/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
multihavemaskine
Fra : lham
Vist : 820 gange
100 point
Dato : 28-05-09 17:24

Har fået temmelig stor græsplæne og kunne derfor godt bruge en maskine man kan sidde på og slå græs MEN den skal også kunne pløje /hyppe kartofler /rydde sne mv selvfølgelig med mindre kraft end end alm traktor-og ja så ikke for fancy og til en fornuftig pris.
Hvad hedder sådan en dims og hvor køber jeg den?

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 28-05-09 17:26

Der er en forhandler i Skagen der har lige den model du efterlyser!

Kommentar
Fra : lham

Dato : 28-05-09 18:34

flash 77
fint og har du så et link/adresse/firma/telfnr på denne Skagenskunstner ?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-05-09 18:39

Texas har maskinen

Kommentar
Fra : lham

Dato : 28-05-09 19:03

Teil
har lige suset Texas katalog-kan ikke umiddelbart få øje på den -har du link /modelnr /andet mere præsiserende ?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 28-05-09 20:06

Texas har en del tilbehør, men ikke til hyp af kartofler eller snerydning.

De to dages snevejr vi havde sidste vinter kan vel klares med en skovl.

Motion hvis Du kender ordet

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-05-09 07:54

Du må nok se efter havetraktor med redskaber.

Accepteret svar
Fra : alka

Modtaget 50 point
Dato : 29-05-09 08:28

Der findes fire typer traktorer - erhvervstraktorer, minitraktorer, to hjulet og havetraktor.
Den først type fra godt 150.000 + udstyr kan du se bortfra, det vil du ikke betale for.

Havetraktoren som stort set kun kan bruges til at slå græs med, er derfor ikke brugbar til dig. Alle disse havetraktorer er stort set kun med én cylinder og derfor ikke kraftig nok.

Minitraktoren kunne være aktuel - som godt brugt. Der kan du nok finde noget brugbart til 20.000-30.000 kr. med udstyr til, men der er ikke noget stort udbud.

Så er der den to-hjulede. Den kan bruges til dit behov. Her er problemet dog også, at hvis du skal have den som ny, så vil du heller ikke betale for det, da det nemt render op i 50.000 kr. eller mere, MEN her er der en lidt større chance for, at du kan finde noget ældre men brugbart.

Hvor du køber den? Opsøg maskinhandlere, DBA, GulOgGratis mf. Forvent et prisleje på de 25.000 kr. hvis du er heldig!

Godkendelse af svar
Fra : lham

Dato : 31-05-09 12:03

Tak for svaret alka.
Jeg blev mere oplyst om kategorier inden for den type "apperater" og har været mange steder på nettet-desværre er dine ca priser det der svarer til det jeg indtil nu har fundet. Var ikke klar over kontoen skal drænes for så meget. Jeg søger naivt videre efter en minitraktor med hele udstyrsprogrammet til 10.000kr kørt 30 timer !!!

Kommentar
Fra : alka

Dato : 02-06-09 12:18

Selv tak lham