/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
spindemider
Fra : kivi
Vist : 2393 gange
100 point
Dato : 27-06-09 12:23

er der nogen som har et godt råd/middel mod spindemider i agurker jeg har vasket drivhus plus inventar i rodalon plus noget som skulle værre endnu bedre.
jeg har prøvet rovdyr og sprøjtet men begge dele er både dyre at bruge og så var ikke lige det jeg synes om

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-06-09 13:09

Køb en "pose" Mariehøns

PS...

Du kommer nok desværre til at fange mariehønsene selv.... men så er de også gratis....

Accepteret svar
Fra : lonek63

Modtaget 100 point
Dato : 27-06-09 21:44

Det var tidligt at få spindemider i agurkerne.
Vi har dem hvert år, ligemeget hvad vi gør, men da er agurkerplanterne alligevel på det sidste, så der plukker vi bare de angrebne blade af.
Den første betingelse for at undgå spindemider er selvfølgelig et rent drivhus, og dernæst sunde gode planter der har de optimale betingelser, og så kommer der spindemider alligevel.

Min gamle bedstemor havde et godt trick til alle slags utøj i planter: Vask eller sprøjt plantens blade med en blanding af ½liter vand, 1 dl sprit og 1 spskf brun sæbe. Spul det så af efter ½dags tid. Det tager ALT
Held og lykke
Hilsen Lone

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 30-06-09 08:11

Tak for svaret lonek63.