/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Naboens katte
Fra : amandaKanDu
Vist : 482 gange
100 point
Dato : 13-09-09 09:58

Vi er havnet i en helt umulig situation. Bor i et 1½ plans rækkehus, og næsten hver eneste nat sommeren igennem er naboens 4-5 mdr. gl. killing dumpet ned i sengen til os. Er vinduet lukket sidder den derude og miaver og kradser, sommetider rutcher den ned ad taget, og det er frygteligt at høre på. Der er forøvrigt masser af ræve i området, og vores egne 2 voksne katte er sjældent ude om natten.
Om morgenen når vi lukker vores egne katte ud, sidder killingen klar ved havedøren for at komme ind og spise deres mad.

Og naboerne, de er aldrig hjemme - de lukker bare deres katte (mor og killing) ud og lader dem passe sig selv. Jeg har rigtig mange gange bedt dem om at forhindre det, men det bliver bare ved og ved. Hvad skal jeg gøre??
mvh. Amanda

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-09-09 10:20

Det eneste du kan gøre når naboen ikke gider høre efter at du er træt af deres katte på din grund og i dit hus, det er at gøre naboen opmærksom på, at næste gang kattene er der, vil du få dem fjernet.
Det må du nemlig når du har gjort opmærksom på at du vil gøre det, og sådan en advarsel er gældende i et år.

De har ikke pligt til at holde katten hjemme, men de har pligt til at sørge for at katten ikke generer og hvis den gør det, så at forhindre den i det.

Det er en dum situation...og især når dine egne katte er udekatte, for det gør dem til oplagte "mål" for en evt. hævnaktion hvis du får fjernet og aflivet naboens katte.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 13-09-09 10:51

Det er da også frygtelig synd for naboens katte at de har sådan en ejer - og en smadder svær situation for dig at havne i....

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 13-09-09 11:19

Ja, det er en rædselsfuld situation. Vi har da heller ikke lyst til at få fjernet nogen katte. Det er en sød killing, hvis bare dens mennesker ville tage sig af den. Moderen ser vi ikke så meget til, men den får også lov til at passe sig selv.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 13-09-09 13:59

Ja den vil vidst hellere være ved jer lyder det til - den stakkel.
Sådan nogle mennesker burde bare slet ikke have dyr

Kommentar
Fra : AnBi72

Dato : 13-09-09 19:26

Jeg kan varmt anbefale en kattelem med sensor så det kun er katte der er udstyret med chip eller magnet der kan komme ind.
Med hensyn til katten der kommer dumpende ind til jer er der kun et at gøre: Forskrække den. Katte hader at blive forskrækkede, og en stråle vand fra vandpistol eller haveslange på det rigtige tidspunkt kan gøre underværker.
Lad jeg ikke hidse op af naboen. De har åbenbart katte på deres måde og helt ærligt, hvordan skal man forhindre at deres kat går ind til jer? Dog må jeg anbefale at kontakte Dyrenes Beskyttelse, hvis du mener der er tale om decideret vanrøgt.

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 14-09-09 07:38

Hvis ejeren ikke behandler sin kat ordentlig og jeres katte kan med den, så tag den til jer Katten vil søge derhen hvor den bliver fodret og da det er en killing, kan I ligeså godt få lidt glæde af den og opdrage den. Luk den ind i huset sammen med jeres katte og lad reglerne for jeres egne katte gælde for killingen - alternativt er I nok nød til at lukke vinduet eller sætte en klud med hjortetakssalt op.

Det er jo slet ikke sikkert at naboen lægger mærke til at katten bliver væk. En anmeldelse elleer fjernelse af katten vil sandsynligvis medføre MEGET dårligt naboskab og hævnaktioner, og så er det ikke rart at bo i huset.

Ikke noget politisk korrekt forslag, men bare et fra hjertet

Mvh. Ampere

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 14-09-09 10:04

Ja jeg havde nok taget killingen til mig, men nu har jeg også en svaghed for dyr der komemr til mig gg......