/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Startproblemer Baotian
Fra : Kenneth_dV
Vist : 1696 gange
100 point
Dato : 14-09-09 13:28

Hej, jeg har haft sat insugningsforstærker på min baotian. Nu har jeg så pillet den af igen, og købt nyt rør, men nu vil den ikke starte- Er der nogen der har ide om hvorfor ?
På forhånd tak

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 14-09-09 14:05

Hvad er en indsugningsforstærker ?

Og hvad er det for et nyt rør du har købt ?

Prøv og check de dele du har haft adskildt og sørg for de sidder helt tæt og er spændt.
Hvis for eksempel indsugningsstudsen ikke sidder helt tæt ved karburatoren så kan der komme luft ind ude fra.

Kommentar
Fra : Kenneth_dV

Dato : 14-09-09 17:49

En indsugningsforst. suger dampe op i en vacumbeholder, der så sender det retur når dergives gas igen :)

Og har købt ny indsugningsstuds, og er lissom der ikke er kompression på længere- den tager lissom ikke rigtig fat når jeg prøver at starte den, kan det sige dig noget ?

Og syns jeg har spændt tingene ordenligt sammen :)

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 15-09-09 14:16

Det er da en 4 takt scooter ik ? eller er det en 2 takt ?
Jeg ved ikke om de der indsugningsforstærkere virker på 4 takt motore har kun læst lidt om det på en 2 takt.

Kommentar
Fra : Kenneth_dV

Dato : 15-09-09 15:21

4 :) Men hovedsagen er vel egentlig at den ikke starter :( Har li renset karbu, og det hjalp ej heller. Ved ikk, er lissom den ik tar fat

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 17-09-09 14:16

Altså hvis der ikke er kompression så kan det ikke have noget med indsugningsstudsen at gøre.

Hvis du træder på kickstarteren med hånden er den så let at dreje rundt ?
Hvis du let kan dreje motoren ved at træde på kickstartern med hånden så er det sikkert fordi der ikke er kompression...

Der kan muligvis skyldes at du har tabt noget ned i indsugningskanalen som har sat sig fast ved ventilen så den ikke kan lukke rigtigt.

Hvis du har haft boret i din gamle indsugningsstuds så kan det være der er faldet noget ned i.
Jeg ved ikke om du kan tage en støvsuger og suge på indsugningskanalen mens du træder på kickstarteren så ventilerne åbner og lukker.

Ellers må du tage topstykket af og rense det.
Se hvordan du gør: http://mentos.wep.dk/scooterhjemmeside/motor.html#afmontering_af_topstykke_og_cylinder

Du kan prøve og lyse ned i indsugningskanalen og se om du kan se noget men man kan ikke se det hele. Måske kan du puste ned se og se om det er noget som flyver rundt.