/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Syltede hvidløg
Fra : Krummen
Vist : 761 gange
200 point
Dato : 03-09-09 19:11

I går syltede jeg en lille portion hvidløg. De var helt friske og jeg fulgte opskriften i den "Grønne syltebog". I dag har løgene antaget en giftigblå cyanidagtig farve, og jeg har ikke det mindste lyst til bare at smage på dem.

Hvad kan være gået galt? Er der nogen som har erfaring med dette fænomen?

Accepteret svar
Fra : Smokei

Modtaget 210 point
Dato : 03-09-09 19:29
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-09-09 19:48

Det lyder da ellers festligt

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 03-09-09 20:13

Har du husket at forkoge dem ??

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 03-09-09 20:14

Det lyder som om du har fundet forklaringen Smokei. Selv om der står at man kan spise dem, så ser de altså ikke spiselige ud

Ja Nordsted. Men det havde været festligere, hvis de var blevet dannebrogsfarvet

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-09-09 20:29

Citat
Men det havde været festligere, hvis de var blevet dannebrogsfarvet

Så er det vist noget med radisser

Jeg elsker festlig mad.... for et stykke tid siden, skulle vi have gæster, der havde jeg stået og snittet forskellige ansigter på kartoflerne

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-09-09 20:29

PS--- får i mail's??

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 03-09-09 21:14

Pia...Ja, men meget kort, da jeg ikke vil miste sprødheden

Nordsted mails nej. Ansigter på kartoflerne... nu må f... du styre dig

Kender du den med øjenlægen som havde jubilæum. Hans personale havde fået lavet en lagkage med et øje som fyldte hele lagkagen. Øjenlægen blev glad, men hviskede til de nærmest stående...fandme godt jeg ikke blev gynækolog

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-09-09 21:22

Nu ser gæsterne bare frem til hvad jeg vil finder på næste gang... jeg er gået i tænkeboks

Jo den vits kendte jeg godt, men det bliver den ikke dårligere af

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 03-09-09 21:25

Måske et hint til dine næste newage kartofler Du kan evt. anrette dem parvis...sån' lidt forskudt

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 03-09-09 21:26

Er kartoflerne meget små, kan du jo kalde dem anabolske kartofler

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-09-09 21:49

Ej jeg tror ikke det skal være noget med katofler næste gang,... det vil nok også tage for meget plads, hvis jeg skal arrangerer parvis

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 03-09-09 21:50

Snerpe LOOOL

Godkendelse af svar
Fra : Krummen

Dato : 03-09-09 22:01

Tak for svaret Smokei.

Dejligt med et kvalificeret og seriøst svar. Det kan godt være de kan spises, men jeg drøner dem altså ud. Mine syltede hvidløg skal have den farve som rigtige hvidløg skal ha' BASTA.

Jeg vil i hvert tilfælde ikke forsøge selvmord med et cyankaliumfarvet syltet hvidløg Det er nok osse billigere at købe dem færdigsyltede, når det kommer til stykket

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-09-09 22:02

Ja ja grin du bare af mine kunstneriske talenter

Jeg griner så til gengæld når jeg er på restaurant og får serveret, en klat af lidt, et drys og et dryp af noget andet.. og et menukort hvor det hele er skrevet så fornemt, at man dårlig nok ved hvad man skal spise

PS . smokei har svaret... hvis du ikke kan li kuløren på hvidløgene, så spis dem dog ved dæmpet belysning

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 03-09-09 22:46

Selvtak og vel bekomme