/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Små billeder samlet i et stort
Fra : food_life
Vist : 1002 gange
200 point
Dato : 21-08-09 13:06

Hej - jeg har et ønske om at lave et A3 foto fyldt med små billeder (eksempelvis ca 4X3 cm). På dette i midten et større billede!

Hvordan gøres det lettest - er der et program som kan automatisere dette? Jeg har CS3 pakken til rådighed!

På forhånd tak

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-08-09 13:55

Hvad mener du med "automatisere"

Ethvert billedprogram der kan vise et "ark" i A3 kan lave det ønskede...

Udprintning er så en anden snak.....

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 21-08-09 14:12

Selv Publisher kan lave det :)

Jeg har selv cs2, men tror ikke du kan få et program der automatiserer det.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 21-08-09 14:20

Du skal placerer billederne selv. Når du har CS pakken, så brug photoshop, det er ideel til sådanne ting.

hawaii7

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 21-08-09 14:29

Hej - Har lige siddet og leget lidt og til orientering så har Indesign faktisk et SCRIPT indbygget der hedder "make grid", og det ser ud til at det næsten automatiserer indsættelsen af billederne i den rigtige størrelse, så .......

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-08-09 14:37

Det kan du også gøre i mange andre billedbehandlingsprogrammer

Det er jo blot en inddeling i "billedfelter" men det skaber vel ikke det ønskede

Jeg troede det var en collage du ville lave - hvor billederne "overlapper" hinanden

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-08-09 14:54

PS...

Selv word kan lave det ønskede.

Blot indsæt en tabel der fylder hele arket og har de ønske antal felter......

Derefter vil hvert felt kunne indeholde et billede.

Accepteret svar
Fra : Ammitz

Modtaget 100 point
Dato : 22-08-09 12:00

Brug Photoshop, lav et tomt dokument i A3, - luk alle billeer op, - de vil nu selv placere sig i lag i den rækkefølge du lukker dem op i.
Nu kan du så placere hvert et foto lige hvor du vil have det, - og naturligvis også vælge den størrelse hvert af billederne skal have. De ligger jo i lag, - så ved at usynliggøre de lag du ikke lige bruger, - kan du arbejde med hvert billede for sig i dit A3 dokument.
Udskriv på en A3 printer!
Ammitz

Godkendelse af svar
Fra : food_life

Dato : 22-08-09 15:15

Tak for svaret Ammitz.