/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Brændstof med Ecoflow
Fra : ianastbury
Vist : 726 gange
100 point
Dato : 09-04-03 16:41

Hej alle!
Jeg vil lige høre om der er nogle der har erfaring med produkter fra ECOFLOW? og hvis i har så hvilke? passer det virkelig at man kan opnå en forbedret brændstoføkomomi!

Et link til ECOFLOW : http://www.evint.dk/ecoflow_1.asp

Med venlig hilsen

Per larsen

Accepteret svar
Fra : geu

Modtaget 110 point
Dato : 09-04-03 16:52

Hvis du ikke har andet at bruge dine penge på så køb den... Der er snart lavet så mange undersøgelser af den slags som beviser at det ikke virker. Det er jo logisk at forde at du sætter en magnet/hemligprodukt omkring din benzin slage at man skulle køre længer på 1L benzin. Det ville ellers være en nem løsning for bilfabrikkrne når de skulle overholde de nye miljøkrav. Nej brug heller dine penge på en god olie og en just af din motor hvis den trænger. Det er ikke for at lyde sur, men min menige er at det er pengen lige ud i det blå. Kan nu heller ikke se hvordan min kat skulle få mere energi af det... altså hvis jeg køber et halsbånd til den med den dims på.

Kommentar
Fra : mccracken

Dato : 09-04-03 17:16

Til geu.

Lige min ord!!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 10-04-03 08:36

Den slags dimser er blevet testet utallinge gange i både Motor og JP's motorsektion. Konklusionen er hvergang fup & humbug. Duede en så simpel dims, sad den på alle bilmotorer - det kan du være sikker på.

Kommentar
Fra : ianastbury

Dato : 11-04-03 09:35

Hej igen!

Tusind tak for de gode og kontante svar, ærlighed frem for alt!
Ja ok jeg er måske lidt naiv en gang i mellem, men der findes jo også "grønne dæk", adjektiver til motor og bagtøj samt gearkasse, sports luftfilter, disse ting er der jo også lidt hokuspokus over men skulle også virke, men er ikke monteret som standart i en ny bil, jeg tænker bare at, hvis man nu tager og fylder adjektiver på gearkassen og bagtøjet, og stikker øsen et sportsluftfilter og man så var rigtig heldig, så kunne min Toyota Yaris D4D gå et par km længere på en liter.
Jeg køre 60.000 om året, så lidt ville jo på sigt også hjælpe!

Med rigtig venlig hilsen

Per Folmann Larsen

Kommentar
Fra : geu

Dato : 11-04-03 09:44

Det er rigtig at du kan få dæk med mindre friktion (Continal ved jeg men der er jo nok mange ander) og der er nolge der mener at man kan påfylde nogle aditiver på motor og gearkasse. Luftfilter... ja det er der også mange meninger om, er selv tekniker ved Toyota og der er ikke nolge af vores kunder der har kunnet måle noget med eks. KN-filter på hvor langt de køre pr L benzn. Grunden til at ens bil ikke køe langt nok er en fejl 40.. 40 cm fra ratte ; ) Sør for at holde servis og påfyld en gog olie så er det for det meste nok. Men hvos du fylder aditiver på og det virker så må du gerne vende tilbage med resultate.

Kommentar
Fra : ianastbury

Dato : 11-04-03 14:43

Hej igen GEU!

Det var godt nok et hurtigt svar, cool!!!!!

Jeg vil prøve nogle af de tidligere nævnte ting, jeg vil bare vente til garanti perioden er udløbet, ellers tror jeg den ikke dækker mere?

Nu er du jo tekniker ved Toyota, kan du så ikke svare mig på om min garanti også dækker hvis jeg kørte til tyskland og fil lave mine services???

Med venlig hilsen

Per Folmann Larsen

Kommentar
Fra : KASO

Dato : 02-05-03 17:06

Så vidt jeg ved stiller Toyota ikke krav om at service skal foretages af autoriseret værksted for at opretholde garanti. Fra og med (køb) i år gælder dette også alle andre mærker på det danske marked.

Mht. div. "dimser" til forbedring af forbrug: Hvis de virker, monterer fabrikkerne dem. Dæk med lav rullemodstand er f.eks. standard på mange biler.