/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
FLASH cookies ...?
Fra : molokyle
Vist : 1372 gange
460 point
Dato : 23-08-09 11:56

JA, ..du læste rirgtigt

1.) http://info-wars.org/?p=5005&lang=da
2.) http://www.wired.com/epicenter/2009/08/you-deleted-your-cookies-think-again/
3.) http://www.ghacks.net/2007/05/04/flash-cookies-explained/
4.) http://www.spywarefri.dk/artikel/lidt-blandet-nyt-180809/
Citat
Wired har en artikel om Flash Cookies. De skriver blandt andet, at over halvdelen af de største hjemmesider benytter sig af Flash Cookies, mens det kun er 4 der nævner dem i deres privatlivspolitik. Cookies der benytter sig af Adobes Flash slettes ikke på normal måde i browseren.

Løsningen?

5.)

http://www.macromedia.com/support/documentation/en/flashplayer/help/settings_manager07.html

..er ikke for hvide mennesker !!!

Findes der VIRKELIG ikke en løsning for 'os alm. brugere' i form af et 'tillægs-modul' el. lign. til gængse antivirus/firewalls/antispy-/-adware programmer?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-08-09 11:58

Hov... der ska' da liiiige lidt flere af påængårnø i grams

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-08-09 11:59

Der findes da en løsning, den har været der i mange år IE Privacy Keeper, du kan også vælge om der er noget som ikke skal slette: http://www.unhsolutions.net/IE-Privacy-Keeper/index.html

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-08-09 12:06

Det er enkelt

Gå i stifinder, væld din partition, dokument og settings, væld din mappe og vælg cookies. Jeg sletter mine manuelt en gang imellem.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-08-09 12:07

Helt så enkelt er det ikke Granner01, din metode sletter ikke flash cookies

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 470 point
Dato : 23-08-09 12:21

CCleaner tømmer mappen Macromedia Flash, og dermed Flash cookies. Nogle påstår den ikke gør, men firmaet hævder at den gør. Bruger man Firefox, skal man bruge tilføjelsen Betterprivacy, der sletter dem automatisk.

Kommentar
Fra : dos-man

Dato : 23-08-09 12:45

lav en cmd /bat fil :

@echo off
:: reset alle eksisterende cookies og undermapper for flash
rd /q/s "%APPDATA%\Macromedia\Flash Player\#SharedObjects\"
md "%APPDATA%\Macromedia\Flash Player\#SharedObjects\"
rd /q/s "%APPDATA%\Macromedia\Flash Player\macromedia.com\support\flashplayer\sys"
md "%APPDATA%\Macromedia\Flash Player\macromedia.com\support\flashplayer\sys"

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 23-08-09 12:55

God een dos-man

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 23-08-09 15:22

Tak for svaret stl_s.
Nu er jeg pludselig i tvivl om hvem, som ska' ha' påængårnø ???

Jeg har "sådanset" rigeligt med *.bat filer i min opstartsfase, så jeg 'satser' på stl_s's svar

http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=139275#1596634

Jeg har nemli' også bl.a. CCleaner installeret i mit 'arsenal'

Dét vil jeg så bruge en smule oftere

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-08-09 15:36

Ps. Nu bli'r jeg i tvivl:

Ska' jeg ind i CCleaners 'Advanced' menu og selv tilføje mappen?

..for så i så fald eksisterer mappen:

%APPDATA%\Macromedia\Flash Player\#SharedObjects\"

..ikke hos mig. Men:

C:\Documents and Settings\BRUGERNAVN\Application Data\Adobe\Flash Player\AssetCache\*.*

..er det den, som skal inkluderes i CCleaner;'Select additional files and folders to remove?

..for så findes muligheden KUN i betalingversionen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-08-09 15:37

Pps. Jeg har altså : Windows XP Pro ..ikke Vista.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-08-09 15:40

Det er i Renser, fanen Programmer, under Multimedier

Kommentar
Fra : katrinefrd

Dato : 23-08-09 16:12

Hvor er det et godt spørgsmål du har stillet. Jeg har da straks installeret til browseren, og vil også rense lidt mere.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 23-08-09 16:44

CCleaner fjerner dem altså, hvis flashplayer er fluet af. Har lige testet. Prøv selv. Flashcookies ligger i mappen sys, der ligger i flashplayer mappen. Den der hedder settings.sol bliver ikke slettet, fordi den tilhører flashplayeren. En mappe fra Gmail bliver heller ikke slettet. Om det er godt, ved jeg ikke. Ellers kan man jo bare tilføje sys mappen manuelt i CCleaner. Så bliver den helt tømt. Settings.sol bliver gendannet, så pyt med om den også bliver slettet.

Det bedste ville jo være, om man helt kunne undgå at få skidtet ind, men det ser jeg ingen mulighed for pt.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-08-09 18:05

Citat
CCleaner fjerner dem altså, hvis flashplayer er fluet af.

Ja, det har jeg også konstateret ..at den gør ...si'r den ...men:

Det jeg IKKE forstår,er: Jeg har hverken en mappe kaldet 'sys' ...eller en kaldet: #SharedObjects

Jeg har som sagt KUN en undermappe som hedder: AssetCache

..med endnu en undermappe kaldet noget så mystifistisk som: SZLHQZ4B
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 23-08-09 18:10

Molo, du må have en gammel flashplayer, ellers er de mapper der. Ellers søg med visning af skjulte mapper.

Jeg tror at både sys og #sharedobjects mappen skal tømmes. Den sidste også samme i Default User. Den er jeg ikke sikker på at CCleaner nupper, så den har jeg tilføjet manuelt.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-08-09 18:17

Citat
Molo, du må have en gammel flashplayer, ellers er de mapper der..

Nixen-Bixen: Adobe Shockwave Player 11.5

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 23-08-09 18:20

Shockwave er jo ikke flashplayer. Du må da også have flash. Tjek her http://www.adobe.com/products/flashplayer/

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-08-09 18:27

Nøeh... du har såmen ret. Det er: Version 10,0,32,18

..men STADIG ingen: sys ..eller #SharedObjects bilioteker ???

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-08-09 18:32

..og:
Citat
Den sidste også samme i Default User.

Default User har slet ingen ../Application Data/Adobe mappen ...kun en: Microsoft (..til Mediaplayer)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-08-09 18:38

Hmmm. tror jeg fandt den. Det må være:

C:\Documents and Settings\BRUGERNAVN\Application Data\Macromedia\Flash Player\macromedia.com\support\flashplayer

..og:

C:\Documents and Settings\BRUGERNAVN\Application Data\Macromedia\Flash Player\#SharedObjects

Havde overset det dersens 'Macromedia' ...

Anyway ...tak for hjælpen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 23-08-09 18:56

Molo, mappen hedder Macromedia og i ikke Adobe. De er der allesammen både på min Vista og XP.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 23-08-09 19:00

Nåh ok, det fandt du selv ud af. Men der er også en der hedder Default User, i stedet for DIN BRUGER. Mappen er skjult.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-08-09 19:46

I know...

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 23-08-09 19:52

Ok