/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Nye plast vinduer??
Fra : pk2dk99
Vist : 2972 gange
100 point
Dato : 12-08-09 13:08

Hej med jer

Hvor kan man køb og monter nye plast vinduer i sjælland??????
Vi bor i vest sjælland er der nogen billig firma som sælger gode plast vinduer?
Venligst svar.
Tak
mvh

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-08-09 13:11

Citat
nye plast vinduer
stakkels dig

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 110 point
Dato : 12-08-09 13:25

Enig med o.v.n., jeg er netop ved at få monteret nye trævinduer/døre.

Hvis du vil undgå vedligeholdelse kan du vælget træ/alu, så har du det pæne træ (malet) indvendig og det kedelige, men vedligeholdelsesfri alu udvendig. Aluen kan blive mat med tiden, men er langt mere holdbar end plast.

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 12-08-09 13:32

hmmmmmm

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 12-08-09 13:40

Træ // Allu det er fis i en horn lygte, det er ind lige pt. men det er det ikke om fem år,

Per som har Als vinduesfabrik laver super - super plast vinduer til næsten samme pris. som man køber dem ovre på den anden side af grænsen, så hvis du vil have nr på ham. kan du lige give melding herom,

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 12-08-09 13:51

Du kan prøve at kigge her hos Bolius, der vel er neutrale i deres info om vinduer (de rådgiver om byggeri, men sælger ikke materialer), i bunden er der henvist til plast- og trævinduer, så du kan sammenligne

http://www.bolius.dk/viden-om/vinduer-og-doere/artikel/traealuvinduer/

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 12-08-09 14:38

Citat
Bolius, der vel er neutrale i deres info om vinduer (de rådgiver om byggeri, men sælger ikke materialer)

Hvor kunne det være skønt vagnr, hvis man kunne tro det var sandt, at de var neutrale, men

f,eks. sådan et firma som PRIMO plast, de har nok lært russer metoden, og putte lidt godbidder

i deres reklamer til Bolius, for at få dem til at skrive som de gør, vagnr, siden penge fis og hornmusik blev opfundet, så kan alt lade sig gøre,

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 12-08-09 15:27

Jeg havde bestemt heller ikke valgt plastvinduer!!! Træ/alu er en del bedre (men også dyrere)... Men hvis du alligevel skal ofre 100.000+ på at skift døre og vinduer i dit hus, så undersøg lige prisen på træ/alu kontra plast først!

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 12-08-09 18:36

Citat
Vis emne - Velfac træ-alu vinduer • bolius.dk7 indlæg - 6 forfattere - Sidste indlæg: 27. nov 2006
Vi byggede hus for 1 år siden hvor vi valgt Velfac træ-alu vinduer. Der er tit problemer med dug i vinduerne trods vi lufter meget ud. ...
www.bolius.dk/.../f11.../t1290-velfac-trae-alu-vinduer.html -

Der vil der komme mange problemer fremover med træ // allu, og hvad vil det så ikke komme til at koste, ??????????????????,

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 12-08-09 19:01

hvis du skal have plastvinduer i en fornuftig kvalitet og samtidig til en fornuftig pris, skal du vælge hvidbjerg vinduer.
de leverer over hele landet.
primo er også rigtig gode, men noget dyrere. og bedre.

tømreren

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 12-08-09 20:29

vic 2000

hvor er du latterlig, du blander dig hele tiden i ting du ikke forstår en fis af, kan du ikke bare sætte dig til at se film eller tv og lad være med at komme med alle dine ubruglige vanvittige oplysninger.

per

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 12-08-09 22:03

Als VinduerAls Vinduer, alsvinduer. ... Mejerivej 17, 6430 Augustenborg Telf. 7441 6333 - Fax. 7441 6655 - Email. ALSvinduer@mail.dk.

Ham som e.v.t. tager telefon hedder Per,

Firmaet bruger Europas mest sikreste profiller REHAU, som er kvalifisert med en høj din norm.

selvom kvalitet er høj. så er prisen meget billigere som alle andre,

Kommentar
Fra : alka

Dato : 13-08-09 06:50

Fordommene kan være mange - ligesom holdninger.
Det tyske Kömmerling plastvinduer, forhandler her: http://www.bomo.dk/

For 37 år siden fik vi i en afdeling i boligforeningen - som jeg var formand for den gang - isat Kômmerling plast vinduer. De sidder der endnu. Der er gennem årene blevet skiftet enkelte gummilister, ellers ingen problemer. Røg/tobak var/er deres eneste fjende, da det farver de hvide rammer gule, hvis ikke man rengører ofte nok. I dag kan de købes i andre farver mod et ca. 15% tillæg. Jeg kender ikke prisen - men jeg kender kvaliteten, så det kan være billigst i længden.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 13-08-09 08:32

Uanset at jeg selv foretrækker træ, håber jeg Als vinduer bruger flere kræfter på at lave vinduer end hjemmeside

http://www.alsvinduer.dk/

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 13-08-09 19:39

Citat
håber jeg Als vinduer bruger flere kræfter på at lave vinduer end hjemmeside

Jeg kan ikke se,hvad der skulle være forkert på deres hjemmeside.Den er da både oplysende og fyldig.Skulle de skrive om røde køer i stedet.
Men selvfølgeligt,den estimerede luksus socialist vagnr,kan nok ikke bruge det jævne sprog,som siden indeholder.For ikke at støde din egen anseelse,vil jeg foreslå dig ikke at åbne slige sider.
Hvad med en gåtur på Nørrebro iaften.De autonome kan sikkert bruge lidt rådgivning.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 13-08-09 20:12

Øh mosebaek, dit indlæg får mig lige til at kigge en ekstra gang, stadig kun en forside der ikke virker. Men da jeg dropper den folkelige browser, Firefox, og går over til superkapitalisten Bill Gates (Tidligere kendt som verdens rigeste mand) Explorer, virker den tilsyneladende fint.

Så, selv om Als vinduer åbenbart skulle være billige, kræver de stadigvæk man abonnerrer på Microsoft

Men tak for påmindelsen, bruger aldrig Explorer, men open source programmer, det er lissom lidt folkeligere og tihvertifald billigere, ik'?

Bliver jo snart nødt til at opgradere fra en Peugeot 206 (familiens eneste bil, 7 år gl) til en Audi 6, for at du kan opretholde dine fordomme

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 15-08-09 10:29

Tjae, der er lidt langt herover, men det plejer altid at kunne betale sig, at tage til jyllandfor enten er kvaliteten i orden, og ellers kan man tit handle sig til en god pris. Jeg har gode erfaringer med Hvidbjergvinduer

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-08-09 21:01

Hvidbjerg Vinduet har sælgere over hele landet:
http://www.hvidbjergvinduet.dk/index.php?id=9
de har forøvrigt også erkendt at fremtiden ikke er plast vinduer, Hvidbjerg Vinduet er for få år siden begyndt at lave træ/alu vinduer og døre, selvom plast var deres eneste prudukt i de første mange år

Godkendelse af svar
Fra : pk2dk99

Dato : 24-08-09 08:03

Tak for svaret vagnr og tak til alle

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 24-08-09 10:54

Selv tak, pk2dk99.

Har du valgt vinduer?