/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
lys flimrer og servo fejl
Fra : Peder99
Vist : 4506 gange
100 point
Dato : 10-09-09 17:54

Hej.

Jeg har en Skoda Fabia som er begyndt at indikere fejl på servostyringen.

Jeg kan se at lyset flimrer når jeg kører. Jeg kunne godt tro at dette hang sammen.

Jeg tror det kan være et af følgende:
1) fejl/løs forbindelse et sted.
2) fejl på servostyringen så den bruger for meget strøm.
3) fejl på lade systemet.

Er der en der klan hjælpe mig med dette? evt. en der selv har prøvet et tilsvarende problem!

på forhånd tak!
Peder

Kommentar
Fra : severino

Dato : 10-09-09 18:17

Du skal SKO DA køre ned til serviceværkstedet og få testet den, de vil på et øjeblik kunne dianosticere fejlen.

Du kunne jo også vælge at købe et sådant håndtester, så du på forhånd er informeret om hvad der er galt, når du skal på værkstedet.

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 10-09-09 18:18

Det kunne tyde på, at du er inde på noget rigtigt. Ladesystemet kan du jo relativt hurtigt kontrollere ved, at måle batterispænding med hhv. stoppet og startet motor uden, at belaste servoen dvs. uden, at røre rattet. Hvis lyset ligefrem indikerer et voldsomt overforbrug, bør du nok have en fagmand til, at måle ordentligt. Defekt pumpemotor ? Manglende eller dårlig stelforbindelse ?

Kommentar
Fra : Peder99

Dato : 10-09-09 22:11

Jeg har fundet andre forum omkring dette og det tyder på at servostyringens vinkel sensor er defekt!

Jeg kan teste om fejlen ligger på servo styringen ved at måle spændingen på batteriet med og uden servoen koblet til.

Jeg har bare et lille problem med at finde en der sælger sådan en sensor!

Er der nogen der kender et sted (helst online), hvor man kan købe sådanne reservedele forholdvist billigt?

Peder

Kommentar
Fra : severino

Dato : 11-09-09 13:40

Prøv om du kan finde oplysninger på www.thansen.dk under autoreservedele, der er også skoda fabia, men med en række forskellige motorstørrelser og årgange.

Biltema syntes ikke lige at have noget i den retning.

www.hoyer-autodele.dk syntes ikkelige at svare på nettet, måske senere!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 11-09-09 14:01

Se her http://www.krogslund.dk/ der er en del omkring servo, søg blot på servo eller direkte på skoda!

Kommentar
Fra : Peder99

Dato : 13-09-09 20:35

Til severino:

Der er desværre inen af de anbefalede der den pågældende sensor!

Den kan ihvertfald ikke findes på hjemmesiderne!

Peder