/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Skybrud over DK
Fra : piaskov
Vist : 1776 gange
50 point
Dato : 17-07-09 16:36

Nååå venner.

Så siger de kloge det går løs.
Himlen er MEGET mørk hernede nu og vejrudsigten siget skybrud .
Ja der er nok ikke noget at gøre ved det , men vi kan da som vi altid gør i Danmark snakke om vejret
Lad mig få nogle vejrmeldinger fra det ganske land.
Tråden får lov at stå til det er overstået en gang i morgen
Så bere fyr løs.

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 17-07-09 16:47
Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-07-09 16:50

Synd for dig Pia, bare kom til kaffe i aften for solen skinner her i Albertslund.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-07-09 16:56

Du tager da altid sorgerne på forskud men så er du jo sikker på at få noget at bekymre dig om, hvem siger at det er jer som bliver slyllet væk ?

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 17-07-09 16:56

Citat
for solen skinner her i Albertslund

Bare vent Granner ....det kommer

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 17-07-09 16:58

Citat
hvem siger at det er jer som bliver slyllet væk ?

Bor på en bakketop du.
Men NU kom regnen sq da.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 17-07-09 17:01

Citat
Du tager da altid sorgerne på forskud

ØV vidste ikke du kender mig så godt o.v.n.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-07-09 17:05

Citat
Ja der er nok ikke noget at gøre ved det

Jo da - flyt hen et andet sted

Skybrud
Vil det sige skyerne falder ned

Nå - jeg kan da slå parasollen sammen

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-07-09 17:17

piaskov

Prøv at se denne side

http://www.vejret.dk/

indtast bynavnet, så kan du se hvordan vejret bliver i dit område. Jeg garanterer ikke for rigtigheden.

Indtil videre ingen sorte skyer i Lyngby, men ifølge ovennævnte side, vil det regne i nat.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 17-07-09 17:22

Hej ans.
Jeg har lokalvejret her og det passer fint
www.dmi.dk
Og sæt bynavn ind.Den bruger jeg og den svigter ikke.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 17-07-09 17:23
Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 17-07-09 17:25
Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 17-07-09 17:29

vejret her i greve er lettere overskyet , men tørt og varmt . men jeg har nu slået parasoller ned og taget vasketøjet ind

hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-07-09 17:34

Vejret...... jeg trækker det bare. Resten går helt af sig selv

Kommentar
Fra : hvadså

Dato : 17-07-09 17:40

I Rønne Skyfrit 20 grader

http://www.vejret.dk/Vaer.aspx?ID=11406847

og jeg bor ikke i Rønne

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 17-07-09 17:40

Citat
Vejret...... jeg trækker det bare.

Mere
Jeg lukker ned nu ....det tordner.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-07-09 17:41

Uha Uha....Stop Leif, så han ikke begynder at støvsuge LOOOL

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-07-09 17:49

Nyd det Pia, det er naturen når den er smukkest.

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 17-07-09 19:10

her i rørvig er det begyndt at blæse som fan

per

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 17-07-09 19:14

I Farum blæser det lidt, hvidt skydække, og jeg mener at have hørt en rumlen langt væk.

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 17-07-09 19:16

LuffeA

sikker på at det ikke er bugen!!!!!

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 17-07-09 19:28

Den har såmænd også rumlet et døgns tid, med lidt mavekneb

Men heldigvis ikke med "skybrud"

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-07-09 19:35

Nu er her overskyet og jeg tror jeg hørte 5 dråber på teressetaget. Men tørvejr og lyse skyer og ikke ret meget blæst.

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 17-07-09 19:38

Her syd for Karise har det regnet meget meget lidt og ingen torden

Kommentar
Fra : mylykole

Dato : 17-07-09 19:52

I København NordVest er det Nord-Vestenvind

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 17-07-09 19:56

lummert... eller er det overgangsalderen..

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 17-07-09 20:02

Citat
eller er det overgangsalderen..

Sikkert Tilde 38
Der er opholdsvejr her nu ...men de lover en del i nat igen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-07-09 20:21

Lun sommeraften med stille regn, 2 mm siden klokken 18 næsten ingen vind, det bliver sikkert ikke her i landet at der kommer skybrud

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-07-09 20:24

[CITATlummert... eller er det overgangsalderen[/CITAT] næh det er sikkert fordi du har et håbløst projekt i gang med datterens bærbare

nu ikke blive sur vel

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 17-07-09 20:27

FED humor o.v.n.
Så ka' hun lære det ka' hun

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 17-07-09 20:29

@ o.v.n
Kig på raderen ...det er på vej du

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-07-09 20:36

Piaskov iflg denne side (som er meget pålidelig, tja faktisk mere end DMI) så har i fået det værste overstået

Ingen regne her endnu... men vi fik også rigeligt sidst... vinden har lagt sig igen, så det kan være vi slipper med en advarsel

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-07-09 20:43

Hov jeg snød det for linket - sorry -

http://www.yr.no/sted/Danmark/Hovedstaden/Multebjerg/

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-07-09 21:02

Her er der nu overskyet, tørt, næsten ingen vind og + 21°

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-07-09 21:12

Så nu er der rigtig regnvejr, men det kan i jo se på TV avisen, den små Bettina viser et kort hvor mit område er helt lilla

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 17-07-09 21:15

Hmm, flere skyer over Farum, men ikke en dråbe.

Stilhed før stormen

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 17-07-09 21:16

Jaja den der ler sidst ler bedst søde o.v.n.
Jeg siger ikke ....hvad sagde jeg

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 17-07-09 21:18

http://www.sydhavsvejr.dk/index.php?sivu=11
2 km. fra mig/os.
Stille nu men det kommer senere i nat ...lover de

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-07-09 21:19

Hva'sagde du - - - - du sagde SKYBRUD hvor er den ?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-07-09 21:27

Selv radarbillederne fra dmi http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/radar.htm kan tage fejl, vi har ikke fået en dråbe endnu, selv om billederne siger vi skulle have fået lidt

Lad det bare blive ved det, gider ikke regn... meeen himlen ser noget skummel ud

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 17-07-09 21:34

Citat
du sagde SKYBRUD hvor er den ?

O.V.N.
I morgen når du vågner er det i en vandseng
Træskoene sejler rundt og kattene ligner drukne mus
Markerne kan ikke høstes før om 1 md. og ærterne er blevet til ærtesuppe.
Du inviterer bare og vi hjælper med suppen.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-07-09 22:20

Citat
Markerne kan ikke høstes før om 1 md. og ærterne er blevet til ærtesuppe.
jeg regner ikke med at høste før om en måned markerne er grønne som græs endnu, ærtemark har jeg ikke i år, kun ærter bladet med hvede, sikke franskbrød der kommer af en sådan mel.
19 grader udenfor og tørvejr, næsten ingen vind, det blev til 7 mm indtil videre, og du kan slet ikke drille mig med at det er indendørs vejr, så kan jeg prøvesidde min nye sofagruppe det var de SP penge, men de står nu bedre i min stue end i ATP tanken, der blev de jo mindre og mindre værd

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 17-07-09 22:26

Citat
så kan jeg prøvesidde min nye sofagruppe

HIT med et billed du.
Du pralede jo af dit nye kamera for et år siden og vejret er ikke til andet end at tage et billed

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-07-09 22:29

Citat
HIT med et billed du
ikke jage med mig, du kan jage med Leif kan du men ikke med støvsugeren vel

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 17-07-09 22:48

Citat
men ikke med støvsugeren vel

Han har lige fået besked på at han skal støvsuge i morgen....og så gør han det naturligvis

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 17-07-09 22:53

regn regn kom igen.
her på stevns har det godt nok regnet, men man får jo ikke en gang våde tær af at gå i græsset

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 17-07-09 22:55

Citat
men man får jo ikke en gang våde tær af at gå i græsset

I morgen kan du svømme på den

Accepteret svar
Fra : mangorossa

Modtaget 50 point
Dato : 17-07-09 23:39

Lige nu er her tørvejr i Odder og omegn...vi skal til Tjekkiet imorgen og det ser ud som om at alt tegner perfekt...hvor er det bare skønt, jeg er dybt taknemlig...

I må alle sammen have det pragtfuldt og jeg skal sende jer en tanke nå jeg nyder en kold øl i det skønne Tjekkiet.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 17-07-09 23:46

Citat
I morgen kan du svømme på den

jeg er i besidelse af et gammelt billede hvor de havde tøjret en robåd ude på marken bagved mit hus

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 18-07-09 00:11

[CITAT]jeg er i besidelse af et gammelt billede hvor de havde tøjret en robåd ude på marken bagved mit hus [/CITAT

Kan du ikke sætte det ind....det skal da ses

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 18-07-09 05:03

Albertslund tidlig morgen - stadig ikke en dråbe..

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 18-07-09 07:39

Hmm, kunnne være man alligevel skal planlægge grill i aften

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-07-09 07:59

Ikke en dråbe her endnu..........det kommer nok først i aften, hvor vi skal grille

Kommentar
Fra : pointguffer

Dato : 18-07-09 08:29

Py Ha - Sikke en nat.

Totalt kaos - væltede træer overalt - udrykning af hjemmeværn og Falcks redningstjeneste.

pointguffer

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 18-07-09 09:34

pointguffer

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 18-07-09 09:51

Hurra Der er lige kommet 3 dråber regn. Men surt for nu bliver jeg nødt til at vande.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 18-07-09 09:56

Det regner og regner og regner hernede

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-07-09 10:38

Er det så i dag, jeg kan "regne" med de lokale vejrudsigter

Indtil videre kun få dråber

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-07-09 10:40

Kun de samme 7 mm som sidst jeg skrev, 18 grader - overskyet og slet ingen vind

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 18-07-09 10:49

piaskov

hvor nede her i rørvig har det regnet i ca 30 min. og er så stoppet igen lige nu

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 18-07-09 10:59

Skybrud blev til ingenting - nyt på vej
18. jul. 2009 09.31 Vejret
En del danskere øst for Lillebælt undrer sig her til morgen over, hvor det lovede regnvejr blev af. Mange har aflyst havefester, bjærget havemarkiser og sovet for lukkede vinduer til igen verdens nytte.

Der var lovet skybrud i løbet af natten, men det er kun i Sønderjylland og i det allerøstligste Sjælland, der er faldet meget regn, forklarer meteorolog ved DMI, Mogens Bentsen:

- Det mest af det vi lovede er rejst fra Nordtyskland op i farvandet mellem Møn og Bornholm, så de har fået en del nedbør, siger Mogens Bentsen.

Nu er der kraftig regn på vej
På DMI's hjemmeside hopper en lille rød prik fortsat op og ned ud for et varsel om skybrud.

Og denne gang skulle den være god nok, der er et stort regnområde på vej nede fra Polen.

- Det fortsætter op over Sjælland på en kurs mod Skagen og det skulle give en del nedbør, forsikrer Mogens Bentsen.

Send linkMail Facebook Flere muligheder

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 18-07-09 11:08
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-07-09 11:36

Så vælter det ned i stride strømme bare det nu stopper inden vi skal til børneføs'da med grillmad

Kommentar
Fra : hvadså

Dato : 18-07-09 12:43

I København småregner det lige nu

drip drap dryp

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 18-07-09 12:58

I Århus har det regnet de sidste 4-5 timer, og det fortsætter det med...

Jeg har været SÅ smart at banke en stor plast-snøre-ring i pavillonens "tag" på alle fire sider, dér hvor der altid samler sig en sø af regnvand.

Nu bliver søen automatisk tømt på alle fire sider - ta dahhhh

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 18-07-09 13:22

det har da regnet lidt på stevns, men ikke meget.

@ piaskov: det er ikke muligt lige nu, men når jeg engan får fundet det gamle album frem skal jeg da gerne indscanne det

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 18-07-09 13:42

Citat
men når jeg engan får fundet det gamle album frem skal jeg da gerne indscanne det

Jaaaa det er ellers lige før det er et point givende svar

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-07-09 13:49

Mon ikke det såkaldte skybrud er drevet over til svensken, inden EXTERMINATOR får vist billedet frem

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 18-07-09 14:04

Citat
Mon ikke det såkaldte skybrud er drevet over til svensken,

Sikkert o.v.n.
Hvordan ser det ud oppe hos dig ???

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-07-09 14:05

Vores skybrud, blev heldigvis kun til en gevaldig byge på ca 15 min

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 18-07-09 14:06

o.v.n.
Som jeg ser det på radaren regner det bravt hos dig nu ???

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-07-09 14:32

Så slemt er det ikke. det har regnet stille og roligt siden jeg skrev før, 4 mm mere og ingen vind overhovedet, lige nu er der opklaring

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 18-07-09 14:34

Citat
lige nu er der opklaring

Det er det også her nu...
Jeg lader tråden kører videre til i aften så må vi se

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-07-09 14:46

Måske - men kun måske, bliver der noget at skrive om:
http://www.dr.dk/Nyheder/Vejret/2009/07/18/092648.htm?rss=true

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 18-07-09 15:32

Citat
Måske - men kun måske, bliver der noget at skrive om:

Ja lad os nu se o.v.n

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-07-09 17:06

Du VIL altså dramatisere, jeg siger: Det var det "skybrud" 15 mm i alt, fordelt på flere små byger , nu skinner fra en skyfri himmel
Citat
Lørdag den 18. juli 2009.
Vejrudsigt, der gælder til søndag aften, udsendt kl. 15.00.

Resten af dagen skyet og først regn eller byger, men efterhånden opholdsvejr sydfra. I aften og i nat fortsat mest skyet, men kun enkelte byger. Laveste temp. mellem 12 og 15 grader, og svag til frisk vind fra syd og sydvest. Søndag enkelte byger, men især i den sydlige del også lidt sol. Højeste temp. mellem 18 og 21 grader, og let til frisk vind fra sydvest og vest.
citatet er fra DMI

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 18-07-09 21:26

Hold da op....Nu sner det her Det er osse de skide køer og deres prutteri. Det ødelægger fuldkommen det globale klima. Lige pludselig er vejret det samme over hele kloden, og totalidioten er smidt ud fra Kandu...... Hvad pokker skal vi så tale om

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 18-07-09 22:01

Citat
og totalidioten er smidt ud fra Kandu...... Hvad pokker skal vi så tale om

Ikke forstået Klumme. FORKLAR ????

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 18-07-09 22:04

Citat
Hvad pokker skal vi så tale om

Mad Klumme.
Gode op skrifter du. Det er snart pickles tid

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 19-07-09 00:25

Mad er da ikke noget man snakker om...Man laver det eller spiser det

Citat
Ikke forstået Klumme. FORKLAR ????
LOOOL Du skal da ikke tro, at forklaringen bliver nemmere at forstå

Godkendelse af svar
Fra : piaskov

Dato : 19-07-09 10:51

Tak for svaret mangorossa.
Ja der er bare så skønt dernede.
Jeg er IKKE misundelig overhovedet.

Næsten da