/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Win xp Kan ikke starte
Fra : 234
Vist : 1668 gange
80 point
Dato : 10-09-09 20:11

Hej!
Jeg skal ordne en computer som ikke vil boote , og den kører win xp home eition. Der er ikke blevet lavet en recovery cd og original cd`en har personen ikke.
Kan man komme ind i bios selvom den ikke vil boote?

Hvad kan jeg gøre?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-09-09 20:28

Hvad vil du i bios ????

Og den kommer vel med en fejlmelding

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 10-09-09 21:48

Kan den starte i fejlsikret tilstand?

Kommentar
Fra : 234

Dato : 10-09-09 21:55

Den starter op med blå skærm.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 10-09-09 23:53

Den kender jeg, den får jeg også en gang imellem. Og jeg starter bare forfra, men det kan du altså ikke.

Inden du får blå skærm, så kan du gå i fejlsikret tilstand ved at trykke på en af F tasterne. Jeg kan ikke huske hvilken.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 11-09-09 10:30

Hvis den starter op med blå skærm, så har du vel også en stop kode fra den blå skærm, den kan ligne denne her, 0x0000007E, det er en blå skærm kode som en windows opdatering kan fremkalde.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-09-09 11:03

kan du komme ind i fejlsikret tilstand ?
kører du XP ?
så kig her http://www.helgec.dk/bsod.html

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 80 point
Dato : 11-09-09 11:05

Citat
Der er ikke blevet lavet en recovery cd og original cd`en har personen ikke.
- personen kan rekvirere en recovery cd fra fabrikken/salgsstedet hvis nødvendigt - kan du komme i fejlsikret ligger der måske en recovery partition på maskinen (mærke ???)

Godkendelse af svar
Fra : 234

Dato : 13-09-09 15:13

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-09-09 10:03

velbekomme