/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
kæmpe grill
Fra : rotw
Vist : 2871 gange
500 point
Dato : 26-06-09 09:57

leder efter en kæmpe grill enten tønde eller kugle
kuglegrill mindst 80cm i diameter >>>og nej ikke weber ranch grill til 8000-10000kr

havde en kuglegrill af ukendt mærke der var 87cm i diameter som er blever stjålet og ønsker en ny og weberen skal jo nærmest støbes fast derfor en billigere udgave

det kan også være en tøndemodel der ligger ned (ikke de små tøndegrill modeller) ca 25-30 personer

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 26-06-09 10:22

kan du bruge min nabo.s kæmpe tønde grill, for så skal jeg gerne hente

den til dig, for så kunne det jo være, at jeg blev fri for hans Ådsel koge /// stegeri

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 26-06-09 11:17

Igen slår TOTALIDIOTEN til med sit retarderede nonsens

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 26-06-09 11:20

Citat
er nok som alle andre refi skriver 60% af DK,s befolkning
skriver klovnen i sin profil. NEJ det ved Gud, at du ikke tilhører 60 % af Danmarks befolkning. Du udgør heldigvis under 1/00 promille, som ikke burde rende løst omkring

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 26-06-09 12:26

Krummen nu skal du være artig, hele kloden sørger, ikke over dig krummen, men over en som har været DØD i 35 år,

Krummen det er en frygt indgydende dag, Kongen er død, Kongen er død,
ammen,

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 26-06-09 13:57

Fuldkommen hjernedød og tilmed et dumt svin

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 26-06-09 14:49

[CITAT]Fuldkommen hjernedød og tilmed et dumt svin [/CITAT

Fye - fye krummen, kongen kan du da ikke tillade dig og kalde et dumt svin, for du kender ham jo ikke krummen.

har du ikke, været ude og synge, sørge sangen for kongen. sammen med din gode ven

RAM2, og fået af brækket dig over din kartoffelsalat,

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-06-09 14:56

(efter at have kikket rundt, kan jeg godt se at flere af dem er ens, men tror der var prisforskel, så du må liiige kikke dig for, hvis ellers du kan bruge en af dem)

Måske denne er for stor/dyr

Dim: 91 x 97 x 30 cm

http://baalteknik.dk/faste-baalpladser-og-grill-72/gruppe-grill-512.html?category=72&sort=default

størrere endnu, men billigere

100 cm diameter og arbejdshøjde på 45 cm

http://baalteknik.dk/faste-baalpladser-og-grill-72/gruppe-grill-512.html?category=72&sort=default

Diameter 80 cm

http://www.legetojsmekanikeren.dk/Nielsen-Outdoor-Solution-Baal-Grill.asp

http://www.hesse-winkel.dk/butikken/grille-105/baalgrill-hoej-grill-47/baalgrill-800-wire-78.html

http://www.lme-p.dk/?id=itm_D&grp=1

http://www.nettorvet.dk/show_product.aspx?dept_id=1129&pf_id=6071817

og mange flere

http://www.google.dk/search?q=kuglegrill+80+cm+diameter&hl=da&start=10&sa=N

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 26-06-09 16:03

Hm... Den behøver ikke at kunne flyttes?

Så hvad med at finde nogle gamle brugte mursten og bygge en firkant, der lige passer til en eller to bradepander?
Så kan man bruge de to tilhørende riste til at grille kødet på, og kullene kan ligge i bradepanden. Den øverste firkant af sten kan ligge imellem bradepande og rist så der bliver lidt ekstra plads til kullene.
Og man kan også bygge mere læ med overskydende sten. --Der er ingen grund til at mure stenene fast. I hvert fald ikke de første par år. Hvis man finder en model, der passer rigtig fint til éns behov, så kan man da godt gøre den permanent.
Men det er bestemt ikke nødvendigt. Det skal nok blive stående.

--Jeg lavede sådan en da børnene var små. Det er jo også fint, at der aldrig er nogen, der kan komme til at vælte grillen.

---Det var også en fordel at grillen kunne bruges af ungerne som bålplads uden at der var varmt metal som de kunne blive svitset på.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 26-06-09 16:30

prøver igen en kuglegrill eller tøndegrill ikke bålsted og ikke åben

en kugle grill der lidt ligner denne http://www.tgkshop.dk/picview.asp?pid=203 bare ikke mærked weber
den kugle grill jeg havde ligner lidt den forskellen var dog den havde en stror rund fod ca 90cm i diameter i mellem kuglegrillen og foden var der 2 rør på ca 40 cm i diamer så man kunne indstille grillen i 2 forskellige højder

det er nogle lækkere griller der er link til men det er bare ikke lige det ingen af dem er kugle eller tønde model

Kommentar
Fra : dos-man

Dato : 26-06-09 20:17

hej rotw
er du kreativ ?

så få fat på 2 gamle olie tønder skær dem over og bank dem ud , som man gør på jamica når de laver trommer. så har du top og bund lige som en kuglegrill

ELLER :

http://www.youtube.com/watch?v=ejpbwAXdKf0&feature=PlayList&p=E1EC8C416A29C034&index=11

ELLER :
http://www.goerdetselv.dk/Crosslink.jsp?d=177&a=2570

brug din fantasi og lav noget som dine venner ikke har

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-06-09 20:29

Du køber da bare en brøndkegle....

Vender den om og fylder den halvt/trekvart op med sand.....

Derefter bevæger du dig til smeden og får ham til at lave en rist i rustfrit stål samt et låg til "dyret".....

Jeg garanterer dig for der IKKE er nogen der "render" med den lørdag aften
Og den er dejlig nem at gøre ren....

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 26-06-09 20:37

desværre ingen der har ramt rigtig endnu

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 26-06-09 20:38

gider ikke selv at svejse en sammen vil gerne købe en færdig model

Kommentar
Fra : dos-man

Dato : 26-06-09 20:39

vi kan sagtens finde det du søger , men du vil jo ikke betale prisen

Kommentar
Fra : dos-man

Dato : 26-06-09 20:43

hvad er max prisen for den størelse du VIL have

Kommentar
Fra : dos-man

Dato : 26-06-09 20:51

http://image55.webshots.com/155/4/61/89/476746189JtUzIY_ph.jpg

hvor stor skal den være i højde og diameter og hvad må den koste og skal den være af jern eller rustfast

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 26-06-09 21:00

link virker ikke
som jeg havde skrevet havde jeg en kuglegrill på 90 ar ukendt mærke som jeg købe som rest salg gav 800kr men vil skyde på at den kostet 2500-3000 kr for 2 år siden så vi er i det prisleje og ikke som weberen til 10000

Kommentar
Fra : dos-man

Dato : 26-06-09 21:16
Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 26-06-09 22:31

Citat
desværre ingen der har ramt rigtig endnu

Er det en gættekonkurence ?

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 27-06-09 06:54

Citat
Er det en gættekonkurence ?

Nej tværtimod, men du skal ikke kende trafiken med at bytte point,

mellem alle mine dobelt profiler, så derfor, ?? elller er det ikke,

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 27-06-09 10:12

Citat
desværre ingen der har ramt rigtig endnu

Nej du har jo ikke meldt ud hvem hoved profilen er, det kunne måske lette
noget, så alle de gode råd ikke bliver tabt, immellem snakkeriet af profilerne, du sender jo ikke en statist ind // ud for at købe en R R med overdrev og soltag til fem Mill. kr,

Citat
gider ikke selv at svejse en sammen
vil gerne købe en færdig model

Prøv og gi en af dine bydrenge dan kortet i hånden, og lad så vedkommende, komme hjem til dig SELV med 10 forskellige til adprøvning,
for derefter at sende de 9 retur igen, eller hele lortet, O.S.V

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 27-06-09 11:01

skal prøve at skærre det ud i pap ønsker KUGLEGRILL ELLER TØNDEGRILL med låg

de link der er lagt ind er ikke KUGLE GRILL OG IKKE TØNDE GRILL der er lagt et billed ind af en kuglegrill hvor du skal være 2,5 meter høj for at bruge den jeg har lagt et link ind med en webergrill som er en kuglegrill så man havde et billed af hvad en kuglegrill er jeg ved da jeg selv har haft en stor kuglegrill på ca 90 cm i diameter i et UKENDT MÆRKE som ligner weber ranch grillen men den koster ikke nær så meget
vil heller ikke selv svejse en sammen ønsker at købe en færdig model så spørgsmåler lyder kan jeg få et link til en side hvor de har en tøndegrill m/låg eller en kuglegrill som mindst er 80 cm i diameter. til en pris på 2500-3000 kr gav selv 800 kr for min kuglegrill af ukendt mærke ca. 90 cm i diameter

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-06-09 11:18

Citat
vil heller ikke selv svejse en sammen

Der var ingen der bad dig om at svejse - det var smedens opgave

DU skal bare stille den i haven....

Kommentar
Fra : izhi

Dato : 27-06-09 11:35

Kode
Fuldkommen hjernedød og tilmed et dumt svin

Klummen du bawler med dig selv nu. Din spasser.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 27-06-09 12:24
Kommentar
Fra : rotw

Dato : 27-06-09 15:06

ja sådan en eller en kuglegrill men så bare en dansk side (de 5000 kr der til kommer moms og afgift)

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 27-06-09 15:22
Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 27-06-09 15:29

http://arms-gallery.dk/images/bagsiden/gds-k%C3%A6mpe-grill.pdf

Hvis du selv kan nå at lave en så er der "opskrift" her.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 500 point
Dato : 27-06-09 16:19

Lidt dyrere end du ønsker

http://www.carbondiablo.com/?id=127

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-06-09 16:22

Her er nogle brugte, hvor du selv kan komme med en priside

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=60613515

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 27-06-09 17:52

Hmm, disse amerikanergrill kommer vel før eller siden, Weber får deres r** grillet.

Det er ingen sag for en smed at svejse noget sammen, men den skulle gerne være præsentabel samt kunne holde til at stå i fri luft i sæsonen.

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 28-06-09 15:38

Hej izhi...troede du var færdig på Kandu forever. Hwa så, er du blevet taget i nogen ulovligheder for nylig?? Skidt man så hurtigt blir kendt for den slags i den lille by du bor i.

Godkendelse af svar
Fra : rotw

Dato : 29-06-09 19:37

Tak for svaret Nordsted1.

et minus er prisen men tak åbner et nyt spørgsmål men du var efter min mening den der kom med det best kvalitiseret svar