/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Akne.. Min behandling??
Fra : Kevizz
Vist : 3610 gange
45 point
Dato : 17-06-09 16:02

Heii alle..

Jeg vil nu skrive hvad jeg gør mod akne, og vil gerne hører om jeg gør det på den helt rigtige måde:

Hver 2. dag.
1. Jeg renser allerførst min hud med MACA ROOT FACE WASH fra The Bodyshop.
2. Derefter smører jeg et tyndt lag Basiron på.
3. Derefter smører jeg MACA ROOT ENERGETIC FACE PROTECTOR (Fugtighedscream) på, også fra The Bodyshop.
4. En gang om ugen bruger jeg en skrubbecream.

Mine spørgsmål..
1. Det hele virker meget godt men synes jeg har fået lidt størrere porer. Ved ikke om der har noget med behandlingen og gøre??
2. Behandler jeg min hud rigtigt??

Mange tak...
hilsen Kevizz ;)

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 17-06-09 16:34

piaskov

Dato : 17-06-09 15:47

--------------------------------------------------------------------------------
bentjuul dog
Ved du ikke hvad en klikke dannelse er
Det er jo det vi danskere kalder en klikedannelse....meeen jeg ved godt man skal kunne stave ...bare nogenlunde Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 17-06-09 16:13

--------------------------------------------------------------------------------

Hvad har jeg nu gjort siden jeg skulle BL her

Fra : bentjuul

Dato : 17-06-09 14:59

--------------------------------------------------------------------------------
Hvorfor har du blacklistet mig igen lille vic2000 det var hurtigt, jeg nåede kun 4 indlæg inden jeg blev blacket - tilsyneladende har du ikke gjort det ordentligt, siden det her indlæg kan komme med

det er det lille vic2000 forsøger at få med snerose men det tror jeg ikke han får med det øvl han har skrevet som han påstår er fra snerose
Hov forresten jeg kan jo ikke skrive her når jeg er blacklistet

her er et par profiler dom ikke kan læse, hvordan kan de så give råd
vurder selv ??

Kommentar
Fra : Kevizz

Dato : 17-06-09 16:43

??

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-06-09 16:58

Kevizz

Ignorer vic2000, han spammer de fleste spørgsmål

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-06-09 17:54

Fjoget er TOTALIDIOT

Accepteret svar
Fra : No1Here

Modtaget 45 point
Dato : 17-06-09 18:50

Hej Kevizz

Jeg tror du kunne have glæde af at blive behandlet med A - vitaminsyre. På recept findes der en gel, som er noget mere nænsom end de forrige A - vitamin cremer/salver. Den hedder Isotrex gel 0,05%, og indholdstofferne er isotretinoin, butylhydroxytoluen, hydroxpropylcellulose og ethanol. En gel med 30 g, koster ca. 100 kroner.

Det er et middel mod almindelig acne, som virker ved at styrke celledelingen i overhuden og nedsætte dannelsen af hudorme i hudens hornlag, og har dokumenteret virkning. Desværre har den også nogle bivirkninger, i form af tør hud. Nogle tåler den bedre end andre, men problemet er dog ikke større, end at det kan løses med en god og plejende fugtighedscreme, f.eks decubal face vital.

Det skal smøres på de angrebne steder 1-2 gange daglig, og der vil gå 6-8 uger før der ses fuld effekt af behandlingen.

Kommentar
Fra : Kevizz

Dato : 17-06-09 19:59

Jeg behøver ikke flere produkter. Det er mere det om det kan passe at jeg har fået størrere porer af den måde jeg behandler min hud?? Og er det nogle der har erfaring med disse produkter jeg bruger??
Det du snakker om No1Here lyder lidt som basiron...

hilsen Kevizz

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 18-06-09 12:03

Isotrex gel 0,05% foreslog jeg fordi jeg af erfaring ved den giver en fantastisk hud. Desuden anbefaler nogle hudlæger, at man ved acne bruger basiron om morgenen, og Isotrex om aftenen (aldrig samtidigt). De to produkter kombineret, fungerer godt sammen, hvis bare man husker at vaske ansigtet mellem påføringerne.

Till dit spørgsmål vedr. store porer, så tror jeg ikke det er dine produkter der er årsagen til problemet. Har i hvert fald aldrig hørt om det i mine mange år som sygeplejerske. Men spørg din læge/hudlæge, hvis du er i tvivl.

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 18-06-09 21:28

Hej!
Jeg har også tidligere døjet med acne. Min fremgangsmåde:

hver dag.
1:ansigtsvask morgen og aften
2:ansigtscreame morgen og aften
3:scrub 1 gang om ugen.
alle ovenstående produkter er fra Matas (Clinique's herreserie)

Dette virker/virkede for mig, men mine porer er også blevet større - så mon ikke det har noget med produkterne at gøre?! - måske fordi de bliver renset.

Jeg har tidligere prøvet dybderensende produkter (med forfærdeligt resultat - aldrig mere!)

Desuden har jeg fået mange forskellige ting fra lægen - både tabletter og cremer --> cremerne gør huden tynd, tør og sårbar og tabletterne er meget hårde for maven. Derfor er det meget bedre at forebygge, som du gør. Det er klart, at hvis du har en slem betændelsestilstand, skal der nok antibiotika til.

Som jeg ser det, kan du nok ikke gøre det bedre - bare det virker. Mht. produkter, så har jeg også prøvet mange forskellige, ikke den store forskel. Dog har jeg det godt med Cliniques herreserie, måske lidt dyr, men uden parfume og alt muligt tingeltangel, hvilket tiltaler mig.

Mvh.
Thomas

Kommentar
Fra : Rosalil

Dato : 20-06-09 16:49

Det er ganske vist; at porrene bliver større når de bliver renset, og når man bruger varmt vand (varme -også sol), men det modvirkes ved at man skyller efter med koldt vand og evt. tonic.

Det kolde vand, skulle få porene til at trække sig sammen, tonic er kølende pga spritten. Og tonic er jo produceret med den hensigt. Men sprit skulle ikke være så godt for huden, derfor er der også lavet noget uden tilsætning af sprit, men jeg synes ikke de er så gode.

Nu har jeg aldrig selv lidt af achne, men har da haft lidt problemer med huden omkring ægløsning. Jeg har registreret at vask med vaskeklud også tager de værste urenheder (virker lidt som skubbecreme) det er også godt at vaske de angrebne områder med saltvand. (som tørre huden ud) Hvis du/I tvivler på denne påstand, så prøv at lægge mærke til det efter badning på stranden om sommeren.

Rosalil

Godkendelse af svar
Fra : Kevizz

Dato : 12-07-09 20:55

Tak for svaret No1Here.