/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Godt råd?
Fra : mai22
Vist : 749 gange
40 point
Dato : 08-04-03 09:51

Hejsa...

Jeg ville bare lige høre om der er nogle der har et godt råd mod tynd mave og afføring der lugter meget.

Knuz...

Kommentar
Fra : mango

Dato : 08-04-03 09:55

Bananer, kiks, cola...meeen måske skulle du blive undersøgt for mavesår!! Hvis din afføring er helt sort og meget ildelugtende, kan det være et blødende mavesår.
Husk at drikke en masse vand.
Knus
Sus

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 08-04-03 09:56

youghurt m. a & b kulturer
"paraghurt" - youghurtpiller fra apoteket

ikke for meget spiritus
spis regelmæssigt
ikke spise for meget fedt
motion
ikke ryge

Gå til læge hvis det har varet længe.. det kan være en candidasvamp i maven...

Hvis du lever sundt og får regelmæssig motion bør du ikke have tynd mave... tænk over din livsstil!

Mvh Christina, der ryger for meget og drikker for meget kaffe og spiser alt for uregelmæssigt....

Kommentar
Fra : viv

Dato : 08-04-03 10:34

Revne æbler,havresuppe,ristet brød...rådene er mange,men det ALLERVIGTIGSTE i den forbindelse er at erstatte den tabte væske...her en lille opskrift : 1 liter vand,1 teskefuld salt,4 teskefulde sukker,som begge opløses i vandet...du skal som tommelfinger regel huske,at drikke mindst ET glas væske hver gang du har været på toiletttet....udover de sædvanlige 1,5 - 2 liter dagligt (dette sidste skal vi andre også ).

Men HUSK Diarre´er ikke en sygdom i sig selv,men et symptom på en anden sygdom...f.eks:

Irritabel tyktarm,Mælkeallergi,sår i tyktarmen,betændelse i tarmvæggen,udposninger på tyktarmen(divertikler),Forhøjet stofskifte.

Hvis diarreen har varet mere end to uger,skal du undersøges af lægen...

Men oftest drejer det sig om en infektion forårsaget af bakterier....Salmonella,Coli(baktereier som er i afføringen,hvor de ikke gør skade,men kommer de andre steder kan de forårsage sygdom) og den efterhånden meget almindelige Campylobacter...man smittes især fra fjerkræ,æg og svinekød,hvis disse er inficerede.

Grunden til at det er godt at indtage eks. mælkesyrebakterier i form af surmælksprodukter eks. er at disse danner syre som bakterier og svampe ikke bryder sig om.

Drejer det sig om et barn,gælder lidt andre regler.

vh Viv.

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 08-04-03 11:40

Som Viv har skrevet, så ristet brød UDEN noget på, og æblejucie til, det plejer at kunne gøre underværker, eller Paragurt, som kan købes på alle apoteker.
Held og lykke

Kommentar
Fra : mai22

Dato : 09-04-03 08:14

Hej igen...

Tak for alle de gode svar. Jeg tror at jeg vil prøve de her Paragurt. Men kan man købe dem i håndkøb eller skal man have recept til dem? Og er der nogle bivirkninger ved dem?

Knuz...

Kommentar
Fra : mango

Dato : 09-04-03 09:35

nej der er ingen bivirkninger, de normaliserer bare din tarmflora.Og ja dem kan du købe i håndkøb
Venligst
Mango