/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Bare det var Kristian
Fra : peteralf
Vist : 292 gange
50 point
Dato : 05-06-09 10:13

I år 1965 hørte jeg en sang med refrainet: (BARE DET VAR KRISTIAN,Bare det var Kristian... men det må Kristinan vente med til Kristian bli'r stor)
Er der nogen deude som kan hjælpe mig med dette sangnummer....Hvor kommer det fra?
Er det en revyvise.
Jeg har ikke hørt den sang siden det år ??? HJÆLP....
V.H. Peteralf

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 05-06-09 10:26

Citat
Er det en revyvise

nu du nævner Kristian det er en revy

for jeg mener det var lille PER i en far til fire der startede den, og sang jo bla,
ja det skal jeg nok når jeg blir stor,

så var der nemmelig nogen som havde klæt sig ud, for at tage fis på PER

jeg føler som om det var i går, man var inde og se dise film, super

Kommentar
Fra : peteralf

Dato : 05-06-09 11:02

Hej VIC 2000
Jeg tror bestemt ikke at det var "lille per" som det handlede om. Men jeg tror nærmere at revyvisen er fra mellem 1940- 1960 altså før "lille per blev opfundet."
Jeg mener også at der i teksten eet eller andet sted er en tekst-omtale af Prins Knud og eller en bokser med navnet Knud???.
V.H. PA

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-06-09 11:49

Man har vel heller ikke revyviser i en film??

Peteralf, du kan prøve at efterlyse sangen her

http://www.danskesange.dk/viewhelp79.asp?showtype=2

pøj pøj