/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
afmonter pioneer bilradio
Fra : thorkil1
Vist : 2694 gange
100 point
Dato : 19-08-09 18:58

Skal have skiftet radioen ud i bilen til noget mere moderne..

Ud skal en Pioneer DEH-2100R

Men hvordan er det lige jeg får den ud ;-(

Der følger 2 bøjler med med et par modhager... men ak... hvordan gør jeg lige. Skal der presses eller skubbes eller vrides eller hvordan...

mvh
Thorkil

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-08-09 19:19

De skal bare stikkes i de små huller i siden (yderst) på radioen og "brækkes" en anelse mod hinanden - derefter slipper radioen og kan trækkes ud.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 19-08-09 19:28

Eller prøv og bræk dem fra hinanden samtidig som du trækker bøjlerne ud sammen med radioen.
alimak

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 20-08-09 10:16

Der sidder sikkert en plastik ramme omkring hele radioens front.Den er kun klikket på,den kan også klikkes,lirkes af. Bag denne plade kan du se hullerne ude i venstre/højre side,som før omtalt er det de to/fire huller du skal bruge.
vvdriver

Accepteret svar
Fra : Alex2000

Modtaget 100 point
Dato : 23-08-09 19:28

Pioneer radioer har en ramme omkring displayet som kan tages af efter du har taget displayet af.

Bag ved rammen er der en lille revne på ca. 1cm i hver side af radioen. De er ca 1 - 2 mm tykke. Du kan enden klippe noget hegnstråd af som jeg gjorde og stikke ind i hullerne. Inde i hullerne sidder der en lille flap der holder på radioen. De skal trykkes til side så slipper de radioen og den kan trækkes ud.

Du kan jo også bare gå ned til den nærmeste auto/audio udstyrs forhendler og købe et sæt aftrækkere til din Pioneer model :) De koster ca. 30kr.
Du kan jo eventuelt spørge ekspedienten hvordan man trækker den ud. Det vil han gerne hjælpe dig med hvis du har bilen med ;)

Held og lykke.

Kommentar
Fra : Alex2000

Dato : 23-08-09 19:31

Aah sorry jeg nåede slet ikke at læse hele dit spørgsmål :) Så du har bøjlerne? Er det 2 bøjler formet som et stort U eller er det 2 flade aftrækkere formet som et T Hvis det er U modellen så er der 4 huller under rammen. du stikker blot bøjlerne i hullerne og trækker radioen ud :) Så enkelt er det. De skal bare så langt ind så de ikke kan komme længere. Så hiver du dem tilbage. Det giver et lille klik og så sidder de fast i radioen og du kan trække den ud.

Held og lykke igen :D

Godkendelse af svar
Fra : thorkil1

Dato : 03-09-09 17:23

Tak for svaret Alex2000. Det lykkedes..

mvh
Thorkil