/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Hvor købes en kæmpe træstub?
Fra : Graupner
Vist : 12307 gange
50 point
Dato : 06-08-09 19:59

Hej alle sammen,

Jeg mangler to store træstubbe - den ene skal bruges til et stuebord med en glasplade ovenpå - den anden skal bruges til at "hammer søm".

Nogen som har en ide hvor jeg skal lede efter sådan nogen? Gerne i Århus området.

Tak, Kenneth

Kommentar
Fra : transor

Dato : 06-08-09 20:09

hvad forestiller du dig.

nåletræ eller hårdt løvtræ ??

henvend dig til skovvæsenet.
Du kan nok få sådand et stød billigt mod selv at grave det op.

Kommentar
Fra : Graupner

Dato : 06-08-09 20:14

Tror det skal være nåletræ!

Tror jeg har fundet had jeg søger - Her er et link, hvis andre skulle stå i samme situation.

http://www.skovognatur.dk/Skov/Produkter

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 06-08-09 20:22

Sæt en annonce i lokalavisen, eller gratis i den blå avis, afhenter gratis store træstubbe, folk vil stå i kø, de er helvedes tunge, så bare at slippe for at slæbe dem på "dumpen", genbrugsstationen

Med lidt held har folk allerede gravet dem op, men 100-200 kg op i traileren er ikke sjovt.

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 06-08-09 21:23

Hvis du ikke mener, at der er langt til Sydfyn kan du få den næsten gratis her.
Den koster kun den pose pilsner vi indhalere medes vi finder den.

Kommentar
Fra : Graupner

Dato : 06-08-09 21:27

Haha, Højris.. Kunne ellers være hyggeligt!

Det kunne da godt være at jeg bare skulle smide en annonce i den blå.

Tak for hjælpen alle sammen - god aften

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 07-08-09 10:26

Ring Hylke Savværk

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 08-08-09 16:59

Du ligger tæt på Herskind, hvor de har et savværk, der skærer store egetræer op. Det vil være et godt sted at startemed at spørge hvor de træer bliver skovet, og derpå finde skovfogeden eller skovejeren, og snakke med ham. Derpå skal der nok gang i noget voldsomt værktøj.

Der er meget skov rundt om Århus, og så er det blot at finde ejer eller skovfoged/skovridder eller lignende. Der er jo også mange private skovejere.