/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
strømforsyningen
Fra : Nul7
Vist : 875 gange
100 point
Dato : 11-08-09 13:10

Hej!

Kan det være rigtigt, at en stationær pc. kun har en strømforsyning der kan yde 250W?
Pc-en bruger omkring 150w- 200w når det går der ud af.
Nu står jeg for at udskifte mit grafikkort, - det jeg har i tanke er bl.a. Asus EAH 4650 0g det bruger i sig selv 400w. - svært at finde grafikjort på 250w. - det grafikkort jeg skal have udskiftet er et ATI radeon X1600 se. det kan jeg ikke finde oplysninger omi dag.
Kan det være rigtigt?

Accepteret svar
Fra : rpje

Modtaget 110 point
Dato : 11-08-09 13:26

Det bruger ikke 400 W men har en
RAMDAC clockhastighed   400 MHz

Hvis der ikke er power nok så må du udskifte powersupply’en med 300. Men mon ikke 250 skul være nok

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 11-08-09 13:29

en 'lille',.. billig NY computer har en strømforsyning på ca. 400 - 500 w
(250 w,.. det må være en ældre model)
her kan du forskellige nye computer data :
http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&menu=computer&varenr=99100&type=pcsystem

Kommentar
Fra : HUGO-BØRGE

Dato : 11-08-09 13:59

Jeg har ikke meget forstand på computer, men jeg nægter at tro at et grafikkort kan bruge 400W.
Det passer ikke. Det lyder da rimeligt nok med en strømforsyning på 250Watt når maskinen max bruger 200 Watt.

Med venlig hilsen
HUGO-BØRGE

Kommentar
Fra : transor

Dato : 11-08-09 14:28

Der er gået vild inflation i effektangivelserne på computerne og deres strømforsyninger.

Jeg har svært ved at tro på at angivelserne dækker over reelle middelforbrug.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 11-08-09 21:40

Jeg har haft et måleur,.. (energimåler fra EL-selskabet)
koblet mellem stikkontakten,.. og et par, alm. størrelse,.. stationær PC.er

strømforbruget ved alm. brug,.. (surf på nettet, og lign.) ligger mellem 100 – 180 watt,
når der tændes for en PC, og når et eller flere store programmer, åbnes,
kan der sagtens,.. (kortvarig),.. måles langt højere forbrug,

i ’tomgang’,.. med sort skærm,.. falder forbruget til ca. det halve,.. (60 – 70 watt.

Citat
Der er stor forskel på hvor meget strøm de forskellige grafikkort bruger, fra 2 til over 100 Watt

http://www.stillepc.dk/hovedgrupper/grafikkort.htm

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 12-08-09 01:36

Det er godt nok længe siden jeg har set makiner med 250w strømforsyninger, jeg skal vist helt tilbage til slut 90erne sidst jeg havde en der var under 300w. De nye kort fra nvidia kan snildt bruge op til 250-300w. Min spille maskine bruger 300w bare på at stå og ikke lave en skid.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 12-08-09 06:24
Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 12-08-09 08:31

Til Bruuno117, - det er en Pachard Bell exstreme gold knap 3 år.

Jeg må, da jeg kontaktede forhandleren fået en forkert oplysning. Han nævnte at omtalte grafikkort ydede 1 gb. og brugte 400W.

rpje. Du har sikkert ret i at det er MHz. Jeg har da jeg undersøgte flere grafikkort været forblændet på at det skulle være w.

Godkendelse af svar
Fra : Nul7

Dato : 13-08-09 20:35

Tak for svaret rpje.