/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
Yamaha 50 hk bådmotor.
Fra : EgonReino
Vist : 603 gange
300 point
Dato : 12-08-09 14:23

Jeg har en ca. 4 år gammel Yamaha 50 hk. som kører upåklageligt op til 3200 omdr. Når jeg vil give mere gas gar den meget ujævnt og det er umuligt at komme over 3500 omdr.
Jeg har tømt bensintanken , renset den og hældt ny benzin på, renset benzinfilter og haft skruet bundskruerne ud af svømmer husene og pumpet frisk benzin igennem systemet men lige meget hjælper det. Kan nogen mon hjælpe med et godt råd?

Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 12-08-09 16:11

nyt tændrør??
eller nye platiner

Kommentar
Fra : transor

Dato : 12-08-09 17:13

Sådan en har nok ikke platiner men måske en elektronisk omdrejningstalsbegrænser, for at man ikke skal ødelægge den ved at den løber løbsk når propellen kommer over vandet.

ellers kunne det tyde på et overslag et sted i tændingssystemet. Det kan ske hvis man har prøvet at starte uden ledning forbundet til tændrør eller til stel.

Der er nogen som absolut skal prøve "om der er gnist på". De kan ødelægge meget.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 13-08-09 06:36

Med elektronisk tænding skal du IKKE prøve bom der er gnist på ved, at tage tændrøret ud og holde det til stel og trække i snor/selvstarter. Du vil ødelægge tændingen = 3.000-5.000 kr.

ER det en totakter, kan det være en utæthed, fx i karburatorspjældet elelr en pakning, er det en 4-takter, er det et tændingsproblem