/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Ang. D-Vitamin
Fra : Klumme
Vist : 677 gange
10 point
Dato : 15-07-09 15:24

Gør jer selv at bruge 50 min. af jeres liv på at lytte til denne udsendelse, som omhandler vitamin / hormon D.

Ny forskning viser, at dette D-vitamin, som åbenbart nærmere er et hormon, har mere end ekstrem stor indflydelse på både almen-vellet (træthed og muskelømhed) og på sygdomsforebyggelse i flere alvorlige grupper, herunder bl.a. brystkræft, prostatakræft, diabetes, immunforsvar, psoreasis, osteoporose, scelerose samt blodtryk og måske depression.

http://www.dr.dk/P1/Videnskabensverden/Udsendelser/2009/07/31110614_1.htm

Jeg kan ikke skrive tip, fordi jeg "kun" er alm. bruger. Kandu vil ikke opgradere mig til Superbruger, fordi jeg kalder en spade for en spade og en skovl for en skovl i en "dialekt" som ikke kan misforstås. Derfor er dette skrevet under spørgsmål....selv om der ikke er noget spørgsmål

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 15-07-09 15:27

Hmmm Hvis nogen er i tvivl, så skulle der have stået: "Gør jer selv den tjeneste at bruge......"

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 15-07-09 16:35

Fortæl det hellere til de indvandrere der pakker deres kvinder ind i telte, det kom frem for længe siden at netop de får sygdomme grundet mangel på sol og derved D-vitaminer.

Men hva` fa`en, de skal jo kun leve indtil de har født deres ration af ballademagere.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 15-07-09 16:43

Citat
Fortæl det hellere til de indvandrere der pakker deres kvinder ind i telte,
Hvorfor dog det?? Det må de da selv om. Jeg er bare glad for, at jeg ikke skal pakke sån' en melbolle ud

Bortset fra det, så viser det sig, at hyppigheden af nogle af de nævnte sygdomme falder, når man inddrager personer fra lande, hvor solen traditionelt skinner mere end i Danmark. Så lidt lys må der jo slippe ind.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 15-07-09 16:45

Men Luffe...Lyt nu til den udsendelse. Du har alderen (tror jeg) til at du skal passe på LOOL

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 15-07-09 16:49

Mig ???

Jeg har sgu et bedre helbred end mange på min alder når man ser bort fra det jeg lider af

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 15-07-09 17:16

Citat
når man ser bort fra det jeg lider af

Reumatisme kære LuffeA

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 15-07-09 20:14

Måske hænger det også sammen med deres kost at de er i mindre fare for at få hjerte-kar sygdomme.

Man har tal fra Italien og Grækenland der viser færre tilfælde af ovenstående, det hænger sammen med at de bruger olie i deres madlavning og dermed får sundere fedtsyrer end os.
Dog er sundhedstilstanden dalende i takt med at de unge vender sig til de 100% fedende og dræbende amerikanske produkter såsom burgere og cola.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 15-07-09 20:50

Citat
Man har tal fra Italien og Grækenland
og Grønland....de får betydeligt mere D-vitamin end os.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-07-09 23:24

Har du husket din levertran i dag Klumme jo vist skal man passe på sig selv, det er der ingen andre som gør det er også oppe til lovbehandling, om der skal tilsættes D vitamin til fødevarerne

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 15-07-09 23:47

Citat
det er også oppe til lovbehandling, om der skal tilsættes D vitamin til fødevarerne
Ja det har jeg læst. Det er nok en god idé.

Nej jeg har ikke taget levertran. Så brækker jeg mig, men jeg tager disse Omega3 og et ekstra tilskud af D-vitaminpiller samt spiser en del fed fisk, (og kan li det ) så jeg skulle være godt dækket ind.

Jeg var ret langt nede i beholdningen i blodet ved sidste blodprøve. Man bør ligge på minimum 50 Nmol pr. liter blod og jeg var smuttet ned på 20 Nmol. Så den skal op. Det vil en blodprøve om 14 dage vise, så har jeg spist ekstra D-Vitamin i 3 mdr.

Nat nat... så er det sengetid for uartige drenge

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-07-09 00:03

Fisk er godt og smager godt, stegte ål er vist i kategorien fede fisk jeg spiser glad og gerne torsk, sej, sild og andet fisk, i mange forskellige afskygninger, du ved vist alt om mad, og der er faktisk mange måder at lave lækker fisk på

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-07-09 00:04

Citat
så er det sengetid for uartige drenge
jeg må være længe oppe

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 16-07-09 00:27

Duksedreng

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 16-07-09 00:38

Jeps. Maglende D-vit. er et stigende problem blandt ældre.