/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Hjemmeside til billeder
Fra : Zoooidberg
Vist : 1286 gange
500 point
Dato : 07-07-09 11:29

Hejsa.
Jeg skal til at lave en hjemmeside hvor hovedvægten vil være "billeder".
Da jeg det skal være nemt for mig, skal de helt være en side hvor jeg logger ind, og så selv sætter "bokse" ind osv - f.eks. www.123hjemmesider.dk
Langt de fleste sider tilbyder at man laver et fotogalleri, men kvaliteten er helt i skoven da de ofte resizer billeder selv til den skærm de nu vises på (f.eks. www.mono.net).
Er der nogen der kender nogen gode sider?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-07-09 11:39

De billeder jeg deler med familien ligger på Snapfish i fuld størrelse, Snapfish kræver at du gør et køb hvert år, for at bevare billederne gratis, mine ældste billeder er 3 år og ligger der endnu, uden at jeg har købt noget:
http://www1.snapfish.dk/welcome
du skal oprette dig som bruger, det er gratis
Du kan også bruge din MSN konto og lægge billederne på dit Windows Live Skydrive, der bestemmer du selv om de skal ændres og/eller lægges i album, men det kræver at de andre som må se dine billeder har en MSN konto eller Windows Live konto

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-07-09 12:10

Hejsa
Ja o.v.n. har ret, det er et par stykker af "løsningerne". Der er et udtømmeligt markede på fotoalbum... søg på nettet
Et eksempel er http://dk.fotoalbum.eu/
PC World har også lavet en lille test (dog fra 2008)
http://www.pcworld.dk/art/10041?a=block&i=74

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-07-09 12:13

NB: Fra ovenfor nævnte PC World test:
Ingen tvivl om vinderen http://www.pcworld.dk/art/10041?page=8
Citat
Der er ingen tvivl om, hvem der vinder testen som det bedste fotoalbum online. Googles Picasaweb er i en klasse for sig og giver konkurrenterne baghjul. De mange funktioner og ikke mindst den gratis softwarepakke, Picasa2, som samarbejder med Picasaweb, er et genialt træ

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 07-07-09 12:46

Citat
Jeg skal til at lave en hjemmeside hvor hovedvægten vil være "billeder".

Man kunne jo undre sig over hvorfor du så ikke bare bruger ’123 Hjemmesider’
men der er mange at vælge imellem, især hvis det ’bare’ er til lidt billeder og tekst,

har du prøvet Googles egen, ,gratis, ’Page Creator’ ?
Webbyen.dk er også enkel og gratis :
http://www.webbyen.dk/default.asp?showpage=moduler/pakkeinfo.asp&id=0

PS. der er ingen problemer med billedekvaliteten,…. kun den der uploader dem,

Kommentar
Fra : severino

Dato : 07-07-09 13:23

OG så er der www.4shared.com som kan bruges både til billeder og andet man vil up-loade. Her kan du så vidresende linket til en bestemt mappe, som andre kan have interesse i.
Jeg har selv 5 konti der, til forskellige formål.
Prøv at se der ind, det koster ikke noget, men man skal dog aktivere den mindst 1 gang i måneden, som blot kan gøres ved at logge ind og ud igen.

Kommentar
Fra : NobleK

Dato : 08-07-09 08:39

Jeg er inkarneret Google bruger, og bruger alt fra Gmail, Google kalender, Google Docs, osv. Men lige ved Picasa synes jeg at de afviger fra deres ellers så udmærkede ideologi. Der er ingen tvivl om at Picasa er et fedt produkt med mange funktioner, men man får altså kun 1 gb plads til sine billeder, og det er virkelig lidt (til sammenligning har jeg over 7 gb plads til min Gmail). Eller, det er sådan set fint nok hvis man bare gerne vil kunne visse nogle billeder til venner og bekendte, men hvis man gerne vil bruge tjenesten som et online album så får man den hurtigt fyldt op. Man kan dog godt betale et årligt gebyr og få 10 gb, men så ryger pointen lidt da de normalt ikke har opkrævning for nogen af deres andre private tjenester.
Men vil dog stadig gerne understrege at hvis man ikke skal bruge mere end 1 gb så er Picasa nok det bedste.

Kommentar
Fra : Zoooidberg

Dato : 08-07-09 22:27

Ja Picasa er noget skrald!
EA_HS: Det har ikke noget med mig at gøre. Nogen sider har en resizer som ødelægger billederne - forstår ikke hvad problemet er i det, men det er altså fakta. Det kan også skyldes noget andet, men problemet er at de fleste, efter min mening, spolerer billederne.

Jeg er ikke på udkig efter et fotoalbum, som jeg også skriver - men en hjemmeside. Altså jeg vil stadig have mulighed for at lave en alm. hjemmeside og på den side skal der så være et ordentligt billedgalleri.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 08-07-09 23:54

Download JALBUM.
http://jalbum.net/software
MVH Akle

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 09-07-09 00:31

Citat
Nogen sider har en resizer som ødelægger billederne

så ku' du vel resize / tilpasse billederne,.. INDEN du uploader dem. ?

Kommentar
Fra : Zoooidberg

Dato : 09-07-09 09:18

Jeg forstår ikke at mit spørgsmpål er så svært at forstå...? Jeg er IKKE interesseret i kun et album - men en HJEMMESIDE hvor jeg kan have et godt fotoalbum.
EA_HS: Igen som jeg skriver i mit spørgsmål (læs det), så reziser nogen/mange sider billederne til den skærm de vises på. Jeg gør det selv først, men det hjælper jo ikke hvis de bliver strukket/trykket på en anden skærm.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 09-07-09 10:31

Jamen haløjsa da
Du opretter så bare et webhotel hos den udbyder du selv syntes bedst om, det være sig gratis (som er fyldt med reklamer) eller en betalings "host", her slipper du for reklamer og har selv styr på din sides indhold... dem er der mange af, altså udbydere, men en af de mere eller mindre benyttede er nok http://www.one.com men det må du selv afgøre, hvor din side skal ligge - og lad nu være med at spørge om hvilken der er bedst... så får du bare 117 forskellige svar, hvor alle syntes deres udbyder er den bedste. Søg selv lidt på nettet.
Hvis du vil lave fotoshow på din side, så er det en jungle, der findes flere metoder end der findes peanuts i en pose med samme. Jeg benytter selv http://www.flash-slideshow-maker.com/ men der findes som sagt tonsvis af samme skuffe.
Håber du finder det du søger

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 09-07-09 10:36

NB: Hvis du vil lave en side hvor du logger på fra en hvilken som helst computer, så findes der f.eks FreeGubby http://www.freeguppy.dk/index.php?lng=da som er en færdiglavet side, som du selv kan tilpasse... men HUSK at din udbyder af webhotel skal understøtte CMS
Der findes andre "færdigstrikkede" programmer/hjemmesider, så her skal du også vælge - surt, men du skal altså selv i beslutningsboksen... 'det kan vi/jeg ikke klare for dig.

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 500 point
Dato : 09-07-09 10:42

NNBB: Læs evt http://www.digitalfotoonline.dk/show.asp?mode=news&ID=1773
og gennemse ellers (der er nok af det)
http://www.google.dk/search?hl=da&q=Lav+din+egen+foto+hjemmeside&meta=&aq=f&oq=
Husk... det er DIG der er beslutningstageren

Kommentar
Fra : NobleK

Dato : 09-07-09 11:54

One har i øvrigt også et gratis fotoalbum modul med i prisen. Jeg har dog kun prøvet det lidt for sjov, men det ser ud til at være rimeligt fornuftigt.
Grunden til at jeg tøvede med at anbefale One selv var at du vil have et helt lavniveau (undskyld udtrykket) måde at redigere dine sider på (du nævner selv www.123hjemmesider.dk) med prefabrikerede bokse, osv. Dette kan One ikke tilbyde. De har dog en såkaldt WebCreator hvor du kan lave siden direkte, også med mange forskellige skabeloner.

Godkendelse af svar
Fra : Zoooidberg

Dato : 17-09-09 10:18

Tak for svaret CLAN. Du var den der kom med mest feedback, så du får point'ene. Jeg har oprettet min hjemmeside hos one.com - men deres fotogalleri er virkelig dårligt! Det er langsomt og man skal ind på en halt anden side for at se mine billeder. Det forvirrer jo folk... Så jeg leder stadig med lys og lygter efter et fotoalbum - lidt ligesom SimpleViewer (som jeg ikke kan bruge fordi one ikke vil/kan slå "safe mode" fra øv øv det er ellers fedt og nemt.
Så nu kigger jeg på dine forslag...

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 20-09-09 15:46

Takker for points - håber du fik glæde af programmen