/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Argh. lamelgardin i skråvindue
Fra : pytberg
Vist : 636 gange
50 point
Dato : 13-06-09 12:01

Jeg har et lamelgardin, som sidder i et skråvindue i endevæg op til kip. Hver gang gardinet trækkes op( så vinduet bliver frit), rutcher det ned igen. Det kan ikke holde sig selv!
Findes der specielle skinner til skråvinduer eller har nogen et lille fif til hvordan det kan løses?

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-06-09 12:19

Kan du ikke montere en krog, der hvor gardinet samles. Sno "kæden" eller snoren om krogen, så bliver det der, hvor det skal.

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 13-06-09 15:45

Der findes et hav af dobbelt snoret løbe gange, som du så kan låse den i top ja hvor som helst i
vyínduet længde eller højde det må du selv om hvad du vil kalde det,

Der er et firma som heder Faber,s gardiner de har dem, og så er LiSSAU rulle gardiner fra Vejle de har dem også, men jeres lokale Gardin mand han har dem temmelig sikkert også på lager, for det er en meget gængs skinne at bruge, og det er ikke en af de dyreste pr meter,
kjeld