/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Finde og sende billeder-IGEN
Fra : lham
Vist : 599 gange
500 point
Dato : 14-07-09 08:15

Har nylig haft dette spørgsmål på Kandu

”Hvis jeg feks skal have lavet nogle papirbilleder kan jeg gå ind i stifinder/mine billeder, men der står jo hun en masse filnavne. Kan man ikke ud for
hver billedfil få vist en miniature af billedet-det ville lette bestillingsarbejdet”

Jeg fik ikke helt fyldetsgørende svar , men har haft en del E-mail udvekslinger med Camillamoster, som er kørt lidt fast og foreslår jeg prøver en gang til på Kandu, med udganspunkt i der hvor jeg nu mangler hjælp.

Nuværende spørgsmål:
Befinder mig i My Pictures. Venstre side gule mapper. Klikker på en gul mappe . I højre side får jeg så vist de filer der er i mappen. I visninger vælger jeg Stor Ikoner det giver småbilleder af filerne i højre side.
Dette er forså vidt godt nok selv om jeg gerne i venstre side først/samtidig ville have vist alle billeder i ca 1x1 cm.

Pt skal jeg hver gang vælge stor ikoner i visninger -hvordan får jeg gemt den indstilling så jeg er fri for det klikkeri hver gang.

Hvordan sender jeg ( uploader ) de ”store” ikonbilleder fra højre side til papirsbilledfabrikanter ?
Alternativt –faktisk bedre-
Hvordan får jeg fra Picasa ( Google program ) sendt de billeder som jeg har flyttet ned i ”hold feltet” i nederste venstre hjørne til papirsbilledfabrikanten ?-jeg kan kun finde ud af at sende dem som E-mail med Google.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-07-09 08:47

Du kan jo starte med at fortælle hvilket styresystem du bruger

Uanset dette foregår det i mappeindstillinger - der kan du bestemme hvordan hver enkelt mappe skal se ud eller om ALLE mapper skal se sådan ud....

Så kan du få vist dine billeder i miniatureformat....

Kommentar
Fra : transor

Dato : 17-07-09 10:03

Du skal ikke oploade ikonerne. Det giver al for dårlige billeder. Det er filerne, som ikonerne repræsentere, som du skal uploade.

Afhængig af dit operativsystem og filbrowser, vil du let kunne få vist ikonerne som billeder i en størrelse, hvor du kan genkende dem. Læs brugsanvisningen til operativsystemet.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 17-07-09 10:23

Har set på dit spørgsmål igen. Tror du bruger Windows xp eller nyere.

Så skal du sørge for at din mappe (directory siger nogen) er under hoveddirectotriet billeder under "dokumenter" . Mapperne der har en særlig status, så man i stifinderen visning kan vælge billedserie, Det viser billederne let genkendelige.
Benævnelserne forudsætter at du har en dansk windows udgave . Det med " my pictures " lyder ikke godt. Måske er det bare programmet du fik med apparatet, som har lavedt den folder et galt sted med galt navn. Det kan skyldes køb i udlandet, eller parallelimport.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-07-09 12:36

Hvis du kører Windows, så skal du ind i kontrolpanel, mappeindstillinger, vis, fjern flueben i gendan tidligere mappevinduer ved logon.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-07-09 12:53

Citat
hvordan får jeg gemt den indstilling så jeg er fri for det klikkeri hver gang.

Det er allerede beskrevet indtil flere gange....

Gå i mappeindstillinger

Citat
Hvordan sender jeg ( uploader ) de ”store” ikonbilleder fra højre side til papirsbilledfabrikanter ?

Dem kan de ikke bruge til noget - det er FILERNE du skal uploade

Kommentar
Fra : lham

Dato : 17-07-09 16:13

XP home edition updateret til SP3 DANSK leveret med maskinen .

Granner 01
der er ikke sat noget flueben

Refie
ja men jeg er nødt at få at vide hvor der vippes til og fra

Transor
har ingen XP manual og hvis jeg havde tror jeg den ville gavne mig lige så meget som det gamle testamente på Hebraisk
Er det du mener at jeg skal sikre mig at mappen mine billeder er en undermappe til mappen dokumenter ? Det der med særlig status må jeg have pindet ud !

Det der med at jeg ikke kan uploade fra de små billeder forstår jeg ikke noget af -er de ikke bare en genvej til den org. billedfil ?
Hvis jeg ikke kan gøre det-er det jo helt håbløst da jeg så bare skal fægte mig frem i blinde melle masser af billedfiler som jeg ikke kan få lov at se.

[I][B]PICASA [/B][/I]er der ikke nogen der bruger det -det kan simpelthen ikke passe at man ikke på en men måde kan bestille papirbilleder fra Picasa-det er den løsning jeg allerhelst vil ha -alt det med stifinder og hans pumpestok er der sgu gået for meget
indviklethed i ( for mig ihvertfald ).

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-07-09 17:01

Citat
det kan simpelthen ikke passe at man ikke på en men måde kan bestille papirbilleder fra Picasa

Jo det kan sagtens passe....

Picassa gemmer IKKE billederne - den henviser blot til hvor de er gemt - og der kan din papirbilledleverandør jo ikke komme hen...

Citat
ja men jeg er nødt at få at vide hvor der vippes til og fra

Funktioner
Mappeindstillinger
Faneblad "vis"
hak ved "Husk hver mappes visningindstillinger" (eller noget i den retning - jeg sidder ikke ved en XP)

Kommentar
Fra : lham

Dato : 18-07-09 07:09

Refi
har lige checket. Der var flueben ved "vis hver mappes visngsindstillinger" så det bragte mig ikke videre

Du skriver at Picasa bare henviser til billedfilen. Ja men den henter den jo også på en måde , ellers ville jeg jo ikke kunne se billederne i Picasa endsige E-maile dem .
Altså må Picasa temporært have fat i hele billedfilen og vel så lige så godt kunne sende den til billedfrabrikanten som til min skærm.

Jeg tror simpelthen ikke folk i blinde uploader billedmapper uden at kende deres indhold og have udvalgt dem der skal på papir.

Annuller spørgsmålet
Fra : lham

Dato : 30-07-09 07:44

Jeg har haft spørgsmålet kørende en gang før . Samlet på de 2 runder var det camillamoster der ledte mig længst fremad 1 første runde og derfor fik points . Jeg tror jeg næstog er ved at lykkes udfra picassa "hold box" at kunne bestille papirbilleder hos et desværre begrænset antal leverandører valgt af google
Tak for alle bidrag som er blevet studeret med interresse efter fattig evne