/ Forside/ Karriere / Erhverv / Andet erhverv / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 475
Ingredienser på label?
Fra : Giraffen2009
Vist : 234 gange
60 point
Dato : 20-08-09 13:34

Jeg laver creme og skønhedsprodukter, og har nu fået en "rigtig" ordre.
Jeg er i tvivl om hvad der SKAL stå på de labels der skal på produkterne.

Er en almindelig indholdfortegnelse nok?
Skal ALLE ingredienser stå på inklusiv de ingredienser som ingredienserne er lavet af eller
er selve ingrediensen nok?

Jeg har også en såkaldt INCI, SKAL den stå på produktet eller er det nok at skrive den på hjemmesiden???

Håber I forstår hvad jeg mener.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 20-08-09 16:46

- du er ude på dybt vand, google "FORBRUGER", og ring/skriv til dem alle...
Så er du nok nået halvvejen...

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 20-08-09 17:26

Citat
INCI navne skal bruges i indholdsdeklarationen
I henhold til kosmetikbekendtgørelsen skal kosmetiske produkter være mærket med en indholdsdeklaration udformet som en liste over ingredienser angivet med deres INCI navn. Hvis der ikke findes et INCI navn for den pågældende ingrediens, skal der søges om et INCI navn ved at udfylde et ansøgningsskema og sende det til ”International Nomenclature Committee”. Samtidigt kan der midlertidigt anvendes en anden betegnelse på indholdsdeklarationen som eksempelvis den kemiske betegnelse, CTFA-betegnelsen, betegnelsen i Den Europæiske Farmakope, den almindelige internationale WHO-betegnelse, EINCES-, IUPAC-, og CAS-numre eller colour index.

taget herfra: http://www.mst.dk/Kemikalier/Fokus+paa+saerlige+produkter/Kosmetik/INCI+listen/

Som du ser: JA du skal liste ingredienserne på dit produkt og du SKAL bruge inci navnene og hvis du bruger en ingediens der ikke findes på inci listen skal du ansøge om at få den tilføjet .