/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
god vin
Fra : hellobal1
Vist : 2435 gange
50 point
Dato : 16-07-09 09:48

Vi skal til Tyskland og handle ind til fest....

Vi blive en blandet skare af mennesker og skal ha god mad både okse og svine-kød.. kan nogle anbefale en god all round rød og hvidvin som ikke er alt for dyr og ikke smager af billig sprøjt..... pris leje : ca 50 kr flasken.... er det mon muligt..

Vi skal holde festen i august, så det må gerne smage lidt at sommer.......

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-07-09 09:59

Rød- og hvidvin kan efterhånden ikke betale sig at køre til Tyskland efter - med mindre du bor ved grænsen.
Vi har lavet aftaler med vinafdelingen i vores vinafdeling (Netto, Fakta, SuperBedst osv.) når der er fest. Her har vi lov til at tilbagelevere overskydende vin (uåbnede flasker).
En billig all-round vin kan f.eks være Pearly Bay fra Sydafrika, den fås i både rød og hvid, den hvide er dog lidt for tør efter min smag.
En anden god "billigende" rødvin er Chateau de Senguin (Grand Vin De Bordeaux), fra Chris Wine... dansk vinslot i frankrig, men de laver også en bulgarsk vin... kan ikke lige huske hvad den hedder.
Hvad er så den bedste vin??? Ja! Det må så ganske afgjort være den vin som smager DIG bedst... uanset pris! Alt andet er Palle-pop. Tro mig... jeg har smagt vine til astronomiske priser, som smagte af rævepis.
Go' fest... og prøv dig frem med en enkelt flaske, før du/I beslutter jer. Snak med dit lokale supermarkedes vinafdeling... du ku' risikere at blive overrasket.
Hygge...

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-07-09 10:00

Ups! lidt for mange vinafdelinger... men du forstår nok meningen

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 16-07-09 10:05

hos Fleggaard kan du smage på alt vin inden du køber
hvidvin køber jeg ofte i Førde Park
en god Moselvin koster omkring 15,00 kr
den samme er set i DK til ca. 35,00 kr

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 16-07-09 10:07

Netto har en vin som hedder MASI. Den findes i både rød, hvid og rosé. Det er efter min mening en all round vin, som har netop de karakteristika du efterlyser.

Søger du på den, står der i overskriften (Jeg kan ikke åbne linket lige nu )

Citat
Nettos hjemmeside
Det var en Masi vin, som blev vinder i Netto's store vintest, hvor det var kunderne der bestemte. Fire af vores mest populære vine mellem 30 og 40 kroner ...
www.netto.dk/.../4C76F7EF2ADB6198C1256DFA00515C2E?..

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 16-07-09 10:11
Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 60 point
Dato : 16-07-09 10:37

Hej med dig.
Du skal da tage en tur med færgen.
Hos Fleggard har de bare alletiders vin.
NOVACORTE hedder den. Du går IKKE galt i byen med den.
Fås både i rød , hvid og rose.
Jeg så tilfældigt at den er på tilbud nu og 6 fl. for 160 kr. Det er BARE billigt.

Du har så samtidig chancen for at handle øl og vand med hjem.
Naturligvis kan det betale sig

Kommentar
Fra : transor

Dato : 18-07-09 00:59

Der er ikke ret besparelse ved at købe vin i Tyskland.
Grænsebutikkerne sælger noget lavpris, som ikke er pengen værd.
Til fest ville jeg hellere drikke godt øl eller saftevand en moselvin til 15 kr pr flaske. Til den pris fås ikke god vin.
Se i Netto, Irma eller brugsen. Få en kyndig til at hjælpe dig. Der kan du få meget glimrende vin fra omkring 40 kr pr flaske.
Vin fra Sydafrika , Argentina eller Chile er ofte meget fordelagtigt. De er billige i forhold til kvaliteten.

Hvis man kan få "samme vin" som rød eller hvid, ved du at det er noget ubestemmeligt blandinggods, som købmænd stikker sammen af noget, som producenterne ikke selv vil lægge navn til.

Kommentar
Fra : lene_norris

Dato : 22-07-09 23:05

Hejsa,
Jeg kan anbefale Banrock Station. Den er rigtig dejlig både som rødvin og hvidvin, og pt. er den på tilbud i Netto som bag-in-box. Der er 2x3 l for 150 kr. Vi serverede den til en barnedåb, og det var et hit!

Godkendelse af svar
Fra : hellobal1

Dato : 25-07-09 09:35

Tak for svaret piaskov.