 15-09-09 16:06

Citat
Tjaa, det eneste link der er nævnt i startindlæg. Life mush be hard.

www.it vejviseren.dk

Det er jo ikke noget link der fører nogen steder hen...