/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Point box igen igen igen
Fra : Krummen
Vist : 1025 gange
50 point
Dato : 25-07-09 00:05

Når jeg starter min PC op efter midnat eller har den tændt og klokken passerer midnat, popper der en blå box op hvor i der står at jeg er tildelt 20 point for dette døgn (kan ikke lige huske den rigtige formulering) Den box dukker efterfølgende op 4 - 5 - 6 gange.

Hvis jeg så endda fik 20 point hvergang, var det helt i orden, men jeg får kun een portion. Sker det osse for andre brugere? Hvorfor pokker gør den det??? Er det bare Kandu i en nøddekal....De har programmørerne sir' de, men de har åbenbart ferie hele året, eller har de ingen programmører.....eller er deres programmører TTPV (total pis værdiløse) LOOL

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 25-07-09 00:07

ja den boks kommer mange gange men aner ikke om jeg får point eller ej

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 25-07-09 00:09

Jeg får ikke, så jeg tror da heller ikke at du får. Men skulle det være tilfældet, må jeg grine min mås i laser (af Kandu) og de point er dig mere end velundte LOOOL

Kommentar
Fra : Fanten

Dato : 25-07-09 00:12

Jep, sker også for mig :D

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 25-07-09 00:14

Alletiders LOOL Det er så træls at være den eneste

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 25-07-09 00:16

bliver jo nok nødt til at vente 23½ time inden jeg finder ud af om den giver point hver gang. (eller om den overhovedet giver NOGEN point)
men det er jo også lige meget da jeg alligevel ikke får dem brugt

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-07-09 01:11

Jeps også her, og det sker uanset om jeg klikker på et link i e-mail, elller bladrer rundt på Kandu, efter cirka en halv time holder det op, der kommer KUN 20 point 1 gang

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 25-07-09 02:46

Under 'Pointsystemet' på forsiden skriver kandu.dk:

'En gang i døgnet.
Hvert eneste døgn du lukker dig ind hos kandu.dk, vil du automatisk få tildelt 20 ledige point.'

Efter hvad jeg hører er der mange, der oplever det fænomen, Krummen omtaler, men når man får det lovede antal points, er problemets rækkevidde måske til at overskue, selv om det kan virke lidt pudsigt, at det glade budskab kommer igen og igen. Måske lidt lige som de mange lykkelige meddelelser om, at man er nr. 999,999 og derfor har vundeet drømmerjsen til Bahamasøerne.
Venlig hilsen Oldboston

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 25-07-09 03:26

Citat
Hvorfor pokker gør den det???

Måske en Løsnings model; Computteren har opdaget, der sidder en, Hr FJOLS = som giver den jordforbindelse, og som
Citat
( ikke lige huske den rigtige formulering

derfor prøver den så og gøre sit bedste, ??? over for tung nemme individer,
Citat
Den box dukker efterfølgende op 4 - 5 - 6 gange.

vær du glad for, du har en så opfindsom computter der kan tage lidt af selv,

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 25-07-09 07:29

Kommer kun frem første gang jeg tænder for computeren i døgnet. Næste gang jeg tænder den kommer den ikke frem mere.

Det er måske derfor nogle har flere point end andre?

hawaii7

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-07-09 09:53

Krummen, du er ikke alene

Jeg loggede på kandu kl. 00:01 (tiden på min computer) og den pointbox blev ved med at poppe up (skide irriterende)

Som o.v.n. skriver

Citat
Jeps også her, og det sker uanset om jeg klikker på et link i e-mail, elller bladrer rundt på Kandu, efter cirka en halv time holder det op, der kommer KUN 20 point 1 gang

Det har jeg måske en forklaring på

Det er den eneste tid, hvor kandu følger med.

Kandus ur er jo bagefter, så det bliver ved indtil kandus ur er 00:00

Men hvis jeg første gang logger på i løbet af dagen, så får jeg slet ikke besked om de 20 point.

Klokken er nu 10:15 og jeg trykker på send ....

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-07-09 09:57

Fra 9:53 til 10:15 = 22 minutter

Det kan jo komme an på en prøve at logge sig på 1. gang kl. 00:30 og så se om pointboxen er blevet træt

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-07-09 10:10

P.S.

Hvis du logger af og logger på igen ophører det (tror jeg nok)

Kommentar
Fra : rs232

Dato : 25-07-09 12:00

det er fordi der bliver læst fra cookies lige i dette øjeblik er det 3 stks
dit-login-navn-på-din-maskine@eas.apm.emediate[2].txt
dit-login-navn-på-din-maskine@ilead.itrack[1].txt
dit-login-navn-på-din-maskine@kandu[2].txt

og så skal du se når klokken passere 24.00

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-07-09 12:07

Jeg får også den boks og det er ligemeget hvad man gør, den er der i ca. 3 min. Men så forsvinder den igen.

Kommentar
Fra : rs232

Dato : 25-07-09 12:10

og nu er der 4 med en direkte login dvs. at du sætter kandu som startside
og der kommer også en counter på et tidspunkt

så hvis i holder øje med hvad der sker i cookies så har i svaret

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-07-09 13:05

Yes, også galt her. Det er nok multigeniet Vic2000 der har lavet den programdel til dem! LOOL

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 25-07-09 15:13

Sjovt nok så fatter jeg hverken hvad rs232 eller vic2000 mener. Men det er beroligende, at årsagen er diametralt modsat.

rs232 forstår jeg ikke, fordi han har noget eksakt viden om IT, som jeg ikke begriber en dyt af - vic2000 der imod er dybt ubegavet, har nada viden og jeg forstår ikke hvad han mener.

Man kunne mene, at det var ligemeget, hvad årsagen til at jeg ikke forstår dem, men det er det afgjort ikke. rs232's viden kunne man måske tilegne sig med lidt anstrengelse og engagement, men TOTALIDIOTEN vic2000's NADA-viden kan ingen jo tilegne sig

Så han kan jo ikke engang lære fra sig....hvem kan lære ingenting fra sig LOOOOL

Kommentar
Fra : rs232

Dato : 25-07-09 16:23

Krummen
nu skal du lige høre hvis du nu går ind i cookies mappe og ser hvad der er for coockies det er *.txt
filer , der er sikkert mange og dem sletter du så evt med ccleaner og mens du sletter så holder du staig mappen cookies open nu lukker du ccleaner og holder stadig mappen cookies åben som der nu kun er 2 filer inde og de kan ikke slettes før det er index filer ikee før der bliver genstartet

og NU går du så ind på kandu.dk , nu ser du nogle filer som bliver oprettet i mappen cookies

og det er trackers Feks. min egen her

ASPXAUTH
F6F0C1295879F8C68201CAB185D65B0A44709082BFB7434F08E70A23794640C485ED5F7A6CD5A0D2AF15D809BE615B5A94C17755242FF1B34C8FDA93C682A4D4DF1D190FE289C1778D2EBD33357F3E85821759A833C60E2A397BB331C4F57899A9DF082B6320AD19F2842EEA9206B5C1B372B98ECE63C330253E093113B6449226E4D3D65123B387875BAD6C32EF7A9565A1E84C62D53BA4CC88983924B64A0C
www.kandu.dk/

og det fortæller lidt om hvilken sprog kandu er lavet nemlig ASP

og sådan kan man blive ved med at spore sine cookies og alle de tal er hvornår du har logget ind osv....

Kommentar
Fra : rs232

Dato : 25-07-09 17:03

jeg henviser lige til en side hvor der stå

http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/faq/cookies.htm

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 25-07-09 18:06

Jeps også her...og også kun 20 point til mig

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 25-07-09 20:58

Hej rs232.

Jeg kan lige så godt indrømme det først som sidst.... Det eneste som interesserer mig ved IT er det som jeg kan se på skærmen. Til gengæld forlanger jeg, at det bare kører optimalt uden problemer. Jeg har aldrig interesseret mig for indvoldene (hverken hard eller soft) som er inde i BU'en, eller hvad der ligger bag den brugerflade som skærmen giver mig.

Hvis man ikke var kommet længere, end til dengang man brugte DOS til at knolle rundt med, så havde jeg stadig en gl.dags skrivemaskine og en kugleramme, for DOS fattede jeg heller ikke en skid af LOOL Og intersssen for at lære det (hvis jeg overhovedet kunne) var der heller ikke, og det er jo den første betingelse.

Jeg har været begavet med min egen private IT supporter i de 15 år jeg har haft PC og han har udredet og repareret alle de skader, som jeg qua min utidige nysgerrighed tilførte maskinen. Nu er nysgerrigheden ikke så stor mere, så det er sjældent jeg har brug for support. Sker det, at behovet opstår, har jeg været heldig at kunne få svar her på Kandu, hvor der heldigvis sidder nogle skrappe "nørder" som gavmildt elsker at øse af deres viden. Der er også pseudonørder, som rabler alverdens bavl af sig, men efter nogle år på Kandu ved man godt, hvem man skal lytte til og hvem man bestemt ikke skal lytte til.

Men.....Rart at høre at denne pointbox huserer hos andre end mig. Vi må jo satse på, at Kanduteamets helt fantastiske samt eventyrligt dygtige og højt berømmede programmører en dag finder ud af at rette denne skønhedsfejl. Det kan jo være, at vi samtidig er så heldige, at disse turboprogrammører er blevet så dygtige, at de kan få rettet den vildt komplicerede fejl....at få klokken til at passe.

Kommentar
Fra : rs232

Dato : 25-07-09 21:06

forstået !!

jeg svarede bare på dette ikke andet kort og godt
Citat
Hvorfor pokker gør den det???

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 25-07-09 22:09

rs232....Misforstå mig ikke. Det var fint du svarede. Tak.....

Kommentar
Fra : rs232

Dato : 25-07-09 22:26

helt iorden , men jeg var lige ved at tro du var ved at samligne mig med vic2000

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 25-07-09 22:28

NAJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJ for satan da. Hvor ku du komme på den idé????

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 25-07-09 22:33

Nååå nu ved jeg hvorfor du muligvis misforstod mig.....LOOOL Nej rs232 det skal du endelig ikke tro. Det eneste der var sammeligneligt var, at jeg ikke forstod nogen af jer, men at årsagen skulle findes i meget forskellige forhold...herunder vic2000's manglende hjerne.

Så du må endelig ikke tro, at der i negativ sammenhæng var nogen sammenligning. Den eneste grund til at jeg overhovedet nævnte totalidioten her i tråden var, at psykopaten selvfølgelig heller ikke her kunne holde sin dumme kæft, men plaprede løs med noget af hans sædvanlige sproggylp

Kommentar
Fra : rs232

Dato : 25-07-09 22:51

okey jeg sidder og smågriner lidt over en kop øl , mens jeg er ved at lave en win7PE
og der skal jeg nok have nogle ide´r til nogle simple værktøjer som ja selv vic2000 kan finde ud af

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 25-07-09 22:56

Citat
til nogle simple værktøjer som ja selv vic2000 kan finde ud af
Det nægter jeg at tro på.

Ved du, at han ikke kunne komme til at studere, fordi han ikke kunne stave til SU LOOOOL

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 25-07-09 22:58

Hyg dig med din øl...jeg napper en espresso, så jeg har en god grund til ikke at kunne sove LOOL

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-07-09 23:46

Så er point boksen på igen, den kom 3 gange inden jeg fik klikket mig hertil, når jeg holder op med at observere den regelmæssig, så kommer der et indlæg mere

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-07-09 23:48

Det samme her, jeg tror det ophører 00:00 kandutid.

Klokken er nu 00:10 (min tid)

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-07-09 00:02

Kandutid 00:00 ... så er det slut.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-07-09 00:03

Denne gang kom boksen ikke, teorien om tiden på Kandu uret, og det ur resten af verden bruger, ser ud til at holde efter min en mands test

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-07-09 00:05

Mysteriet er afdækket mon Krummen har fået nok espresso kaffe til at profilen holder øje med vores ekperiment

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-07-09 00:08

Krummen

Nu bruger jeg lige din tråd til at stille rs232 et spørgsmål.

rs232

Kan du så give en forklaring på, at det skulle have noget med cookies at gøre, når det ophører 00:00
kandutid ???

Pointboxen kommer præcis 00:00 og ophører præcis 00:00 kandutid !

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-07-09 00:17

Kandu skal stille uret, så det går korrekt, så tror jeg problemet løser sig.

Jeg tror ikke på den med cookies

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 26-07-09 00:23

Be my ghost Ans... Jooo jeg følger skam med, og noterer mig jeres kloge ord

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 26-07-09 00:32

Retrospektivt erkender jeg, at jeg ikke skulle have spurgt: "Hvorfor pokker gør den det"? Jeg burde erfaringsmæssigt have vidst, at et svar kunne være af en karakter, som jeg alligevel ikke forstod.

Det minder mig om, at jeg som en indfødt græker formfuldendt på flydende græsk, kan spørge hvad klokken er. Problemet er blot, at jeg ikke forstår svaret, med mindre klokken er 5 min over 5.

Meget anvendeligt ikke??? LOOOL

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-07-09 00:35

Citat
rs232

Dato : 25-07-09 12:00

--------------------------------------------------------------------------------
det er fordi der bliver læst fra cookies lige i dette øjeblik er det 3 stks

Jeg forstår dig ikke

Hvem læser cookies ? er det kandu, der læser cookies på min maskine eller ???

Kandu har jo ikke cookies liggende på deres servere !!!!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-07-09 00:39

Kandu lægger i øvrig kun en småkage på computeren, nemlig Kandu.dk :
http://www.kandu.dk/spg138335.aspx#1585145
de to andre er enten fra andre sider, eller brugeren tillader tredie parts cookies i browseren

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-07-09 00:40

Jeg har spurgt min søn (programmør), han siger, at forklaringen om cookies er noget værre vås.

Så jeg hælder stadig til min teori, at det har noget med kandus ur at gøre

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-07-09 00:43

Ans du har sikkert set på Wikipedia http://da.wikipedia.org/wiki/Cookie
Citat
bruges også af reklamebureauer, annoncefirmaer og statistikmoduler til at holde øje med brugerens færdsel rundt på et website
= tredieparts cokkies

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-07-09 00:46

Jeg tror heller ikke på at det er den småkage som styrer point popop, det er sikkert som du skriver: Kandu uret og computer uret som er uenige

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 26-07-09 01:06

Vi skal måske anbefale Kanduteamets hardcoreprogrammører, at de forlader denne komplicerede opgave med klokken og i stedet foreslå dem at bruge afrívningskalender. Den er måske nemmere for dem at kode ind. Klokken skifter jo (med minut-interval) 525.600 gange om året - en dagskalender kun 365 gange om året

Go nat....Vi lukker i morgen, hvis der er stemning for det.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-07-09 01:21

Sov godt har kaffen mistet sin virkning

Kommentar
Fra : rs232

Dato : 26-07-09 19:20

ans din søn er programmør , men hvilket sprog programmere han i ? delphi /c+ /?

derfor er det cookies og min reagere slet ikke igår da jeg
lavede noget sjov og balade med mine cookies men jeg kune logge ind
det er lidt tricky så jeg mistede de 20P

her er et lille udpluk af 1 cookie oversat til kildesprog

Response.Cookies["userName"].Value = "kandu.dk";
Response.Cookies["username"].Expires = DateTime.Now.AddDays(1);
// the above creates the cookie, or overwrites it if the cookie already exists.

HttpCookie aCookie = new HttpCookie("lastVisit");
aCookie.Value = DateTime.Now.ToString();
aCookie.Expires = DateTime.Now.AddDays(1);
Response.Cookies.Add(aCookie);

Kommentar
Fra : rs232

Dato : 26-07-09 19:58

ja hvad faen er cookies ???? her er en 24 time basseret cookie på login

--------------------------------------
$now = getdate();
$storetime= $now["weekday"] . " " . $now["month"] ." " . $now["year"] ;
$storetime.=" Time : ";

if ($now["hours"] < 10) {
$storetime.= "0" . $now["hours"];
} else {
$storetime.= $now["hours"];
}

$storetime.= ":";
if ($now["minutes"]<10) {
$storetime.= "0" . $now["minutes"];
} else {
$storetime.= $now["minutes"];
}

$storetime.= ": ";
if ($now["seconds"] <10) {
$storetime.= "0" . $now["seconds"];
} else {
$storetime.= $now["seconds"];
}
if (isset($data)) {
$counter=++$data[l];
setcookie("data[0]",$storetime,time() + (60*60*24));
setcookie("data[l]", $counter,time() + (60*60*24)); setcookie("data[2]",$username,time() + (60*60*24));
echo "<b><center>Hi " . $data[2] . " ! !</center></b><br>\n";
echo "<b><center>Last Login Time :" .$data[0] . "</center></b><br>\n";
echo "<b><center>Current Date :" .$storetime. "</center></b><br>\n";
echo "<b><center>Page View Count :" . $data[l]. "</center></b><br>\n";
echo "<b><center>du er nu logget id som!</center></b>";
echo ("<b><contor>om 24 timer skal du logge ind igen!</center></b>");
} else {
if (isset($username) && isset($password)) {
if ($password=="superpass") {
$counter=0;
setcookie("data[0]",$storetime,time() + (60*60*24));
setcookie("data[l]",$counter,time() + (60*60*24));
setcookie("data[2]",$username,time() + (60*60*24));
$url="Location: cookieimp.php";
header($url);
}else{
echo "<hl><center>FORKERT PASSWORD!!!</center></hl>";
}
?>
-->

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 26-07-09 20:05

LOOOL Du er snart værre end molokyle. Han gør det dog for at vise hele Kandu, hvor skide dygtig han selv synes han er hehehe Jeg formoder ikke det samme er gældende for dig. Men anyway....der er ikke 1 promille af Kanduerne, som fatter en skid af det, så spar du bare dine talenter

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-07-09 20:31

Tilbage til rs232 og cookies, hvorfor påstår du at Kandu lægger 3 cookies ? Tillader du tredie parts cookie ?
Hvad indholdet angår så fatter jeg nada men det er vist fastslået at det er forskellen på urenes gang der er skyld i de mange popop, og måske er det småkagen som registrere det

Kommentar
Fra : rs232

Dato : 26-07-09 21:09

Krummen >>nu ved jeg ikke hvem molokyle er men det kan være du er dygtig til at lave biler-scooter eller noget helt andet men sæt mig til at lave en scooter så kan du ligeså godt købe en ny

o.v.n >> tredie parts ? Ja MEN det kommer helt an på hvad der skal laves for lige i dette tilfælde skulle jeg jo men eller NEJ for det bliver styret i min host fil

og nogle gange så tillader jeg ALT men igen det kommer an på hvad der skal laves men det skal lige siges at det er ikke er en maskine der bliver gemt noget på for når der bliver slukket for den og tændt igen så er alt på nyt og frisk igen

Kommentar
Fra : rs232

Dato : 26-07-09 22:15

okey hvis i køre ieexplore så prøv at hente dette lille standalone program ca 100kb
cookie decoder
http://www.filetransit.com/download.php?id=60704

lige nu er jeg logget ind på kandu og hvis jeg nu ikke logger ud og bare lader den stå
så vil jeg få den pop ja over midnat men den vil ikke ophøre med at pope up før klokken
expire 27-10-2009 00:28:53

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-07-09 23:43

Så er popop erne i gan igen det er Kandu uret, helt sikker

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 26-07-09 23:51

jeps masser af popups, men jeg har ingen cookies fra kandu (heller ikke de to fra deres reklamer)

Kommentar
Fra : rs232

Dato : 26-07-09 23:51

jeg har kun fået 1 op og den er nu lukket

Kommentar
Fra : rs232

Dato : 27-07-09 00:00

http://www.filetransit.com/download.php?id=60704

--------------------------------------------------------------------
Before editing the content of a cookie, you should close all windows of Internet Explorer, in order to avoid a write conflict between IECookiesView and Internet Explorer. You should also insure that you have the latest snapshot of the cookies list, by reloading the cookies files list in the top sub-window (F5)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-07-09 00:02

Og så er det ovre for denne gang - uden at jeg har fået mere end 20 point

Kommentar
Fra : rs232

Dato : 27-07-09 00:06

har kun fået 1 indtil nu

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-07-09 00:25

1 point det må være fordi du piller ved småkagerne (ved godt du mener 1 popop)

Kommentar
Fra : rs232

Dato : 27-07-09 00:30

piller ved småkagerne = JA ganske korekt

Kommentar
Fra : rs232

Dato : 27-07-09 00:32

og dem der ikke er i mappen cookies ligger sikkert i ?\Temporary Internet Files

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-07-09 00:36

Temporary Internet Files hvor er den på en Linux computer

Kommentar
Fra : rs232

Dato : 27-07-09 00:39

o.v.n > win7DK

Accepteret svar
Fra : Ansson

Modtaget 50 point
Dato : 27-07-09 15:56

Hej alle,

rs232
Citat
ans din søn er programmør , men hvilket sprog programmere han i ? delphi /c+ /?

Jeg programmerer i VB, ASP, C+, C++, PHP, Perl, C#, Java, Javascript, AJAX.

Jeg må lige omformulere mit "det er noget vås" citat, programmerings mæssigt er det selvfølgeligt muligt for kandus server at læse i en cookie som ligger lokalt på klientens maskine både ved brug af javascript eller ASP.NET som tilsyneladende er kanddus programmerings sprog. Grunden til at jeg sagde at det var noget vås er fordi at det normalt ville være en meget alternativ måde at grundlægge hvorvidt en popup skulle vises eller ej ved brug af en cookie. Men dog kan det godt være en uhænsigtsmæssighed i kandus programmering.

Jeg vil komme med et gæt på problemet som jeg på bedst mulig vis vil prøve at skære ud i pap så alle kan være med.

Mit umiddelbare gæt på problemet er at der kører et javascript.

Javascript
Et javascript er et stykke kode som din browser (internet explorer, firefox, opera, safari...) læser i baggrunden. Denne kode kan indeholde kommandoer til at læse forskellige ting fra den lokale computer koden bliver kørt på. Den kan også gøre en side mere funktionel på mange forskellige måder som f.eks når man i kanddu trykker på "citat" knappen. Der bliver så kørt en stykke javascript kode som indsætter Citat blokken i tekstfeltet.

Javascriptet er programmeret til at holde øje med tiden på din computer. I en cookie har den lokalt på din computer gemt hvornår du sidst er logget ind på kanddu. Den sammenligner dags dato med det som står i cookien. Hvis dags dato så er større end den dato som er i cookien tror javascriptet at du skal have 20 point. Den viser så popuppen med at du er blevet tildelt 20 point.

Det er jo så meningen at cookien skal opdaters med en ny dato så popuppen ikke kommer igen. Her kommer så problemet. Cookien bliver opdateret med en ny dato - denne dato kommer ikke lokalt fra din egen computer men bliver sat via kandus IIS server.

IIS server
IIS - Internet Information Server
Dette er microsofts internet server som blandt andet kan bruges til at køre ASP.NET applikationer (kandu) på.
Hermed siger jeg ikke at de kører med IIS men det er det mest nærliggende valg til brug af ASP.NET

SQL server
SQL serveren er den server kandu har lagt databasen på. Denne server bruger et programmeringssprog som typisk vil være SQL eller TSQL. Der findes mange ande slags databaser. Men jeg gætter på at de kører med MSSQL - Microsoft SQL

Kandus IIS eller SQL servers ur går ikke korrekt. Den "ukorekte" tid bliver skrevet til cookien lokalt på din computer. Derfor vil javascriptet blive ved med at tro at du sidst loggede på i går indtil at Kandus server også runder 00:00

------------------------------------------------------------------

Ovenstående er et gæt på hvorfor popuppen kommer ikke en forklaring som med sikkerhed holder stik. Men som regel plejer jeg at have ret med den slags :)
Jeg kan dog såfremt i ønsker at få det kortlagt en gang for alle køre noget debugging når fænomenet opstår og med sikkerhed give en forklaring på hvad der sker.
Jeg rejser dog i dag og er væk i en uges tid.

Blot til orientering er denne fremgangsmåde en meget ualmindelig måde at vise en popup på. Normalt vil man ikke kigge i cookies for den slags oplysninger, men i databasen. Hvis det ikke er pga en tidsforskellen mellem cookie og IIS så er det fordi IIS og SQL serverens tid er forskellig fra hinanden.

så for at runde op er det tidsforskellen der uden tvivl er skyld i popuppen.

-Ans Søn

Kommentar
Fra : rs232

Dato : 27-07-09 20:41

ja og hvis du så ligger mærke til når du decrypter de cookies så står der også nok så flot CLIENT ....
og SERVER når man logger ind

og som programmør så ved du også hvordan jeg omgåes disse og det er ikke for sjov at jeg sider og splitter progs ad

Kommentar
Fra : Ansson

Dato : 27-07-09 21:44

Hvis du ikke tjener penge på at splitte dem ad... så er det jo for sjov...

Det er jo ikke nogen videnskab at omgås så enkle ting som en cookie.

Der blev bare spurgt til en forklaring - og den gav jeg så alle burde forstå. Ikke en teknisk udledning eller afkodning af cookies

Nu har jeg ikke engang åbnet den cookie fra kandu men som regel når man programmerer i ASP.NET benytter man MD5 eller AES kryptering hvilket jeg tvivler meget på du har brudt. Denne nøgle til krypteringen bliver udregnet fra IIS'ens maksine ID så vidt jeg husker.

Men tillykke jeg sender en kage med et lille flag i til dig - du har omgået kandus 20 point popup.

og som programadsplitter så ved du også at splitte programmer ad noget helt andet end web udvikling.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-07-09 23:41

Så startede cirkus point boks igen, og jeg forstår intet af de oven stående indlæg

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-07-09 00:01

Så er det slut.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-07-09 00:02

Ikke her, jeg fik den igen da gik ind for læse den sidste kommentar her

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-07-09 00:03

Men den kom ikke da jeg trykkede på Send, så nu er det ovre for i dag

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-07-09 00:12

Citat
o.v.n.

Dato : 28-07-09 00:02

--------------------------------------------------------------------------------
Ikke her, jeg fik den igen da gik ind for læse den sidste kommentar her

Det var også 1. gang efter kandutid 00:00, du klikkede på et spørgsmål.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-07-09 01:07

Det var din kommentar Ans, jeg fik en mail og gik ind og læste, du skrev klokken 00:01 Kandu tid, jeg fik mail få sekunder efter, og ja det var første efter Kandu tid 00:00, men jeg var inde andre steder på Kandu inden
og så skal vi vist have en point bytte dag Ans, jeg har et par gange fået point hvor det var dig som havde det bedste svar

Godkendelse af svar
Fra : Krummen

Dato : 28-07-09 01:07

Tak for et svar som uindviede kan forstå Ansson

Citat
Kandus IIS eller SQL servers ur går ikke korrekt. Den "ukorekte" tid bliver skrevet til cookien lokalt på din computer. Derfor vil javascriptet blive ved med at tro at du sidst loggede på i går indtil at Kandus server også runder 00:00

Kommentar
Fra : Ansson

Dato : 17-08-09 23:53

Det var så lidt. Jeg er glad for at det kunne bruges :)