/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Mailkonto
Fra : clou
Vist : 1267 gange
100 point
Dato : 08-06-09 22:14

Jeg skal til at hjælpe en ven - han har skiftet Internetudbyder fra Yousee til Fullrate, så nu er han nødsaget til at skifte mailkonto, der er desværre ingen mailkonto er på Fullrate, men hvad skal han vælge, når han fortsat vil åbne/sende sine mails fra Outlook Express.

Ved blot, at man ikke kan få sin Hotmail til at åbne i Outlook Express, for det har jeg netop forsøgt herhjemme

Håber på hjælp fra Jer derude

Clou

Kommentar
Fra : Larsigne

Dato : 08-06-09 22:26

Jeg har lige skiftet ra tdc til fulrate
Jeg har stadig den samme mailadresse(windows mail)
Alt kører perfekt - tror du ikke der er noget andet galt
Hilsen Larsigne

Kommentar
Fra : clou

Dato : 08-06-09 22:33

Nej, der skulle ikke være andet galt - han har fået at vide (brev), at han kun kan bibeholde hans mailadresse til 25. juni, så vi skal snart i gang med et eller andet.

Clou

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-06-09 23:19

Der er også Google-mail, jeg ved bare ikke om du kan få den tilat åbne o Outlook Ekspress.
Når han har haft mail hos TDC, så kan der gå måneder før den slettes, men det kan også være om en time, de er lidt bagefter med hensyn til at slette.

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 100 point
Dato : 08-06-09 23:53
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-06-09 03:40

Hotmail selvfølgelig, du får så også mulighed for at hente messenger ved samme lejlighed:
https://signup.live.com/signup.aspx?ru=http%3a%2f%2fmail.live.com%2f%3frru%3dinbox&wa=wsignin1.0&rpsnv=10&ct=1244512605&rver=5.5.4177.0&wp=MBI&wreply=http:%2F%2Fmail.live.com%2Fdefault.aspx&lc=1030&id=64855&mkt=da-DK&bk=1244512606&rollrs=12&lic=1
du behøver aldrig mere slette mails, der er masser af plads og du får adgang til alle Live tjenester samtidig.
Hotmail kan du modtage og sende fra i Outlook Express:
http://www.kandu.dk/Tip19335.aspx

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-06-09 03:42

Citat
Ved blot, at man ikke kan få sin Hotmail til at åbne i Outlook Express
det passer ikke, læs mit tip, beskrivelsen i tippet er til Thunderbird, men på en anden computere, henter jeg hotmail i Outlook Express

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-06-09 16:37

Hvis jeg var din ven ville jeg lave en gmail (gratis google mail)
Den kan "køres" fra alle gængse mailprogrammer.

Det kan lade sig gøre at kopiere alle mails over i en mappe og hvis de var lavet i Outlook Express kan de så stadig åbnes og læses.

gmail kan også overtage eksisterende adressekartotek

www.google.dk
Og lav en mail.

Her er lidt hjælp til at "køre" gmail i Outlook / Express

Først gøres gmail klar til at være en pop3 mail
Start gmail
Indstillinger(øverst oppe)
Fanen videresend og pop
Jeg har valgt "aktiver pop" for alle mails,
og du kan vælge at behold gmails i indbakken eller at arkivere dem
Gem ændringer
Nu bør den være klar

Start Outlook eller Outlook Express

Funktioner>konti>tilføj>post>skriv dit navn>næste>skriv din nye email-adresse>
næste>
serveren til indgående post er en >pop3<
server til indgående post (pop3 ell imap): [ pop.gmail.com ]
server til udgående post (smtp): [smtp.gmail.com]
næste>
kontonavn:[din nye emailadresse]
adgangskode [den kode du har skiftet til] (kan sættes på senere hvis du vil ha' den privat)
næste>
her vil den oprette forbindelse til nettet men jeg kører over lokalnet,
og kan ikke råde dig her.
næste>
Udfør. Men du er ikke færdig endnu>
under funktioner>konti>er din nye mail>egenskaber>
forbindelse........her kan du rette måden du får adgang til nettet
Avanceret:
udgående post.... [465]
[X] denne server.........
indgående post... [995]
[X] denne server.........

Servere:
der vil stå det hele men der mangler:
[X] min server kræver godkendelse

tryk anvend
OK

Tillykke med din gmail

Kommentar
Fra : transor

Dato : 09-06-09 17:04

Jeg kan ikke lide googl mail og tilsvarene. De er der kun for at snage og udnytte ens post. Ingen ved heller hvor længe de vil fungere.

Få et eget domæne med postkasse, hos en af de billige udbydere. Så har man noget der holder, og skulle han lukke flytter man bare til en anden.
Et domæne koster 45 kr om året, og så har man sit eget "til evig tid" .
Hvis man er smart kan man ovenikøbet finde noget hvor mail uden problemer kan være flere hundrede Megabytes uden at kassen overfyldes.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-06-09 19:07

her kan du have tre mail bokse i den gratis version
http://www.domaindirect.dk/H?cmd=100
så skal du bare have et domæne som beskrevet ovenfor til 45 kr om året.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-06-09 19:11

Opsætning i Outlook,samme data i andre e-mail klienter

http://faq.domaindirect.dk/index.php?action=artikel&cat=5&id=4&artlang=da

Hvad skal jeg angive som SMTP-server?,samme data i andre e-mail klienter

http://faq.domaindirect.dk/index.php?action=artikel&cat=5&id=41&artlang=da

Godkendelse af svar
Fra : clou

Dato : 27-06-09 16:06

Tak for svaret bentjuul, jeg vidste ikke at man kunne få gmail til at fungere i Outlook Express, men det gør det nu

Clou