/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
lovlige eller ej
Fra : olhund
Vist : 719 gange
60 point
Dato : 04-08-09 08:26

hej
Vi har en ex-kammarat som en bil holde ved os,og den har holdt her siden sommer 08 da den skulle have vær lave og synet igen,men han have ikke råd og nu har vi skriv og ringe til han at han godt få den bil væk da han som eje det hus vi bo til lejei.Ikke vel have den stå og det vel vi hele ikke da den ikke er køn og kigge på.Vi har dog ikke papip på den bil og nu vel vi så høre kan vi til lades os at sende den til skrot da han ikke gør nåde ved det ,for han sig bare skal nok fjerne den når vi ring til ham og det er nu 3 uge siden vi sidt hørt fra ham

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 04-08-09 08:30

den er jo lidt svær for hvad står der i din lejekontrakt ang. ting der står på grunden ???

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 04-08-09 08:34

Skriv et anbefalet brev til ham at han har 1 uge til at fjerne den. (anbefalet så i ved det er modtaget, samt kan dokumentere at i har bedt ham om det)

Derefter ring til kommunen og bed dem om at få den fjernet.

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 04-08-09 08:35

Hvis de nægter så tag en anden bil og træk den ud på vejen.

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 04-08-09 08:38

Hvis han ejer huset i lejer, så indberet huslejen til http://www.huslejeservice.dk/, da det er en væsentlig forringelse af jeres lejemål burde i kunne få noget nedsat husleje.

Kommentar
Fra : olhund

Dato : 04-08-09 08:45

att rotw
der stå ikke nåde i vors lejekontrakt om hvad jeg må have stå på grund og både hus vært og mig er ene om den pønte sku ikke lige at have den bilen til at stå

att luke2000

Det er ex ven der har til bilen til at holde og både mig og vors husvært har ring og send sms til ham at den skal fjerns men ex ven sig bag at den skal den nok bliv og det er det enes han sig og der ske ikke mer

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 04-08-09 08:49

Du kan ikke gøre ret meget andet end at bede ham om at fjerne den, hvis du kører den til skrot kan han melde dig for tyveri.

Men flyt den ud på vejen, så er det ikke længere dit problem, men en sag mellem ham og politiet, da den ikke må holde på offentlig vej uden plader

Kommentar
Fra : olhund

Dato : 04-08-09 08:54

att Kortoververden
jeg kan nemt trække den ud på vejen og holden men så kan folk ikke kom forbi da vi på en lille vej ud på landet men der en P plads en lille km fra hvor vi bo der kunne jeg vel evt smide den eller hvad og politi har jeg snakke med de sig at de ikke vel blande sig da bilen stå unden plade

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 70 point
Dato : 04-08-09 08:57

De vil ikke blande sig så længe den står på en privat grund, men stil du den hen på p-pladsen, så er den ikke længere dit problem, du skal selvfølgelig oplyse din ven om at bilen bliver fjernet, og hvor den bliver stillet hen

Kommentar
Fra : olhund

Dato : 04-08-09 09:14

att Kortoververden

ok så sende jeg en mail og sms samgt et anbefalet brev til ham om at han én uge til at fjern den i eller bliv den stille ud på P pladsen

Godkendelse af svar
Fra : olhund

Dato : 04-08-09 09:32

Tak for svaret Kortoververden.

mange tak for hjælpen

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 04-08-09 09:40

Citat
så er den ikke længere dit problem

ikke i første omgang, men senere kan du få regningen for at få den fjernet, da de nu ved hvem der har sat den der, den taktik har været afprøvet mange gange,

Kommentar
Fra : olhund

Dato : 04-08-09 10:05

att Kortoververden
jeg har lige modtag en mail og smd fra han og både mail og sms skriv han at jeg bare kan skrot eller hugge bilen op det hvad fande ligegald med

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 04-08-09 13:20

Selv tak.... Går ud fra at svaret er MEGET stærkt inspireret af mit indlæg.

Kommentar
Fra : olhund

Dato : 04-08-09 20:19

att Luke2000
jeg tak mange gang luke jeg har moddtag svar fra eje af bilen jeg har lige modtag en mail og sms fra han og både mail og sms skriv han at jeg bare kan skrot eller hugge bilen op det hvad fande ligegald med

Kommentar
Fra : GramPro

Dato : 05-03-11 04:54

Hvis man har lejet et hus, så har man brugsretten, og derfor skal din Ex kammerat afhende den bil, dog hedder det, at han skal have en rimelig tid til det.
Men det bliver altid meget svært, når der er kammeratskab med ind over , og det bliver dobbelt så svært, når så der er gået kludder i venskabet, for der er offtes en masse føglser med ind over, og mange gange har de intet med det aktuelle probler at gøre.

Husk at hvis du holder dig helt på den flinke, rare og pæne side, så har han intet og hænge dig op for.