/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Forsikring/vægtafgift
Fra : jmn1500
Vist : 413 gange
20 point
Dato : 16-04-03 22:13

Hej Jeg har et spørgsmål vedr. vægtafgift og forsikring. Jeg er ved at kikke på en ældre bil fra 1984. Ændres vægtafgiften når bilen bliver 25 år til veterannivau og hvis hvad vil den så blive. Den bil jeg ser på er en Mercedes 500 en gammel slave men de tal jeg har hørt fra forsikringerne så løber det koldt nedad ryggen for det er fandme dyrt. Alene vægtafgiften er ca. 6000 kr. helårlig og kasko beløber sig til ca. 25000 kr.

Er der nogle alternativer for jeg er ligesom lidt låst fast for flere af forsikringsselskaberne vil ikke engang forsikre denne selvom det er en gammel bil.

Har I nogel gode råd.

Mvh
JN

Kommentar
Fra : ds23

Dato : 16-04-03 22:47

jmn1500
din bil skal være over 35 år gammel for at slippe med 1/4 vægtafgift årlig.
Du kan få en veteranforsikring (25år) hos kgl.brand,eller hos andre selskaber
Hvis du er med i en veteranklub kan de hjælpe dig med
forsikring .
steen

Kommentar
Fra : ds23

Dato : 16-04-03 22:52

Hov.
Det kommer jo også an på
hvor gammel du er.
steen

Kommentar
Fra : jmn1500

Dato : 16-04-03 23:57

Jeg er 34 år og har kørt skadesfri i mindst 7 år. Men det vil sige at vægtafgiften skal der ikke ændres på først når den rammer de 35 år. Selvom bilen ikke er 25 år tror du da at de vil interesseret i at hjælpe og har du kendskab til en klub.

For du kan godt se at de priser jeg nævnte ovenfor er jo helt ved siden af.

mvh

JN

Kommentar
Fra : ds23

Dato : 17-04-03 16:15

Hej, JN.
Alderen, 7 år skadefri, ok.
Vægtafgiften er der ikke noget at komme efter (det er en tung kasse).

Veteranvægtafgiften foregår som reglen automatisk, hvis den er
på danske plader.

Forsikring/ansvar/kasko er godtnok en post .
Hvis du har en bil indreg. i dit navn, hus, båd, campvogn, indbo, o.v.s. i det samme forsikringselskab, kan man ved lidt købmandstalent helt sikkert finde frem til noget brugbart.

Du kan også bruge en anden forsikringsmåde.
Sådan en gammel bil har det bedst om sommeren,om vinteren får forsikring dine reg.plader i depot.
Denne ordning er brugbar, til en kraftig præmienedsættelse.

Jeg ved der findes en interesseklub for mercedes, men telf/addr.
kender jeg ikke.

Prøv evt. dansk veteranbil klub.

mvh.
steen

(du skal betale den fulde vægtafgift, selv om dine er i depot om vinteren)

Kommentar
Fra : ds23

Dato : 17-04-03 16:22

Hov.----
I sidste linie skal det være,: selv om dine NR.PLADER ovs.--
steen

Kommentar
Fra : tommypost

Dato : 19-04-03 11:10

jmn,
er du sikker på forsikringsprisen, du har skrevet 1/4 million!!! DET LYDER DA HELT VILDT, hvad koster det så uden kasko, og hvad er prisen for bilen?

Kommentar
Fra : myretue

Dato : 22-04-03 21:04

Jo!

Det er vigtigt i dit valg af forsikringsselskab at du finder nogen som ikke forsikrer din bil efter hvad den VAR værd men efter hvad den er værd i dag! Her bliver mange snydt med disse gamle MB'er. Tjek dit " lokale " selskab.
jeg har et lille lokalt selskab med en MB 300 E 24 V - 1990 til 3800.- ansvar og kasko.
Det kan være at du sparer noget på en vet. forsikring men der er også en del begrænsninger...

MVH Myretue

Kommentar
Fra : jmn1500

Dato : 24-04-03 19:13

Hej Myretue

Hvilket selskab bruger du for det kan være, jeg lige skal spørge dem.

På forhånd tak.

mvh

JN

Kommentar
Fra : myretue

Dato : 24-04-03 22:18

Hej JN.

Det er Møns Brandforsikringsselskab.

Du skal bo i sydsjælland for at bruge det. Men der er sikkert et lokalt lille selskab i nærheden af dig hvis du ikke bor her!

MVH

Myretue