/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Oplade garmin 200 via computer
Fra : Palmen
Vist : 1206 gange
200 point
Dato : 14-06-09 13:27

Er det korrekt forstået at jeg kan oplade min garmin nuvo 200 via computeren og et usb stik ?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-06-09 14:00

Ja det er bare at sætte den til pcen så bliver den opladet via usb

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-06-09 14:04

Dog ikke så hurtigt som hvis det er originalladeren.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-06-09 14:07

Jeg har også en universal oplader til 220V. Det er jo let hvis man er på storby ferie og ikke lige render rundt med laptoppen eller bilen

Kommentar
Fra : Palmen

Dato : 14-06-09 14:08

Tak -Tak for det.

Har du en ide om hvor lang tid det vil tage ?

For så vidt jeg kan se kan man ikke se batteritilstanden på gps'en.

Og jeg har forstået at den gerne skal være fuldt opladet inden jeg begynder at updatere kortet i gps'en som jeg kan gøre gratis på garmins hjemmeside.

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 210 point
Dato : 14-06-09 14:12

Hvis det er for at opdater fra deres hjemmeside, behøver den ikke være fuldt opladet. Den får jo strøm opladet samtidigt. Så bare i med den i usb stikket og opdaTER DEN. mEN DU MÅ ENDELIG IKKE LAVE ANDET SAMTIDIGT DER KAN GÅ IND OG GENERE, FOR SÅ KOMMER DU GALT AFSTED.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-06-09 14:12

åhh undskyld de store bogstaver .-)

Kommentar
Fra : Palmen

Dato : 14-06-09 14:20

Jeg vil kun lade computeren opdatere og ikke andet.

Og nå ja, du har da ret i at den vil oplade mens man opdatere.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-06-09 14:21

Hmm, jeg har ikke en GPS, men har bare observeret at når jeg sætter mobilos til er den ifølge ikonerne fuldt opladet efter en tid, men den holder sg ikke så længe som hvis det var fra opladeren.

Godkendelse af svar
Fra : Palmen

Dato : 14-06-09 15:12

Tak for svaret Fijala.