/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
hrz, opløsning el. kontrast?
Fra : alexsh
Vist : 706 gange
100 point
Dato : 11-06-09 10:42

Hvad er vigtigst når man skal vurdere om det er en god tv-skærm? .. jeg leder nemlig efter 32" fladskærm til små penge. (her snakker vi skærme til knap 4000kr. +/- et per hundrede). Har fundet 100hrz skærme som har lav dynamisk kontrast. Jeg har funde 50 eller 60 hrz med høj kontrast. disse skærme er hd-ready. Jeg har også fundet full-hd med lav kontrast og hrz.

men det jeg er i tvivl om, er hvad der er vigtigst for det bedste mulige billede inden for denne prisklasse..

skærme jeg har set på:

LG 32LH2000 (30.000 kontrast)

Toshiba 32AV555DG (100 hrz)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-06-09 10:59

Citat
men det jeg er i tvivl om, er hvad der er vigtigst for det bedste mulige billede

Det er såmænd DINE øjne.....

Det hjælper IKKE med en masse flotte teknikker hvis dine øjne IKKE kan se det....

Så kan fjernsynet det du har brug for er øjnene SIDSTE faktor - resten er ligegyldigt - det er blot tal på et stykke papir....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-06-09 11:02

HD ready er fint nok.
Hvis du har alm. antenne - så hold lige øje med om den er DVB-T MPEG 4

Kommentar
Fra : alexsh

Dato : 11-06-09 11:11

Citat
Det hjælper IKKE med en masse flotte teknikker hvis dine øjne IKKE kan se det....

Nu er det jo det jeg er interesseret i at vide. Så håber på der er nogle der kan svare på det jeg rent faktisk spørg om.

Kommentar
Fra : hejhejdikal

Dato : 11-06-09 11:36

hvis du bruger tv til at spille spil (ps3) og se hurtige film så ville jeg vælge 100 hertz

Kommentar
Fra : severino

Dato : 11-06-09 11:49

HD-ready er et misforstået reklamefif.
Når et fjernsyn er HD-ready, så er det fordi det kan vise en høj opløsning.
Men det betyder ikke at det kan modtage digital TV, som det oftest bliver forvekslet med.

Kommentar
Fra : alexsh

Dato : 11-06-09 11:54

Men hvor vigtig er kontrasten så?

Accepteret svar
Fra : alka

Modtaget 100 point
Dato : 11-06-09 13:46

alexsh, hvis du går her ind:

http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1238141790

Så kan du ikke bare blive klogere, men du får dokumentation på, at du skal glemme alt om fladskærmenes dataer, du skal bruge din eøjne. Du får simpelt hen ALT af vide omkring emnet.

God læsefornøjelse de næste par timer!

Godkendelse af svar
Fra : alexsh

Dato : 11-06-09 17:27

Tak for svaret alka. Det var lige sådan noget jeg skulle bruge!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-06-09 17:38

Citat
Det var lige sådan noget jeg skulle bruge!

Citat
du skal bruge din eøjne.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 12-06-09 13:08

Selv tak alexsh