/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Computeren fryser fast i Xp
Fra : Godgaard
Vist : 364 gange
50 point
Dato : 15-04-03 23:35

Min computer er begyndt på at fryse fast efter 5-10timer. Noget den aldrig har gjort før. Jeg tænker på om det er et varme problem?
Cpu'en er på 800hz og blæseren kan køle op til en 2800hz samt at den ene side altid er pillet af kabinet. Men kan harddisken blive for varm (Western Digital Wd800jb 80gb) eller er det måske ens ram som trænger til en udskiftning? Da den først er begyndt på det inden for den sidste uge, undere det mig en del.
Håber nogen har nogle svar.

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 15-04-03 23:48

den er sikkert startet med det siden du pillede den ene side af......
At den er lukket giver luftcirkulation

Men det lyder lidt usandsynligt at det først skulle ske efter 5-10 timer !!!

Gør den det hvis du laver noget specielt, eller hvis den bliver presset lidt......eller kan det ske hvis den står stille

Kommentar
Fra : Godgaard

Dato : 16-04-03 00:12

Det sker næsten altid, når den står stille.
Det med den ene side er pillet af, har jeg kørt med de sidste 6 måneder uden problemer, men hvis det er bedre at siden er på, kommer den da på igen, men jeg tror ikke det er det.

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 16-04-03 00:50

Hej Godgaard!

Sæt siden på, så Pc er lukket og prøv at observer i hvilke situationer det evt. igen sker.

Pc'en køler ikke korrekt når der er åbent til enhederne. Det kan godt være årsagen i kombination med evt. mgl. oprydning på harddisken.

Kør Scandisk eller tjek af harddisken og derefter defragmentering på min c: drevet eller det drev hvor du har Windows installeret.

Hver gang der tilføjes nye programmer og stares op og køres Windows opdateringer bliver der flyttet om på amge filer og nogle filer komme også til at ligge i brudt rækkefølge, så kør defragmentering jævnligt og gerne månedligt.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : xou

Dato : 16-04-03 03:32

hej !

prøv at rense cpu-køler ,med en vatping og støvsuger på,

da det kan være derfor den ikke køler så godt.

Kommentar
Fra : lillegum

Dato : 21-05-03 11:47

I ta'r fejl! Arj, jeg ved ikke om det jeg siger er rigtigt, men jeg har haft det samme problem.. Rammene! Jeg har faktisk skrevet et indlæg til hvordan man opdaterer dem, for jeg har det samme problem! Efter noget tid frøs min også, og nu er det gået så galt, at den gør det hele tiden.. Prøv at få en biosopdatering! Det ved jeg bare ikke hvordan man gør.. Håber mit spørgsmål bliver besvaret..

-Lillegum