/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
hengemt lugt i campingvogn
Fra : 20083103
Vist : 5569 gange
100 point
Dato : 31-08-09 14:58

Vi har en forhroldsvis ny campingvogn, som vi endnu ikke har brugt i år. Den har overvintret i en uopvarmet lade. Nu lugter den "hengemt". Er der nogen, der har et godt tip til, hvordan vi kan fjerne denne lugt, og hvordan vi kan undgå den?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-08-09 15:02

Den skal bare luftes godt og grundigt igennem

Låger, skabe, sofahynder, køleskab... alt skal åbnes og gennemvarmes og udluftes

Slut du af med at lave en kande kaffe, så dufter der godt igen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 31-08-09 15:36

Den hengemte lugt skyldes fugt, højst sandsynligvis som følge af kondensdannelse...ting der opbevares tørt, med udluftning og ved temperaturer over 14 grader, får ikke den hengemte lugt.

Hengemt lugt er efter min mening umulig at fjerne helt, men min næse er også ret følsom over for "hengemt lugt"

Men varme og udluftning kan hjælpe en del.
Og en effektiv lugtfjerner, evt. R10 lugtfjerner, jeg vil tro det kan fås hos campingforhandlere.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-08-09 15:51

En campingvogn lugter nemt hengemt, når den ikke er i brug... det behøver ikke være pga fugt, rolig nu

Specielt de helt nye vogne, som dårligt har været i brug, lugter af plastic, lim, nye møbelstoffer osv

Kommentar
Fra : hyldeborg

Dato : 31-08-09 18:38

Som Dova, vil jeg også anbefale R10 lugtfjerner
http://www.tm-materialer.dk/product.asp?product=3104

Jeg har haft et gammel klædeskab som lugtede gammelt og hengemt. Først vaskede jeg af i brun sæbe - det hjalp ikke. Så vaskede jeg af i Rodalon - det hjalp ikke. Så lavede jeg små stofposer med lavendel - det hjalp heller ikke. Så købte jeg R10 - og det hjalp

Held og lykke med det.

Vh
hyldeborg

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 31-08-09 20:12

Prøv først at stille tre vandglas med eddike og lad det stå i et par dage...det skulle efter sigende "opsamle" dårlig lugt og er en billig løsning hvis det hjælper.

Mange midler slører kun den dårlige lugt og kommer igen når den kunstige duft forsvinder