/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Reparationer af en Dodge
Fra : zith
Vist : 1163 gange
100 point
Dato : 09-06-09 09:45

Davs.

Jeg overvejer lidt for tiden at købe mig en Dodge men jeg ved ikke rigtig hvad det koster at få dem repareret sådan til dagligt med service og i tilfælde af der skulle se noget... hvor dyre de egentlig er at få repareret.

Nogen der ved det.?

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 09-06-09 10:53

- disse gutter kan svare dig:

http://www.dodgeklubdanmark.dk/index1.htm

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 09-06-09 18:45

Citat
Jeg overvejer lidt for tiden at købe mig en Dodge

Dodge,.. findes så mange forskellige modeller / udgaver,.. så det vil kræve flere sider,
at remse dem alle sammen op,

jeg har selv haft en dodge dart V8 fra 1969,
(dejlig bil), - (Lyd),…..

Reservedelene passer fra de fleste GM biler,.. Chevy, osv.
bremser, ophæng, motor/gear, osv… ikke de store problemer,

ældre USA biler er lettere / billigere at rep. end tilsv. Europæiske / Asiatiske,

hvis det er en ny / nyere, er det helt anderledes, (dyrere)

Kommentar
Fra : zith

Dato : 10-06-09 10:51

Jamen det jeg tænker på er en ny eller forholdsvis ny Dodge Caliber. Hvad det ville koste at få den til service osv.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 10-06-09 15:28

Ups,… det var værrer,…
det er jo ikke ligefrem dem der kører flest af,
men det åbner da mulighed for at ’presse’ prisen i bund,

iflg. Autucom.dk er der ikke solgt nogen Dodge, i lang tid,
det er ellers ’deres’ priser, de fleste forhandlere beregner deres udsalgspris efter,
http://www.autocom.dk/consumer/whatiscarworth.do

alm. service, og vedligehold + ”normale” rep. burde heller ikke være de store problemer,
der kan muligvis være lidt problemer med reservedele,.. især pladedele,

markedet for service og rep. er jo frit,.. kan evt. udføres i Tyskland / Sverige,
til ca. samme priser som alle andre bilmærker,

iflg. Bilrevyen, 2008, kører de ”kun” med 4 cyl. motorer, turbo (diesel / benzin)
det giver et ’pænt brændstofforbrug’, (16,4 km/l) så grøn / afg. kan holdes på 4500 årligt,
medmindre det er en Dodge Caliber SRT4

jeg ved ikke hvad du finder tiltrækkende for denne type Dodge,
(smag / behag, er som bekendt forskellig)
den forsøges sammenlignet med VW Golf,.. i så fald burde prisen
være ca, det halve,.. af en Golf,

samtidig er bilens værdi, ikke noget at råbe hurra for,.. efter 5 – 8 år

Kommentar
Fra : zith

Dato : 10-06-09 15:34

Det jeg godt kan lide ved den er dens udseende og så det at det er en Dodge :D

Men min næste bil skal nemlig nok være noget i stil med sådan en caliber eller en Honda F-RV.

Men kan nemlig se at prisen på dem er ikke særlig høje hvis man kigger på blibasen.dk

Og ja hvis jeg havde råd ville jeg da vildt gerne have den SRT'er eheh den er jo mega fed :D men hvis jeg så havde råd til den havde jeg nok købt mig en Dodge RAM istedet :P :D

Accepteret svar
Fra : EA_HS

Modtaget 100 point
Dato : 11-06-09 01:43

det er jo ret heldig for dig,..
den type biler er der ikke den store efterspørgsel på,.. lige pt,..
men det er der ikke på nogen nyere brugt bil, overhovedet,
har du prøvet at sætte en annonce i DBA. Bilbasen, mm. under ’bil købes’,..

jeg er sikker på du vil få et ”hav” af henvendelser,
så er det bare at udvælge den der passer dig,
og prisen kan presses ufatteligt langt ned,.. i forhold til forhandler priser

personlig er jeg mere til biler som denne, (med tiptronic, gear)
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=60549179

der bliver jævnligt spurgt,.. her på KANDU ”hvilken bil skal jeg vælge”

i langt de fleste tilfælde, får spørgeren lige så mange ”anbefalinger”,
som der er bilmærker,

jeg synes man skal vælge en bil man kan lide at køre i,
en bil man føler sig godt tilpas i,.. (det er trods alt mange timer man tilbringer sammen)
det økonomiske spiller ikke den store rolle / forskel,.. (over en årrække)
så længe det ikke ligefrem drejer sig om eksotiske sportsvogne,
eller andre 'vilde' projecter.

Kommentar
Fra : zith

Dato : 11-06-09 09:04

Ja den var faktisk da egentlig vild nok den lille Fiat der... Men jeg tror du har ret med at smide en annonce under DBA og så se hvor mange og hvem der henvender sig... :) tak for tippet :D

Godkendelse af svar
Fra : zith

Dato : 11-06-09 09:05

Tak for svaret EA_HS.