/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
fjerne lim glasvæv
Fra : ajohansen
Vist : 5301 gange
100 point
Dato : 30-05-09 14:08

Hejsa
jeg står og skal fjerne bl.a. lim fra glasvæv på en pudset mur.
Nu er mit spørgsmål hvordan fjerner jeg det nemmest?

//ajohansen

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 30-05-09 14:23

Vælt vægen og byg en ny - det er det nemmeste.

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 30-05-09 14:41

fra maleren

Skift dit vand så ofte som du nu synte afhængi hvor stor balje du har,

men lov så dig selv kun at bruge en stor svamp

det er aldrig sket endnu at det ikke kan tåle og blive vasketaf det overskyende af

det skal ikke løbe ned af vægen men hold den fugtig indtil at du syntes så nu ser det ud som det væg flade
klister -- lim det er en fyld stof som så bare skal jævnes
men kund vand og vand ingen sulfo af nogen art

maleren igennem 53 år

Du spørge om det samme to steder du skulle lukke det ene

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 30-05-09 22:32

blød væggen op med vand og tilsæt lidt tapetopbløder (du kan bruge en havesprøjrte eller rulle det på med en stor mallerrulle) "Vigtigt at vandet får lov til at arbejde et stykke tid, så det kan opbløde limen" Du kan give væggen 3-4 gange vand hvis det er nødvendigt. Skrab herefter limen af med en stor spartle og vask herefter væggen ned med en stor svamp som vic2000 har forslået... Når du har fået vasket væggen ned, så husk at den skal have lov til at tørre før yderelige behandlinger. Herefter skal den grundes og derefter males hvis det er planen.... Good luck!