/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
bruge en camplet som trailer?
Fra : janinna
Vist : 827 gange
300 point
Dato : 01-08-09 09:57

hej , jeg har en camplet med glasfiber låg, men teltet er kaput

kan man så bare bruge den til trailer?

skal jeg give besked nogen steder, hvis jeg vil bruge den som trailer?

skal den til syn, hvis den skal skifte ejer?

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 310 point
Dato : 01-08-09 10:04

En camplet er registreret som beboelsesvogn, altså på hvide plader.
Hvis du skal bruge den som en ren trailer, så kan du godt det, dog skal du tage højde for lasteevnen. Endvidere bør du få den synet som trailer, og evt. nedvejet til 500 kg totalvægt, da der så ikke er afgift på den, lige som den så skal have gule plader.

Men glasfiber er nu en gang glasfiber, der ikke er særlig sammenlignelig med en god trailer med stabile stål sidefjelde.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 01-08-09 10:06

Iøvrigt er der krav om trailerkort, også vil førebevis kategori B, når vægten bliver for høj på traileren. Også af den grund kan du med fordel få nedvejet traileren.

Godkendelse af svar
Fra : janinna

Dato : 01-08-09 10:12

Tak for svaret severino.

tror bare jeg skrotter den så.