/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
har schæfertæve på 5 mdr
Fra : sommers58
Vist : 485 gange
40 point
Dato : 24-08-09 13:37

Hejsa jeg har en dejlig schæfertæve med stambog, vi træner med den i schæferhundeklubben 2 gange ugentlig + vi også selv træner dagligt
men jeg er forvirret vi vil gerne have et godt hvalpefoder til hende men der er flere meninger i schæferhundeklubben om hvad der er godt foder, og opfrætter og dyrlæger har deres mening nogen herinde der har et godt råd hvad skal jeg bruge til min schæferhvalp????

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 24-08-09 14:43

Ork.
Det er ligesom med mad til mennesker. Der er utrolig mange meninger om, hvad der er det bedste.

Nogle hunde bliver udelukkende fodret med råt kød (BARF) -andre får det billigste tørfoder fra Aldi.
Og der er ingen garanti for, at det dyreste foder også er det bedste.

--Jeg tror nok, at jeg selv ville vælge et lødigt fuldfoder til hvalpe/unghunde.
F.eks. kunne jeg foreslå det, jeg selv har brugt til min meget aktive golden, nemlig Olivers.

http://www.olivers.dk/Default.aspx

Det fik hun fra kennelen af, og min dyrlæge siger også god for det foder.

Jeg går ud fra, at du har fodret med det som opdrætter har anbefalet indtil nu? Hvad er det? Og hvorfor vil du skifte?

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 24-08-09 19:30

Der er flere meninger i klubben og blandt dyrlæger, og herinde er der givetvis lige så delte meninger, så hvilken af dem vil du lytte til?

Personligt er jeg stor fan af Oliver's petfood, som dels (ifølge de mennesker hvis mening jeg sætter højt) er en supergod kvalitet, til en rigtig fornuftig pris, og så bliver det leveret gratis.

www.olivers.dk

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 24-08-09 20:59

hejsa min schæferhund har altid fået eukunuba og det har hun haft det fint med

hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 25-08-09 06:00

Jegville spørge min dyrlæge - de ved, hvad de snakker om, men det skal jo være hvalpefoder, der gives til vovsen nu....

Eukanuba er, som før skrevet, et rigtig godt foder. Du kan læse lidt om det her:
http://www.eukanuba.dk/DNA/da/da/

Jeg har altid brugt deres produkter både til mine hunde og katte, og det er et fint foder samtidig med, at det mætter godt.

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 25-08-09 12:36

Jeg kan tilslutte mig Olivers - de bruger tillige råvarer der er godkendt til os mennesker. Prisen er meget rimelig og beløbsgrænsen for gratis levering er lav. Mætter og smager godt ud fra vores forvente hund at dømme

Mvh. ampere

Kommentar
Fra : k.j.k

Dato : 17-09-09 22:16

Brug et foder der er lavet specielt til Schæferhvalpe.
Royal Canin har et sådan foder i sit sortiment
http://www.royalcanin.dk/Produkter-Specialhandel-15.aspx?ProductID=PROD58