/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Valg af begynd DSLR kamera...?
Fra : WoflerPro
Vist : 796 gange
100 point
Dato : 30-07-09 12:42

Hej igen.
Som I nok kan fornemme er jeg lidt grøn på området.
Men fotografering interessere mig meget, og jeg er altså ikke længere tilfreds med resultatet fra mit kompaktkamera.
Jeg vil gerne have flere muligheder for selv at påvirke resultatet og måske ændre lidt på udstyrs setup, uden det nødvendigvis skal koste en formue.
Jeg kan godt se at DSLR udstyr er dyrt. Men kan også se at man når ret langt for 7-9.000 kr.

Jeg har brugt rigtig langt tid på at studere frem og tilbage.
- Fordele og ulemper ved de forskellige mærker.

Jeg har bestemt mig for at det nok kan svare sig at ofre en smule mere for et Sony a300 eller a350 frem for Canon EOS1000D da Sony a300 har både autofokus og billede stabilisator indbygget i huset.
- Korriger mig lige hvis jeg tager fejl…
Så lige nu er jeg nok mest varm på:
Sony a300 i et kit med to linser 18-70 + 75-300 set hos Japan Photo til kr. 5499,00
eller
Sony a350 i et kit med to linser 18-70 + 55-200 set hos kamerashop.dk til kr. 5838,00
Suppleret med
Flash Sigma EF 530 DG ST set hos kamerashop.dk til kr. 1336,00

Er der nogen der har kommentar til den sammensætning?
Eller måske helt andre forslag i ca. samme prisleje?

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 30-07-09 13:20

Prøv at kigge på brugt udstyr på f.eks QXL

Jeg fik et Canon EOS 350D med to optikker (godtnok zoom) for 1500 kroner..

Det giver god plads til at købe ekstra udstyr, og kameraet virker upåklageligt

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 30-07-09 14:04

Et godt råd når det kommer til DSLR er brug halvt så meget som budgetteret på kamerahus og dobbelt så meget på objektiv.

Det er objektivet der bestemmer billedet.

Accepteret svar
Fra : troldenesdhb

Modtaget 100 point
Dato : 30-07-09 16:28
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-07-09 17:06

Der er jo også Canon G10 som både er aut. og temmelig meget manuelt.
Det kan også lagre i RAW som gør at du kan redigere hjemme på computeren.
er er den testet:
http://www.digit.no/wip4/canon-powershot-g10/co.epl?id=155809

Samme sted kan du også se test af DSLR camera......................

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 30-07-09 17:16

WoflerPro
Citat
Jeg har bestemt mig for at det nok kan svare sig at ofre en smule mere for et Sony a300 eller a350.

Hvis du ønsker Sony's alfa 300 eller 350, skal du formodentlig være hurtig til at handle.
Jeg har selv for en uge siden, eftersøgt alfa 300 kit. - Der var på et tidspunkt 2 forskellige kit's, henholdsvis med standerd objektiv 18-70 og andre sæt hvor der også var en 200 eller 300 zoom.

Der var umiddelbart mange reklamer på nette for disse kit's, men når man spurgte fandt jeg kun et sted, de kunne levere kittet med 2 objektiver - og så skulle jeg op i alfa 350. Den eneste forskel på 300 og 350, er hvormange MB der optager i, og jeg er fuldt ud tilfreds med 10 MB.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 30-07-09 17:26

eos500d er helt klart med i toppen

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 30-07-09 18:40

Nogle kan lide moderen,andre datteren
Jeg kan bedst lide Nikon.
For kort siden købte jeg Nikon D5000SLR pris ved fotoforhandleren 6.499
12,3 mill. Pixel 18-55 mm VR Nikkor objektiv.
Tamron 70-300 telelinse.pris 1.700
Trådløs fjernbetjening..200 kr.
SD/HC 8 GB kort 350 kr.
Jeg er 110% tilfreds med overnævnte
vvdriver

Godkendelse af svar
Fra : WoflerPro

Dato : 14-08-09 17:20

Tak for svaret troldenesdhb.

Ja det har jo taget sin tid.
Men valget er faldet på Sony.
Så er det bare at finde det rigtige tilbud.
Så må tiden vise hvilken model det bliver.
A300 eller A350.