/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Dobbelt parkeringslicens i Kbh
Fra : Schnuchten
Vist : 2016 gange
20 point
Dato : 07-07-09 15:24

Kære alle

Jeg har en kæreste, som jeg er meget glad for. Men vi bor ikke sammen.
Han har bil, som han bruger i sit arbejde og derfor behøver hver dag.
Jeg har hverken bil eller kørekort.

Pga. parkeringsafgiften i København er vi nødt til næsten altid at være i hans lejlighed, hvor han har en parkeringslicens, da det ellers kommer til at koste en mindre bondegård om måneden.
Mit spørgsmål lyder derfor:
Er det muligt at have to parkeringslicenser til een bil, og har det nogen konsekvenser for evt. forsikring eller lignende at registrere mig som bruger af bilen, når jeg ikke selv kommer til at sidde bag rattet?
Vi bruger den jo begge, jeg har bare privatchauffør

Jeg håber, der er nogen, der kan hjælpe med et svar, da jeg er ked af at have en super lækker lejlighed stående næsten tom ...

På forhånd tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 07-07-09 15:47
Accepteret svar
Fra : IBM760

Modtaget 20 point
Dato : 07-07-09 16:03

Ikke for at kritisere "piaskov" - men vedkommende bor i København og ikke i Kolding.

Her er et link til Kbh's side: http://www.kk.dk/parkering.aspx

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-07-09 16:17

Så kan din kæreste være hos dig fra lørdag kl. 17:00 til mandag morgen kl. 8:00.

Der er det gratis at parkere i København.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 07-07-09 16:40

Citat
Ikke for at kritisere "piaskov" -

PINLIGT

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-07-09 16:53

Nej du kan ikke være bruger ..................... når du ikke kan bruge den. (manglende kørekort)
Men du kan eje en bil uden at have kørekort.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 07-07-09 17:01

I kan da ikke få 2 parkeringslicenser til samme bil i København.
De er ikke helt dumme på rådhuset.
Du kan da godt blive registreret som bruger af bilen ved en omregistrering, men kører din kæreste galt kan forsikringen lade være med at dække skader. Han står som ejer og dig som bruger, så er det dig der kører.
Lad det blive som det er og flyt så sammen.

hawaii7

Godkendelse af svar
Fra : Schnuchten

Dato : 07-07-09 17:07

Tak for svaret IBM760.
Jeg har været inde og kikke på den hjemmeside. Men jeg får ikke helt svar på mine spørgsmål.
Derfor sendte jeg det ud her også :)

Kommentar
Fra : Schnuchten

Dato : 07-07-09 17:13

@hawaii7: Hvad har du ondt i røven over?

@Eyvind: Det kender jeg så nogen, der er ...

@ans: Tak for forsøget. Men tror du ikke jeg ved det i forvejen? Og hvordan skulle det dog løse mit problem?

@piaskov: Tak for forsøget :)

Jeg må vel bare acceptere at parkeringsreglerne i København kun er til for par, der bor sammen - og så fortsætte den gode motion med at køre frem og tilbage hele tiden.

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 07-07-09 17:31

Sikke dog en flabet kommentar fra spørgeren Schnuchten
Det er da en idiot vi ikke skal hjælpe fremover.

vic200