/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
Flise/sten-flytter-håndtag
Fra : Mike87
Vist : 2213 gange
38 point
Dato : 27-05-09 20:45

Hej.

Hvad hedder de der "greb" hvos man kan løfte ca. 4 fliser/sten af gangen?

Tak.

- Mike

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-05-09 21:01
Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 27-05-09 21:16

Citat
Hvad hedder de der "greb" hvos man kan løfte ca. 4 fliser/sten af gangen?

Mike87 du skal nok gøre op med dig selv om det kal være til fliser eller til muresten

en tang til muresten som regel tager de her 6-8 sten afhængi om det er munke sten eller almindelige eller ogdå tyske sten

men er det en, til at lægge fliser ude i haven og du vil lægge fire stk af gangen så skal du have en giraf tang, men de koster også der efter pu ha føj for fan
mit råd hvis det ikke er mange så er det en af gangen på den anden måde kræver også srøre for arbejde
girafferen er ikke kommet frem på market endnu som brugte

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-05-09 21:33

Citat
du skal nok gøre op med dig selv om det kal være til fliser eller til muresten

Nu er der jo nogle der kalder f.eks Herregårdssten for "fliser",
så mon ikke det er en murstenstang der tænkes på.

Kommentar
Fra : janik

Dato : 27-05-09 22:29

Stentang

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 28-05-09 00:58

Hej Mike -
Linket du fik af <Klaudi> er de billigste tænger - og gode nok, men jeg mener det må være noget af dette, du er inde på:
http://www.e-vaerktoej.dk/shop/murstenstang-nr-64-49655p.html
.... altså, hvis du ikke gider flytte dem med næverne, så fås der en mængde tænger, som er mere eller mindre gode til opgaven ....
god arbejdslyst
Bennymanden