/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
CD (brænde)
Fra : Lizi01
Vist : 937 gange
10 point
Dato : 16-08-09 12:53

Hej alle sammen,

Jeg har brug for hjælp fra en "PC klog"
Jeg har bændt musik på en CD, som jeg kan høre på min pc, men i cd afspiler (i bilen og i stereo anlæg).
Og så vil jeg også spørge om, hvordan man bruge hukommelses kort på sin pc. Er det det samme som hukommelses nøgle (Kingston?
Hilsen,
Lizi

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-08-09 12:55

Du har sikkert brændt en data cd ikke alle afspillere kan afspille mp3 eller wma filer, prøv at brænde en lyd cd, Windwos MediaPlayer er ok til opgaven

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-08-09 12:58

Det der med hukommelses kort, kan være et ret omfattende begreb, men generelt JA til spørgsmået, hvis det er sådan et lille firkantet kort, så skal du bruge en kortlæser, hvis der er usb skik på, så er det bare at tilslutte bæstet, og så bruge til at gemme på

Kommentar
Fra : Lizi01

Dato : 16-08-09 13:01

O.V.N. tak for dit svar.
Når jeg skal brænde en lyd CD, skal jeg gå ind på indstilling og vælge lyd CD, eller skal jeg købe en anden slags CD?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-08-09 13:03

Din cd er sandsynligvis ok, hvilken brænder program bruger du ? Du skal i brænder programmet, vælge at brænde en lyd cd, det gør Windows MediaPlayer automatisk hvis du bruger den

Kommentar
Fra : Lizi01

Dato : 16-08-09 13:17

ok, så skal jeg bare bruge media player som du siger og så kommer det automatisk som lyd CD, har jeg forstået. Hvad så når jeg skal brænde billeder på en CD? Skal jeg så bruge media center?
Hukommelses kort er en omfattende begreb, hvad mener du?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-08-09 13:24

1. Ja hvis du bruger MediaPlayer til at brænde, så får du en lyd cd
2. Øh jeg ville vælge at brænde med et andet brænder program, eventuel det indbygged i Windows, det virker fint til billeder.
3. Ja der er mange forskellige slags hukommelses kort, og alle kan bruges til at gemme data på, men som jeg skrev, så har nogle (de betegnes ofte som usb nøgler) et usb stik, andre som kan bruges i for eksempel et kamera (de firkantede flade dimser) kræver en kortlæser før de kan tilsluttes computeren

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-08-09 13:26

Vil du ha`en "opskrift" til at bruge Windows MediaPlayer som lyd cd brænder ?
Så er det nu, jeg holder computer pause om 10 minutter

Kommentar
Fra : Lizi01

Dato : 16-08-09 13:31

ja tak og 1000 tak

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 20 point
Dato : 16-08-09 13:50

Første mulighed:
Åben Windows MediaPlayer, læg en tom cd i brænder drevet, hvis ikke playeren skifter til brænding, så klikker du på fanebladet Brænd oppe øverst i programmet, ovre i højre side er der en brænder liste, den er selvfølgelig tom, træk MediaPlayer over i højre side af skærmen (på den sorte bjælke øverst klikker du med venstre musetast og holder den nede, mens du trækker playeren hen hvor den skal ligge.
Åben mappen med dine lydfiler (Musik) sørg for at den ikke dækker over brænderlisten i playeren, hvis mappen fylder hele skærmen, så hold musen ud til højre, indtil den bliver en dobbelt pil, hold så igen venstre musetast nede, mens du trækker mappen lidt over til venstre.
Så er det bare at finde de 14-19 munre som kan være på en cd, klik på dem og hold venstre musetast nede, mens du trækker musikfilen over i brænder listen, når du er færdig så klikker du på Start brænding forneden og lidt efter har du en fin lyd cd, som du kan bruge i alle afspillere.

Anden mulighed:
Åben din mappen med musik filer (Musik) marker de numre som du vil brænde, hold Ctrl tasten nede mens du klikker en gang på hver musik fil, når du er færdig så slip Ctrl og højre klik på en af de markerede filer og klik på Afspil med Windows MediaPlayer (hvis du ikke har andre playere så bare klik på Afspil) så starter MediaPlayer og du kan eventuel tilføje flere musiknumre fra andre mapper, åben den mappe du har musikken i og marker de numre du vil tilføjre, højre klik på en af dem og klik på Tilføj aktuel afspilning, når du har de ønskede numre i afspilnings listen, så klikker du på fanebladet Brænd og klikker på Brænd aktuel afspilning, hvis du får en meddelelse om at der er for mange til den cd du har i brænder drevet, så højre klik på en af numrene i brænder listen og klik Fjern, til slut klikker du på Start brænding

God fornøjelse med musikken

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-08-09 13:57

Husk du kan ikke brænde TDC Play musik og der kan være andre wma filer med DRM som heller ikke tillader brænding af cd

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-08-09 13:59

Citat
Jeg har brug for hjælp fra en "PC klog"
ups den linje så jeg ikke i skyndingen, håber du kan bruge mine indlæg alligevel

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-08-09 17:49

Går det eller er du løbet tør for tomme CDer?

Kommentar
Fra : Lizi01

Dato : 16-08-09 20:54

o.v.n mange mange tak. Har kopieret dit svar (meget omfangende) og vil prøve at følge din vejledning.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-08-09 20:59

Hvis der noget som kræver mere forklaring, så spørg endelig

Kommentar
Fra : Lizi01

Dato : 16-08-09 23:04

Hej igen,
Troede at problemet var løst. Brugte masse af tid på at brænde en CD, det gik fint. På media player, med lyd på. Men jeg kan stadigvæk ikke afspille den. Kun på pc'en, men ikke på stereo anlæg
Hvad kan det være??? Hæææælp, please

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-08-09 23:59

Læg din nybrændte cd i drevet på computeren, klik på Start og på Denne computer, højre klik på det drev som cd er i og klik på Åben (ikke afspil men Åben) der ligger numrene og hedder Track01 - Track02 og så videre, højre klik på en af numrene og klik på Egenskaber, ud for Filtype, skal der meget gerne stå: CD lydspor, hvis der gør det, så er der fejl på din afspiller, kan den afspille købte CDer? det er nemlig samme filformat = CD lydspor, hvis ikke de hedder CD lydspor, så har du brændt en data cd og ikke en lyd cd

Kommentar
Fra : Lizi01

Dato : 17-08-09 23:39

Hej O.V.N.,

Jeg fandt selv ud af det. Som du sagde, var det der skete. CD afspiller virkede ikke.
Så 1000 tak for hjælpen. Jeg vil hermed acceptere dit svar.
Ha' det godt!
Hilsen,
Lizi

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-08-09 03:19

Tak i lige måde, kedeligt at afspilleren ikke virker, men se lyst på sagen, nu får i et helt nyt moderne anlæg

Kommentar
Fra : Lizi01

Dato : 19-08-09 10:19

O.V.N. Ja, det er rigtigt. Jeg er glad for jeg nu har ngl. gode CD, jeg kan høre, mens jeg kører. Og så er det hyggeligt at brænde, når der ikke er noget i vejen.
Og nu skal jeg gå i gang med at lave kopier af de billeder jeg har fra ferie og opbevare dem i en nøgle eller CD. Så du kan se at man aldrig bliver færdig med mig, hihihi.
Så vil jeg gerne spørge dig om hvad du synes er bedst. Jeg vil gemme mine foto i en nøgle på 16 GB og også på CD, så er jeg på den sikre CD.
1-Synes du at det er bedre på DVD? Eller går det nok på CD?
2-Skal jeg bruge en speciel prog. eller skal jeg bare holde mussen på dem og flytte dem til den drev (CD-drev f.eks.)?
3-Er det bedre at have en harddisk til det? Mine billeder fra 2½ år fylder 4 GB.
Jeg vil gerne have billederne liggende på min PC og i 2 andre steder.
4-Er der noget jeg skal være opmærksom på, når jeg gøre det?
Håber du har tålmodighed og tid nok til mig og P.F.H tak.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-08-09 10:23

Citat
ISå du kan se at man aldrig bliver færdig med mig, hihihi.
jeg glæder mig allerede til hvad du nu vil spørge om

Kommentar
Fra : Lizi01

Dato : 19-08-09 10:25

har du ikke fået mine spørgsmål vedr. gemme billeder i eksterne endheder?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-08-09 10:29

Der er jo allerede spørgsmål indbygget i din kommentar, det jeg skriver om lidt, det skal du læse som Sådan gør jeg, og ikke at det skal gøres sådan, der er mange måder til backup af billeder med mere, du får mine forslag om en halv times tid
En nøgle er det et usb hukommelses kort ?

Kommentar
Fra : Lizi01

Dato : 19-08-09 10:31

ok, jeg kan bare læse det i aften, det haster ikke så meget. Nej, en kingston nøgle, det er nok en anden mærker. Det er en USB stick.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-08-09 10:40

I aften er jeg på arbejde, så jeg må hellere komme i gang mens du er her.
Hvilke muligheder har du nu til at gemme data (billeder og andet) ?
Forslagene kan så være efter dine muligheder, der er jo ingen grund til at købe for flere tusind kroner, hvis dine nuværende muligheder er OK.
Du har din 16GB Kingston hukommelse
Du har nogel CDer, hvad med DVD ?
Har du allerede nu en ekstra harddisk ?
Har du et program til at brænde CD/DVD ? Hvilken ?

Kommentar
Fra : Lizi01

Dato : 19-08-09 10:44

jeg har den USB på 16 gb, ngl. CD og kan købe ngl. DVD
Prog. ved ikke. Min PC kan brænde CD-DVD, det må være media player, du mener, den har jeg.
Jeg har media player, media center, windows live foto galleri, windows dvd og film maker. Jeg har windows vista. Men hvad for nogen progr. mener du. Skal på arbejde om lidt...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-08-09 10:54

Jeg mener et program som for eksempel Nero, der er rigtig mange der har den, den følger som regel med når du køber et brænder drev, og er mange gange på nye computere, det er ikke nødvendig med et brænder program, Windows har et indbygget det er bare hvis du nu gerne vil bruge et program som du kender

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-08-09 10:56

Og forresten - har du en DVD brænder ? Klik på Computer og se hvad der står ved brænder drevet, på den computer jeg sidder ved nu, står der DVD-rw drev (den kan brænde DVD og CDer)

Kommentar
Fra : Lizi01

Dato : 19-08-09 10:59

nero har jeg ikke.
Så håber jeg at få ngl. vejledninger iflg. det jeg har , men nu skal jeg på arbejde, du må godt skriver, jeg ser det i aften eller i morgen

Kommentar
Fra : Lizi01

Dato : 19-08-09 11:00

ja, det har jeg

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-08-09 12:40

Her først et forslag, måske har du allerede organiseret dine billeder i mapper, ellers vil det være en god ide at gøre det, det bliver mere overskueligt, jeg giver mapper navne med årstallet først, så ligger de nogenlunde i rækkefølge, for eksempel 2009 Sommerferie og 2009 Tantes fødselsdag og så videre, opret en ny mappe og giv den et navn, træk de aktuelle billeder ind i mappen.

Vista har gjort det nemt for dig at brænde billeder, jeg lagde en tom CD i brænder drevet og der kom et lille vindue på skærmen, jeg klikkede på Brænd filer til disk, så åbner et vindue til brænderen (hvis ikke den lille popop kommer, så åbner du bare drevet fra Computer) den trækker jeg over i den ene side af skærmen og åbner mappen med billeder i den anden side af skærmen, træk mapperne over i brænder drevet en efter en indtil Windows siger at disken er fuld, alle dine billeder kan være på 1 DVD hvis du vælger DVD i stedet for CD, luk vinduet til brænderen og højre klik på brænder drevet, klik på Skub ud og vent på at Vista lukker din CD, det var den sikreste af måderne at gemme billeder på. Der er en fordel mere ved den metode, du kan lægge CD/DVD i DVD afspilleren og se billeder på fjernsynet, sammen med venner eller familie

Du kan også gemme på en ekstern harddisk, der bruger du også træk og slip (åbne to vinduer og trække fra det ene drev over i det andet drev) det er den næst sikreste metode.

Du kan også gemme på din Kingston usb drev, nogenlunde samme sikkerhed som med en ekstern disk.

Hvis du har en Hotmail så har du 25 GB GRATIS gemme plads på Skydrive, du kan vælge om det kun er dig selv eller om nogen af vennerne må se dine billeder, nogle billeder kan du vælge skal være private og nogle billeder kan være delte, det behøver ikke være enten eller:
http://skydrive.live.com

Det var et par forslag, spørg mere til metoderne hvis noget kræver lidt mere forklaring

Kommentar
Fra : Lizi01

Dato : 20-08-09 17:13

ok, mange tak. Det var pænt af dig, med alt den forklaring. 1000 tak. Jeg accepterer hermed dit svar. Og så vil jeg gerne kontakte dig andre gange
Er der andre områder du er ekspert i? F.eks. biler eller så noget? Jeg spørger, fordi du er meget tålmodig og forklarer godt

Godkendelse af svar
Fra : Lizi01

Dato : 20-08-09 17:15

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-08-09 01:44

Selv tak - godt du kunne bruge noget fra mine skriblerier jeg er ikke ekspert i noget som helst, men giver mig gerne tid til at forklare hvordan ting kan gøres.
Lige nøjagtig biler har jeg ikke særlig stor viden om, men det er der mange andre her på Kandu som ved en hel masse om, så stil du bare spørgsmål om alt mellem himmel og jord
Børn ved jeg slet ikke noget om (dit andet åbne spørgsmål )
Du er hermed udnævnt som en af mine favorit brugere, det vil sige at du kan skrive privat til mig, hvis du har et spørgsmål som jeg har overset, og du tror det er noget jeg kan blande mig i