/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Leje af lille rendegraver!
Fra : Graupner
Vist : 5207 gange
50 point
Dato : 07-09-09 21:21

Hej alle i dejlige mennesker!

Jeg skal have gravet et afløbsrør ned og mangler en rendegraver nær eller i Århus? Har I nogen anbefalinger af steder hvor en lille af slagsen kan lejes på timebasis eller en enkel dag?

Tak for hjælpen og god aften,

Kenneth

Kommentar
Fra : myg

Dato : 07-09-09 21:27
Kommentar
Fra : myg

Dato : 07-09-09 21:29

Bauhaus har også udlejning af mindre maskiner

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 07-09-09 21:51

ring til nordjysk lift. de har afdelinger i hele landet. ellers er der trefco som også udlejer den slags.
der findes helt sikkert mindst 10 firmaer i århus der kan levere varen.

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 07-09-09 21:53

http://www.gsv.dk/00073/00074/

Her er et eksempel , men jeg tror at det bliver for dyrt , du skal også regne med transport.

Mit forslag er at du kører en tur i dit lokalområde , der finder du helt sikkert op til flere steder hvor der bliver arbejdet med maskiner.

Der laver du så en aftale ved hjælp af lidt slesk tale og nogle Ugandadollars og det bliver hurtigere og billigere.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 07-09-09 22:30

Der må være et sted i nærheden hvor der arbejdes med en rendegraver ell. lign. -
der kan stadigvæk gøres mange tjenester for en pose øl ...... og det lyder ikke som om dit projekt er hverken særlig vanskelligt eller særlig langvarigt, så prøv at se dig lidt omkring - - - -

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 07-09-09 22:31

Skal det absolut være en rendegraver, kan en minigraver ikke klare det, det er jo en del nemmere at skaffe

Kommentar
Fra : Graupner

Dato : 07-09-09 22:44

Hej igen - Og tusind tak for alle Jeres svar! Tror jeg tager en pose pils på nakken eller fylder min tegnebog med ugandadollars og ser om jeg kan finde en i nabolaget.

Om det er en minigraver eller en randegraver er underordnet, bare den er lille, så den kan komme ind i haven. (jeg kender faktisk ikke forskellen)

Tror der er omkring 10-15 meter jeg skal have gravet.

Ha en god aften alle sammen

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 07-09-09 22:49
Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 08-09-09 04:02

Og tjek lige en ekstra gang om der skulle være ledninger eller rør hvor der skal graves, er det en gammel grund kan der komme dyre overraskelser.

De sidste par cm i bunden tager Du med skovl og spade, også for at der skal blive det rigtige fald til røret.

Kommentar
Fra : Avant85

Dato : 08-09-09 08:48

Hej Graupner

Hvorfor ikke købe en god håndskovl. Den skal du bruge en hel del alligevel, når der har været en "maskine" inde i din have, hvis altså du ikke lægger køreplader ud. Den smule rende kan da hurtigt graves med hånden og hvis der er græs, så skær nogle pæne stykker og læg dem til side for sig. Og når du så har jævnet, stampet og lagt græsset tilbage og spulet/vandet lidt der, hvor renden går - ja så kan du næsten ikke se det mere

Venligst Avant85

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 08-09-09 09:11

Avant 85
Big balls....... Du er den første som har turdet foreslå en skovl

Hvis det skal være pænt bagefter lægger man også plader der hvor opgravet jord skal lægges.

Og så lidt sikkerhed: Hvis renden er dyb hvor jorden er ustabil, og hvis man har behov for at bukke sig ned disse steder bør man sørge for afstivning, eller at have nogen ovenpå til at holde et øje, det er ikke mere end et års tid siden at en mand mistede livet da han skulle grave ud ved sit hus.

Kommentar
Fra : Graupner

Dato : 08-09-09 16:44

Hej igen alle sammen.

Det er HELT SIKKERT en minigraver jeg søger!! Ikke en rendegraver - beklager misforståelsen, men jeg kender ikke meget til sådanne maskiner! Og tak for billeder, EXTERMINATOR!

Skovlen er helt sikkert en mulighed, men jeg har desværre en snowboard skade og derfor er ryggen ikke den bedste. Og synes ikke jeg vil tvinge familie eller venner til at gøre det.

Så hvis nogen kender et godt sted i Århus, hvor de lejer minigraver ud, må I gerne råbe højt!!

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 08-09-09 21:12

HMMMMMMMMMMM............ Du kender ikke forskellen på en rendegraver (Forresten er RGITIG en der var linket til ) og en minigraver..... Så ville jeg klart anbefale dig at leje en entreprenør til det, da du hurtigt ka ødelægge /bruge for meget tid, i forhold til det det koster at hyre en som ka bruge den... Og afløbs rør.... Hvad dækker det lige over i din verden.... For kloak og dræn (også regnevand til offentligt kloak) må man IKKE selv lave.....