/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Gulvtæppeklister af..
Fra : Uktorn
Vist : 1322 gange
20 point
Dato : 29-05-09 23:31

Vi er i gang med at flå gulvtæppe af et betongulv.. Det går af h...... til, da tæppet ikke følger helt med, med efterladet gummihuden, samt diverse klister fra det linoleum, der lå på inden gulvtæppet blev lagt. Hvordan får man skidtet af, så vi kan komme til at male det rå betongulv?
Vi har prøvet at skrabe det af, uden større held

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-05-09 23:43

Den har jeg også været på.... jeg brugte en spartel... så er sådan et gulv lige pludselig stort

Kommentar
Fra : Uktorn

Dato : 29-05-09 23:49

Tjahh ville nu blot høre, om nogen kender til eksistensen af en maskine til at tage gummiklisteret, og den tjæreagtige masse fra linoleummet af med.. Kom frisk tæppemand

Kommentar
Fra : Sindt01

Dato : 30-05-09 00:04

Nogle tæppehandlere/ farvehandlere har en maskine man kan leje, men om den tager limen ved jeg ikke. Du skulle nok have spurgt inden du gik i gang med at rive det af.

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 30 point
Dato : 30-05-09 00:18

du kan leje en gulvsliber og så slibe betongulvet rent
se på side 28 i dette katalog http://www.loxam.dk/data/loxam.dk/files/standard//Priskatalog.pdf

f.eks ABS 833 letvægts gulvsliber

men ring til dem, de kan vejlede dig så du får en maskine der passer til opgaven

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 30-05-09 01:30

du skal hælde et nyt lag cement ovenpå det gamle gulv - man kan ikke fjerne resterne.

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 30-05-09 10:24

Hej.
Det er en stripper du skal bruge. Det er en maskine med et blad der skærer det af.
Der findes også en mindre en, ligesom en stor vinkelsliber.
Derefter slibes det.

Jes

Godkendelse af svar
Fra : Uktorn

Dato : 01-06-09 22:27

Tak for svaret EXTERMINATOR, og til alle de andre svar - der er sørme store variabler!

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 02-06-09 08:44

var så lidt, held og lykke med projektet