/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Matrox og divX
Fra : pnr
Vist : 388 gange
50 point
Dato : 10-04-03 07:07

Jeg har lige købt et matrox Millinium G-550, men efter at have rodet rundt med det kort kan jeg ikke finde ud af om jeg skal få det byttet til et ATI. Mine krav til et grafikkort er et perfect 2d billede, og et rigtigt godt tv-out til DivX film, det skal ikke bruges til spil. Mit problem er at jeg ikke syntes at den håndtere DivX formatet særlig godt.

Er der nogen der har et godt resultat med et Matrox kort og DivX formatet?
Kan ATI håndtere divX bedre end Matrox?
Er ATI ikke så godt som MAtrox på 2d og tv-out?

På forhånd tak for hjælpen

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 10-04-03 08:47

Hej Pnr,

tja... Matrox sku' være et rigtig godt grafikkort... og hvis det ikke synes at se ud til at håndtere DivX film ok... så ka' der evt være andre ting i vejen...

f.eks. at kvaliteten af selve DivX filmen ikke er ok... har du prøvet at se den på en anden computer?

hvilken processor/cpu har du?
hvor mange ram?
hvilken version af windows (hvis du bruger windows)?

prøv evt. gspot fra dette tip "hvis du mangler Lyd eller Billeder i dine videoer"... -->
http://www.kandu.dk/dk/tip/2958

så sku' den ku' fortælle hvilket codec der er blevet brugt...

mvh.

Strarup