/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Espresso maskine
Fra : kohaii
Vist : 595 gange
145 point
Dato : 10-08-09 00:22

Hej jeg har mellem 2000-2500 til en ny espresso maskine
vi have en der spiller max design er ikke så vigtig mere at den laver den bedste espresso

jeg er ligeglad om den er ny eller brugt

det gør det nemmere at finde en hvis jeg køber den brugt

men har brug for nogle forslag

mvh Kenneth

Kommentar
Fra : return

Dato : 10-08-09 15:08

hej

måske du kan bruge dette her link til at blive lidt mere klog på hvad der er godt og skidt ved nogle af de forskellige maskiner der findes http://borsentv.dk/pleasure/clip/2168

Kommentar
Fra : return

Dato : 10-08-09 15:15
Kommentar
Fra : DrDexter

Dato : 21-08-09 09:33

Hay, der er flere ting du skal tænke på, hvis du selv vil lave god espresso der hjemme.

Først skal du have ordenlige bønner som kan bla. købes her
www.kaffemekka.dk
www.kaffe-agenterne.dk
www.risteriet.dk
www.coffeecollectiveshop.dk

Så skal du også have en ordenlig kværn, det vil aldrig lykkes dig at lave en god espresso uden en ordenlig kværn.

Du kan kigge på de 3 første hjemmesider. Hvis du også vil bruge kværnen til stempel, kan jeg klart anbefale en Rancilio Rockey

Men så skal du jo også have en maskine

Hvis jeg var dig vil jeg kigge efter en Rancilio Silvia. Det er virkelig en klasse maskine.
Der kan tit findes brugte du kan få til en god pris, på bla. dba.dk og EspressoBar.dk

HUsk også at der er flere brugte kværne og maskiner inde på www.espressobar.dk
Hvor du også kan læse en masse om espresso =)

Mvh
Lars Thybo

Kommentar
Fra : DrDexter

Dato : 21-08-09 09:34

Nu ved jeg ikke lige hvor i landet du bor? men ellers kan jeg da godt kigge rundt efter noget i nærheden af dig =)