/ Forside/ Karriere / Udlandet / Import/Eksport / Spørgsmål
10  PARKENSS 410
import eksport vestafrika
Fra : unite
Vist : 750 gange
20 point
Dato : 06-07-09 00:18

er der nogen her der kan hjælpe mig med en anvisning eller lign. om hvordan jeg starter et "handelsfirma " der sælger diverse vare fra vest afrika..

jeg mener ang lovgivningen... har perfekte kontakter i afrika men ingen her... plus jeg forstår ikke helt hvordan jeg starter et firma her i danmark...

har kun tyve men det er også hvad jeg giver i point med mindre jeg tjener flere

ps interesserede i projektet er velkomne til at skrive

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 06-07-09 00:38

Hvor meget drejer det sig om ca, i kr, du regner med at omsætte

for , ??
Du skal have fat i en revisor, såfremt du ikke selv er ferm til regnskab,

og så skal du have en import tilladelse som gælder, import af vare, uden

for EU, ( fra 3 lande)

så er spørgsmålet jo for dig, om det kan betale sig og lave et APS, firma

da skal du bruge minimum 125,000 kr, men så det første revisor, f,eks

har fået bekræftelse, at beløbet er indsat på en konto f, eks, straks efter

kan du begynde og handle ind for disse,

Ved et A/S firma, da skal du bruge minimum 450,000 kr, og på samme

måde som APS, jeg ville foretrække at du startede med APS, det er en sikker start for dig,

kjeld

Kommentar
Fra : unite

Dato : 06-07-09 00:44

ok tak interessant

hmm men hvis vi nu er tre om det??????

hvorfår jeg alle de her tilladelser....

jeg mener hvor skal jeg gå hen og hvornår ????+

jeg har rigtigt gode muligheder men kender ikke så godt danmark for flyttede her fra da jeg var 18 og er lige kommet tilbage sidste år er 24

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 06-07-09 01:48

VELKOMMEN TILBAGE til Danmark

Det lyder da bare guf - a la creme. at i er tre

så skal i jo bare komme med hver en 1/3 del ca 41,667, kr hver til et APS
og alle ansøgninger til TOLD & Skat, og til Selskabsstyrelsen, det ordner

revisoren med snille

Så skal i jo være enige om, hvem der skal være Direktør, og hvem

der skal være Formand, og hvem der skal være indkøber f. eks,

lov jer selv at i skriver ned på papir og at i alle tre skriver under, på

alle jeres små aftaler,

det vil lette jer sennere for meget ballade, hvis der skulle op stå,

konflikt mellem jer,

og det samme hvis i vælger A/S så skal der bare flere penge til i opstart,

i kan altid lade det overgå til A/S sennere, hvis i tjener mange penge,

håber for jer en god op start,
har været selvstændig over 50 år, og har også prøvet at sælge dele til Syd Afrika. ( maskindele til køle maskiner. )
hvor i landet starter i op, ???
mvh
kjeld

Accepteret svar
Fra : vic2000

Modtaget 20 point
Dato : 06-07-09 01:59

En revisor behøver nødvendigvis ikke være fra samme by som i slår jer ned i,

i skal finde en som forstår og snakke med Told & Skat, det er en god ting

for jer, f. eks. det kan godt være en fra Esbjerg, selvom i slår jer ned,

Odense, eller omvendt , udvælg revisor med omhu.

mvh.
kjeld

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-07-09 15:57

Knyt nu sylten vic2000. Du er og blir' en TOTALIDIOT som ikke aner en skid og ikke kan stikke en pind i en lort uden at ødelægge begge dele. Du er et gammel senilt fjog med malerhjerne, som gang på gang leverer de mest tåbelige råd. Hvis du holder din kæft, er der ikke nogen der opdager hvor SNOTDUM du er

Godkendelse af svar
Fra : unite

Dato : 09-07-09 01:35

Tak for svaret vic2000.

vær sød at kontakte mig unite@live.dk

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 09-07-09 01:54

Ajiii hoppede du på landsbytossens sædvanlige limpind. Poor you...dit projekt er dødsdømt med ham som rådgiver. Satte du ham i et abebur ville han være den dårligst begavede